Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 85

Onderwerp: John Pennekamp State Park

  1. Top | #21
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: Jonh Pennecamp Coral Reef ST of Biscayne

    IK ben zo'n (vrouwelijk) watje en heb gesnorkeld bij John Pennecamp. Ik vond het SUPER. Heb geen ervaring met de andere maar deze was uitstekend. Baracuda's gezien en een grote rog en allemaal andere mooie visjes.

    Ik eet graag vis maar ben niet zo van zwemmen met...............:smile:

  2. Top | #22
    Regelmatige Bezoeker ess's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    45

    Standaard Re: Jonh Pennecamp Coral Reef ST of Biscayne

    Ik denk dat het inderdaad John Pennecamp Reef State park gaat worden.
    Jij hebt daar wel egsnorkeld toch?? ondanks dat je het eng vond?
    Mijn oom gaat zeker niet!! en mijn vriend krijg ik ook niet zo ver denk ik.
    Groetjes ess

  3. Top | #23
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: Jonh Pennecamp Coral Reef ST of Biscayne

    Nou het snorkelen is niet eng hoor. Ik heb wat moeite om niet te verdrinken omdat ik alsmaar met die stok onder water ga en dan loopt je stokje vol met alle gevolgen van dien. Maar ik vond het prachtig hoor. Zeker de moeite waard.

  4. Top | #24

    Standaard Re: Jonh Pennecamp Coral Reef ST of Biscayne

    Wij zijn wezen snorkelen op het Pennekamp Reef dat was echt heel erg mooi, toen wij waren stond er wel erg veel wind, nadeel dat het wat zwaar was naar het rif zelf toe te zwemmen voordeel was weer dat wij de enige boot daar waren waardoor het lekker rustig was.

    Haaien heb ik zelf niet gezien maar er was wel een vrouw die riep dat ze een haai had gezien en dat vond ik dus best een enge gedachte maar omdat niemand in paniek raakte en gewoon door ging met snorkelen wilde ik niet de spelbreker door wel in paniek te raken.

    Bij onze tweede stop zwom Michel alvast wat vooruit en toen ik net met mijn hoofd omlaag ging zag ik precies op tijd om te stoppen een enorme kwal, bah dus. Verder mooie vissen gezien en heel veel mooi koraal.

    Biscane ben ik zelf niet geweest daar kan ik niets over vertellen....maar als je tijd en geld hebt zou ik je toch willen aanraden om the dry tortugas eens te gaan bekijken.

  5. Top | #25
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    7

    Standaard Re: Jonh Pennecamp Coral Reef ST of Biscayne

    Als het hard waait wordt het afgeraden om te gaan snorkelen...

  6. Top | #26
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Jonh Pennecamp Coral Reef ST of Biscayne

    Ik ben gewoon bang voor alle vissen dus snorkelen doe ik niet. Maar wij zijn daar met de glass bottom boat geweest en mensen waren toen aan het snorkelen, terwijl wij tegelijkertijd door de glass bottom een haai zagen zwemmen, brrrrr. Eng hoor.


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  7. Top | #27
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard Re: Jonh Pennecamp Coral Reef ST of Biscayne

    Wij hopen in maart te gaan duiken/snorkelen bij John Pennekamp SP. Dat schijnt een van de mooiste bestemmingen te zijn. Een haai tegenkomen is zo ongewoon en dan nog, die zijn meestal banger voor jou, dan jij voor hen. Wij snorkelen al jaren in het Caribisch gebied en een slapende zusterhaai is de enige, die ik ooit heb gezien.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 04:00. Reden: full quote eruit

  8. Top | #28
    Newbie snpatty's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Huizingen
    Berichten
    11

    Standaard Re: Jonh Pennecamp Coral Reef ST of Biscayne

    Een paar jaar geleden zijn we ook naar Pennecamp geweest en ik als watje ops: op het strand toegekeken....mijn man zei toen dat het echt de moeite was dus als we dit jaar teruggaan zal ik mijn angst es overwinnen en het zelf gaan beoordelen :sun:

  9. Top | #29
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Krimpen aan den IJssel
    Berichten
    20

    Standaard Re: Jonh Pennecamp Coral Reef ST of Biscayne

    Ook ik ben daar geweest, samen met echtgenoot. Ik heb wel in Thailand gesnorkeld, maar John Pennekamp is echt mooi. Nadeel was wel, dat ik terugzwemmend naar de boot mijn maag moest legen. Wellicht te koud of te veel zout water naar binnen gekregen. Het was in oktober, meen ik.
    Snorkelspullen: Je kan daar alles huren, inclusief snorkelbril met "glazen" op sterkte! Door die ervaring met zo'n snorkelbril heeft mijn man in Nederland eentje op zijn maat laten maken. Er ging een wereld voor hem open!
    Neem een camera mee, die tegen water kan, Olympus heeft een vrij goede digitale.
    Veel plezier, Anja

  10. Top | #30

    Standaard Re: John Pennekamp State Park

    Het snorkelen lijkt mij ook geweldig!! Is het nodig om te reserveren? Zo ja, kan dat de dag van te voren of kan ik het beter vanuit Nederland doen?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •