Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 36 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 360

Onderwerp: Internet / Wifi in Florida

  1. Top | #11
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Er zijn deverse mogelijkheden om gratis of goedkoop in Amerika in te loggen, als er geen breedband is.
    De eerste mogelijkheid is daar een proefabonnement te nemen (Compuservice) en dat weer op te zeggen als je vertrekt.
    Ik heb via Planet Internet een abonnement op I Roam, en dan kan ik in vrijwel elk plaatsje ter wereld lokaal inbellen, maar dat kost wel (weinig) geld. Dit gebruik ik bijna niet meer, omdat steeds meer hotels breedband hebben.
    Let nog op: veel nummers op Key West lijken lokaal, maar zijn het niet, ook ik ben daar een keer mee de boot ingegaan voor $ 500,00 !!!
    tegenwoordig check ik dagelijks even mijn telefoonbill.
    Succes, Eric

  2. Top | #12
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Allemaal goeie tips, bedankt. Maar nog steeds weinig concreet. Wie in Kissimmee gratis en hoe?

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #13
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    op internet speurend via zoekopdracht "temporary internet" stuitte ik op de firma Budget Dial-up (http://www.budgetdialup.com/index.htm)
    Bij hun kan je gebruik maken van het prepaid systeem, vanaf $5,95 voor 10 uur, wat een jaar geldig is.

    Ze bieden 2 inbelnummers in Kissimmee en 2 in Miami, en nog veel meer in de rest van de staat en heel de USA.

    zo op het eerste gezicht lijkt me dit wel een optie voor vakantie-internet!
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  4. Top | #14
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Maar dat is dan wel een dial up connection, en volgens mij heeft nu wel ieder hotel breedband, en in de meeste zelfs gratis !!
    Eric

  5. Top | #15
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    inderdaad, het gaat om dial-up.
    Als je niet in een hotel met ADSL (luxe hoor!) zit maar in een gehuurde woning lijkt het me toch een serieuze optie. Ik ga het volgende keer beslist proberen (na gechecked te hebben of het inbelnummer vanaf het huis inderdaad local is natuurlijk ). Mogelijk kan ik dat laatste zelfs hier,vanuit langzaam-in-lente-ontwakend-Holland al checken.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  6. Top | #16
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    52

    Standaard Instelling computer voor internet

    Hallo liefhebbers,

    Ik heb een laptoppie aan de haak kunnen slaan voor onze komende vakantie in de VS (va 6 juni as) maar heb een (stomme) vraag.

    Mijn computer staat hier ingesteld om via xs4all verbinding te maken met mijn ADSL verbinding. Hoe werkt dat nou dadelijk in de States? moet ik dan een of andere cd installeren om va daar te kunnen internetten?

    Ik gebruik m'n laptop puur als foto-opslag, reisverslag maker en een enkele email verzending!?, wat moet ik in de states doen voor die simpele internet verbinding?

    Groet...Henri

  7. Top | #17
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    46

    Standaard

    Ik heb kunnen internetten zonder maar ook iets te moeten veranderen. Weet niet of dat altijd het geval is..

  8. Top | #18
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Je zult daar een tijdelijk (gratis) internetabonnement moeten regelen. Zorg er wel voor dat je het ook weer op tijd opzegt!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #19
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Stomme vragen bestaan niet, stomme antwoorden wel :wink: , dus ga ik het maar proberen.
    Het is sterk afhankelijk van waar je verblijft. Als je in een hotel zit met free highspeed internet access hoef je niks te doen. Alleen inpluggen.
    Met de langzame versie moet je je modem omschakelen (als er 2 modems in de laptop zitten) en heb je een (gratis) provider nodig. En lokale inbelnummers. Dit gaat ook op als je in een villa/condo zit.
    Bij wireless (hotspot) geldt hetzelfde. Of het zit ingebouwd, of je moet een losse wireless access card meenemen/aanschaffen.
    Wij hebben CS als wereldwijde provider en die heeft een lijst met inbelnummers voor zowat elk plaatsje ter wereld. En het werkt goed.
    Wegens recente ervaringen (zie z´n laatste reisverslag) zal Njit hier ook ng wel wat over aanvullen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #20
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit
    Wegens recente ervaringen (zie z´n laatste reisverslag) zal Njit hier ook ng wel wat over aanvullen.
    Prima hoor

    Zorg ervoor dat je Laptop ingesteld staat op Automatisch IP en Automatisch DNS instellen. Je Laptop zoekt dan zelf de juiste instellingen.
    Een stukje van Microsoft over Netwerk toegang in hotels: Link

    Highspeed Internet

    * Kabel inpluggen en internetten maar

    Wireless Internet

    * Laptop opstarten en het juiste access point kiezen. Sommige aanbieders moet je voor betalen. Je komt dan in Internet Explorer na het intikken van een adres eerst op een betaal-pagina terecht. Hier kun je dan via je credit-card een account aanmaken. Hierna kun je gewoon internetten.
    Let op: de meeste access points maken geen gebruik van versleuteling zoals WEP of WPA. Kijk dus uit wat je over het netwerk stuurt. Onversleutelde communicatie is relatief eenvoudig af te luisteren!

    Een paar puntjes van aandacht:

    * Neem zelf een netwerk-kabel mee van voldoende lengte
    * Zorg ervoor dat je draadloze netwerk-kaart minimaal de 802.11b standaard aankan
    * Zorg ervoor dat er een Firewall op je Laptop staat. Bij Windows XP service pack 2 staat deze er al standaard op, anders kun je bijvoorbeeld ZoneAlarm draaien.
    * Zet bestandsdeling volledig uit op je laptop. Dit voorkomt dat je per ongeluk bestanden deelt met andere mensen op het netwerk.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •