Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 85

Onderwerp: John Pennekamp State Park

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard John Pennekamp State Park

    Hoe "interessant" is John Pennekamp eigenlijk?
    Als je op Key West een glassbottom boat tour doet ipv John Pennekamp te bezoeken, mis je dan veel?
    Ik heb het idee dat het koraalrif mooier is bij key largo, maar dat is maar een veronderstelling
    Wie weet raad?

    Link: http://www.pennekamppark.com/
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-02-10 om 22:42. Reden: link toegevoegd

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: John Pennekamp State Park

    Ik heb in de loop der jaren alle twee gedaan.
    Zelf vond ik JP mooier en er is ook een park bij, in KW vertrek je van de kade.
    Misschien denken anderen er echter anders over.

    Goede reis
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 03:58. Reden: full quote eruit

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Strijen
    Berichten
    33

    Standaard

    Ik heb het ook allebei gedaan, ook ik vond Pennekamp leuker. Wij gingen bovendien met de boot naar het reef om daar te snorkelen. Vond ik heel apart om midden in de oceaan met niets dan zee om je heen door 1 meter diep water te snorkelen.

  4. Top | #4
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Jullie maken me erg nieuwsgierig, ik zet het op het 'to do' lijstje. Wij zijn van plan om 1 of 2 dagen naar Key West te gaan, vanaf Hawks Cay, dus goed te doen lijkt me.

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door clafra92
    Vond ik heel apart om midden in de oceaan met niets dan zee om je heen door 1 meter diep water te snorkelen.
    Dat lijkt me echt heel gaaf, maar ... ik vind het eng ops:
    Je weet maar nooit dat die ene haai nu net op dat moment op die plaats is en het nu net op mij gemunt heeft :wink:
    Dus ik hou het toch maar bij de glassbottom boat denk ik, tenzij iemand me op andere (betere?) gedachten kan brengen?

  6. Top | #6
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Gewoon doen dat snorkelen. Je krijgt er spijt van als je niet gaat, of je nu bij JP gaat of vanaf Key West met een catamaran.
    Het water is zo helder en ondiep dat ze haaien al op een mijl afstand kunnen zien.
    Succes, Eric

  7. Top | #7
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Volgens mij hoef je niet bang te zijn voor haaien... Het is ook niet zo dat als een haai je ziet hij je meteen opeet. Incidenten met haaien ontstaan voornamelijk doordat haaien mensen (en dan vooral golfsurfers) voor een zeehond of ander smakelijk hapje aanzien. Jaahaa... je leert nog eens wat tijdens Shark Week op Discovery

    Je kan echt met een gerust hart gaan snorkelen in John Pennekamp Park; ik heb het ook gedaan en ben ook niet opgevroten! Wat je er wel aan overhoudt is een geweldige ervaring en een heerlijk dagje op het water!

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Ja mijn kinderen hadden op Klokhuis (of zo) ook nog iets daarover geleerd: je moet als je een haai ziet jezelf helemaal onder water laten zakken, zodat de haai ziet dat je geen lekker zeehondje bent maar een vies mens. Theorie klinkt geweldig hoor, maar of ik zulk soort koelbloedige beslissingen in de praktijk ook zou nemen vraag ik me ernstig af! :roll:

    Bai,

    Maartje

  9. Top | #9
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Zo zou schreeuwen onder water ook haaien afschrikken, net als een stomp op de neus. Klinkt aannemelijk, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Mocht het ooit zo ver komen, dan laat ik wel even weten of het werkt! :mrgreen:

  10. Top | #10
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Volgens mij zijn die haaien banger voor ons, dan wij voor de haaien.
    Maar om je gerust te stellen: Ja, er staat continu iemand op de uitkijk, niet zozeer voor de haaien, maar voor als er een van de snorkelaars (is dit goed Nederlands?) in moeilijkheden komt.
    Snorkel ze, Eric



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •