Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Reisschema Marcel db: 15 dagen Florida

  1. Top | #1

    Standaard Reisschema Marcel db: 15 dagen Florida

    Ik heb de volgende reis samengesteld. Lijkt dit een mooi pakket? En wat denken jullie van de hotels?

    Bedankt voor je reactie.

    03-05 okt 2 nachten Dorchester hotel, Miami South beach
    05-07 okt 2 nachten Quality Inn Resort, Key West
    07-08 okt 1 nacht Vanderbilt Inn, Naples
    08-09 okt 1 nacht Howard Johnson on the Beach, St.Petersburg
    09-14 okt 5 nachten Howard Johnson Maingate East, Kissimmee Orlando
    14-15 okt 1 nacht Bahia Cabana, Fort Lauderdale
    15-17 okt 2 nachten Dorchester hotel, Miami South beach

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: 15 dagen florida

    Het lijkt me een mooi rondje, met overal makkelijk in een dag te overbruggen routes. Ik ken alleen het Quality Inn Key West, dat ligt op de zuidpunt van het eiland, en niet echt in het centrum, maar het eiland is zo klein, dat het geen probleem is. Ik prefereer het Best Western Key West, ligt net zo ver af, maar heeft een veeel mooier zwembad.
    Succes, Eric

  3. Top | #3
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Het Dorchester hotel is een redelijk hotel. Het parkeren echter is een probleem. Dat kost je $ 10 of meer per dag. Verder is alles op loop afstand.
    Harm

  4. Top | #4
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Vanwaar die ene nacht in Ft. Lauderdale? Heb je daar bepaalde plannen? Anders zou ik - gezien de korte afstand - gewoon doorrijden en lekker meteen naar Miami Beach gaan. Dat scheelt (zeker voor dat ene nachtje) een keertje verkassen (verkassen = tijd = minder Florida-tijd).

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #5
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
    Vanwaar die ene nacht in Ft. Lauderdale? Heb je daar bepaalde plannen? Anders zou ik - gezien de korte afstand - gewoon doorrijden en lekker meteen naar Miami Beach gaan. Dat scheelt (zeker voor dat ene nachtje) een keertje verkassen (verkassen = tijd = minder Florida-tijd).
    Ik vind het nog niet zo'n slecht idee hoor, dat nachtje Fort Lauderdale.
    Vanaf Orlando eerst neem ik aan naar Kennedy Space Centre, daarna lekker overnachten in Fort Lauderdale (leuke badplaats) en volgende dag leuk via de kust naar Miami Beach..

    Niet slecht toch?
    Eric

  6. Top | #6
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Ik vond er niet veel aan. Maar als je veel "plaatsen" wilt zien dan kan dat zo natuurlijk. Ft. L. is de startplaats voor veel cruises en voor een heleboel ouderen dé plaats om die met iets goedkoper (en veiliger, en minder Spaans/Cubaans) is dan Miami. Voor de rest is er m.i. niet veel te doen. Als je daar toch een dag wilt doorbrengen, doe dat dan tot een bepaalde tijd, en rijd dan 's avonds door naar je hotel in Miami. Heb je daar de volgende dag net wat meer tijd.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #7

    Standaard

    bedankt voor jullie reacties. Het is gewoon moeilijk om zelf een trip samen te stellen. Over Ft. Lauderdale: ik ben gewoon beniuwd hoe het daar is......als het nou niks is kan ik altijd nog aangeven dat ik doorga naar miami omdat ik toch nog niet geboekt heb.

    Wij gaan vliegen met United over washington. In 1 ruk met Martinair lijkt me niet zo'n goed idee, ik ben vrij lang en vind het wel prettig als ik ff mn benen kan strekken.

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Strijen
    Berichten
    33

    Standaard

    Ik zou inderdaad ff overwegen of je wel in Lauderdale én Miami wilt overnachten. Ligt inderdaad erg dicht bij elkaar. Ga lekker kijken in Lauderdale en rijd dan door naar Miami. Het uit- en inchecken en weer uit- en inpakken voorkom je op die manier. Of andersom, slaap in Lauderdale en rjd even naar Miami, whatever.

  9. Top | #9
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel_db
    In 1 ruk met Martinair lijkt me niet zo'n goed idee, ik ben vrij lang en vind het wel prettig als ik ff mn benen kan strekken.
    Is mijn ervaring ook dat je zo beter uit bent dan met Martinair. Het eerste deel is meestal zo'n 2 uur minder lang vliegen (je vliegt toch altijd dezelfde route via Newfoundland), dan even lekker je benen kunt strekken (wel voldoende overstaptijd nemen op heenreis vanwege douane) en vervolgens nog 2 uurtje vliegen. In Orlando dan geen douane meer en bij de terminal voor nationale vluchten heb je meestal sneller je auto te pakken.

    Bijkomend voordeel: de meeste amerikaanse vliegmij'en hebben meer beenruimte. Ik ben zelf 1.92 m lang en heb behoorlijk lange benen. Die hadden na 2 keer Martinair (klem gezeten, voor-passagier kan niet in ligstand) genoeg meegemaakt. Sindsdien vlieg ik Delta.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •