Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 85

Onderwerp: John Pennekamp State Park

  1. Top | #41
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    6

    Standaard Re: John Pennekamp State Park

    ik denk dat ik maar wat lucht en zeeziekte pilletjes ga inslaan :-)

  2. Top | #42
    Stamgast baluga's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    160

    Standaard Re: John Pennekamp State Park

    Vorig jaar heb ik voor de eerste keer gesnorkeld in Discovery Cove. Wat een ervaring, zo mooi. Nu heb ik de smaak te pakken en gaan we dit jaar snorkelen in John Pennekamp State Park. Ben benieuwd en hopelijk blijft Jaws op veilige afstand.

  3. Top | #43
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    39

    Standaard Re: John Pennekamp State Park

    Wij slapen 1 nacht op key largo, na key west en we zouden daar ook graag gaan snorkelen. Nu vroeg ik me af of ik de snorkel trip van 12.15 haal als ik s'ochtens vanuit key west moet komen..? Ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat de rit langer duurt dan bv google maps beweert..

  4. Top | #44
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: John Pennekamp State Park

    @ e-line: wij hebben de rit van Key West naar Key Largo ook gemaakt. We vertrokken op tijd en zijn nog een uurtje op Bahia Honda geweest. Om 12:00 uur waren we weer in ons hotel op Key Largo. Valt me trouwens net in, we hebben toen op een brug ook nog een tijdje stil gestaan waarbij we uit de auto zijn gegaan.
    Dus, als je vroeg vertrekt en je stopt niet onderweg, dan kun je het in principe wel halen, behalve als je al een uur van te voren daar moet zijn, dan wordt het misschien wel krappie an.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  5. Top | #45
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    39

    Standaard Re: John Pennekamp State Park

    bedankt! ja.. we kunnen ook kiezen voor de sunset trip, hoeven we minder te haasten.. of te stressen of we t wel halen. de keys bezoeken matched niet helemaal met t woord stess geloof ik! iemand ervaring met zo'n sunset snorkel trip? is het dan wel nog licht genoeg om te snorkelen?

  6. Top | #46
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: John Pennekamp State Park

    Overigens, een uurtje Bahia Honda S.P. is zéér de moeite waard hoor, dus als je toch gaat voor een latere tour, neem die dan nog even mee.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  7. Top | #47
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Berichten
    30

    Standaard wie wat waar snorkelen?

    Hoi allemaal,

    Ik weet er zijn meerdere topics over dit onderwerp, maar omdat dat redelijk oude zijn, heb ik daar niet heel veel aan om mn eigen vraag daar te stellen

    Ik wil gaan snorkelen op de keys en zeer waarschijnlijk Key Largo.

    Nou las ik veel dingen over John Pennekamp Coral Reef.
    Dat lijkt mij erg leuk om daar naar toe te gaan. nou had ik dus de vraag, vooral aan mensen die daar zijn geweest, of het rif waar je naartoe gaat mooi is? wat ik vooral wil zien zijn de onderwaterdieren en koraal. onder de waterdieren bedoel ik: Barracuda's, schildpadden, roggen, andere soorten vissen en haaien. (ik hoorde zelfs dat er ooit een manta is gezien?). vooral haaien, barracuda's, roggen en schildpadden zou ik toch echt wel perse willen zien. nou is mijn vraag dus, of die dieren daar zitten. het lijkt me prachtig om die dieren in het echt van dichtbij te zien. (haaien natuurlijk de ongevaarlijke zoals verpleegsterhaaien). want ik ben een echte (onderwater)dierenfanaat.

    Ook zou het leuk zijn als er wat prachtige koralen waren en niet alleen zand, zand en nog eens zand op de bodem. op de foto's laten ze dat niet zien maar sommigen filmpjes op youtube wel....

    Sorry dat ik zo kieskeurig en misschien wel verwend overkom, maar ik wil mijn kans gewoon niet verspillen om die dieren en koralen te zien


    Jesse.

  8. Top | #48
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: wie wat waar snorkelen?

    Het snorkelen en duiken door toeristen gebeurt altijd op vaste plaatsen wij hebben al op diverse plaatsen te weten pennekamp key west en fort jefferson gesnorkeld. Deze plaatsen zijn overduidelijk door de toerist al afgegraast en de filmpjes tonen voor het grootste deel de waarheid.
    http://www.usa4every1.nl/usa/index.p...s-3/2002-dag-4
    Verder dan het zien van een barracuda en een schilpad zijn wij ook niet gekomen. Dit jaar gaan wij wel weer snorkelen op key West maar daarnaast brengen wij in Orlando ook een bezoek aan discovery cove. Hier kun je de hele dag tussen de vissen etc verblijven.

  9. Top | #49
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Berichten
    30

    Standaard

    @Harm;
    Is het wel mooi bij Pennekamp onder water? ik bedoel of er nog een beetje mooi koraal is enz?

    Er zijn wel meerdere topics maar wil toch even antwoord op mijn vraag.

    Ben van plan te snorkelen én te varen op een glassbottom boat. Ik ben van plan bij John Pennekamp state park te gaan omdat ik daar veel over heb gehoord. Mensen met ervaring met dat park: hoe vonden jullie het? is het een mooi rif qua koraal, was er veel fauna (onderwaterdieren) etc. ? En is er een redelijke kans om een rog of haai tijdens het snorkelen tegen te komen?

    Zou het heel fijn vinden om jullie ervaring met dit park te delen met mij :lol:

    Jesse.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-12 om 09:10. Reden: 1+1

  10. Top | #50
    Regelmatige Bezoeker mhendriks's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Berichten
    19

    Standaard Re: John Pennekamp State Park

    Wij zijn net terug en hebben op Pennekamp gesnorkeld. Prachtig prachtig prachtig!! Zoveel soorten vissen en zoveel kleuren!!! En ook heel mooi koraal! Aanrader, zonder meer. Ik heb ook gefilmd en kan evt een filmpje online zetten.
    2009 Kissimmee Orlando 2010 Rondreis door west USA

    2012 Orlando / Florida Keys



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •