Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 51 van de 100 EersteEerste ... 41495051525361 ... LaatsteLaatste
Resultaten 501 tot 510 van de 1000

Onderwerp: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (1)

  1. Top | #501
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Villa aan de 192 of 27

    Daar (RPB) hebben wij ook al eens verbleven. Qua grootte en inrichting net een villa, maar dan zonder zwembad en garage.
    En de lokatie (Poinciana Blvd) is ook gunstig qua ligging.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #502
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    15

    Standaard Zie door de bomen het bos niet meer...... (hulp gevraagd met villa-keuze)

    Ben al weken/maanden bezig om het juiste huis te kunnen vinden. Omdat ik er intussen zoooooveel gezien heb (op sites) ben ik denk ik ff de weg kwijt. Even een opsomming:
    gezin met 3 kinderen (1 jongen van 7, een jongen die wordt daar 5 en een meisje van 3) en mijn ouders (tevens de trouwdag van hen van ook van mijn man en mij).
    Er valt dus nogal wat te vieren. Eerst een week aan de westkust (ook nog geen huis voor....tips...?) en een week Orlando.
    Nu heb ik een optie op de villa van Storytime Orlando. Lokatie: Windsor Hills. Heel dichtbij dus en mooie villa met hele mooie kamers. Nadeel is dat het veel duurder is als een andere villa en zeker wanneer die verder weg ligt. Een ander nadeel vind ik de geringe privacy. De buurman ligt nog net niet bij me in het zwembad, zo lijkt het. Maar begreep intussen dat het overal zo is.
    Ook heb ik een optie op een andere villa van de Stanton villa. Veeeel goedkoper, ook themed bedrooms maar veeeel verder weg.
    De hoofdvraag is eigenlijk aan jullie: hoe belangrijk is afstand van en naar de parken? Is het extra geld waard om in de avond bij ons huis het vuurwerk te kunnen zien en bv 2 x op een dag op een neer te rijden met de kleine kinderen? Of is de afstand van Davenport ook te doen? Ik ben bang dat je niet 2x op een neer gaat rijden als je er meer dan een half uur over doet? En misschien met de kleintjes is het toch even makelijk om naar huis te gaan. Het scheelt echter zo veel geld dat ik niet meer weet wat ik moet doen: Aftstand, budget, mooie kamers, meer privacy........ik weet het niet meer!! Ik ben bijna bereid om iemand van jullie het te laten boeken. Surprise me, zou ik zeggen.......
    Dus....... graag jullie meningen. Ik ben ergens het spoor bijster geraakt met al die villa's.:-k:???:

  3. Top | #503
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: zie door de bomen het bos niet meer...... (hulp gevraagd met villa-keuze)

    Hoi Kim,

    Wat de privacy betreft, de huizen liggen meestal vrij dicht naast elkaar, meestal zit er iets van 4-6 meter tussen. Ook heb je wel dat er ook villa's aan de achter kant liggen en dan heb je minder privacy inderdaad.
    Het afgelopen jaar hebben we 2x een villa gehad zonder achterburen en dat is toch wel fijn. Ook dit jaar krijgen we een villa zonder achterburen.

    Wat de rijtijd naar Disney betreft, dat is altijd gokken. het is mij nog nooit gelukt om vanaf een villa in de aangegeven tijd ( soms gaven ze 10 minuten op ) naar Disney te rijden. 15-20 min is in de praktijk al gauw een half uur.
    Dus vanaf een villa die halverwege of verder (Davenport) aan de Hwy 27 is gelegen gaat het je zeker niet lukken in 20 minuten. Vooral smorgens sta je op de 192 al in de file richting Disney, de file wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door een slechte afstelling van 'de groene golf'.
    Ik betwijfel ook of je vanaf die lokaties het vuurwerk goed kan zien ( horen doe je het in ieder geval wel )
    :-k overigens ligt de Storytime-villa in Clermont ( wel langs Hwy27 ) en ik weet ook dat meerdere mensen uit het forum daar gezeten hebben.

    Ik heb ook wel gehoord van mensen hier uit het forum, die gingen dan overdag naar Disney, dan in de loop vd middag terug naar de villa om lekker te zwemmen en de kinderen nog even konden slapen, en dan aan het begin vd avond terugreden voor het vuurwerk.

    Groetjes,
    Petra & Pieter
    Laatst gewijzigd door PENPE; 30-01-09 om 23:33. Reden: Typefoutjes in de tekst...
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  4. Top | #504
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: zie door de bomen het bos niet meer...... (hulp gevraagd met villa-keuze)

    Ik zou me niet helemaal laten leiden door afstand. Windsor Hills ligt weliswaar het dichtste bij Disney,maar 5 tot 10 minuten zit je wel in de auto tot de dichtbijzijnde Disney attractie (wss AK) en het vuurwerk zien vanuit het huis is ons niet gelukt.

    Davenport ligt een stukje verder weg, dat wel, maar het rijdt wel vlot over de 192, maar het maakt natuurlijk wel uit hoe ver je links of rechts de 27 af moet rijden.

    Er zijn in de buurt van Windsor Hills (dat wel een hel mooie community is, met een evenzo mooi Clubhouse, om het even moeilijker te maken ;-)) nog meer villaparken, met aantrekkelijkere prijzen, zoals o.a Indian Creek, Indian Ridge, Indian Ridge Oaks en Rolling Hills. 2 Minuten verder van Disney, met ook heel fraaie villa's.

    Of aan de andere kant van de I4, rondom Poinciana Blvd, in de buurt van de Wal*mart aan de 192, altijd nog een stuk dichter bij WDW dan vanuit Davenport, met ook heel aantrekkelijke huurtarieven, en al veel genoemd op het forum.

    Kortom, van mij wordt je ook niet wijzer:-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #505
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: zie door de bomen het bos niet meer...... (hulp gevraagd met villa-keuze)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PENPE Bekijk Berichten
    Hoi Kim,

    Wat de privacy betreft, de huizen liggen meestal vrij dicht naast elkaar, meestal zit er iets van 4-6 meter tussen.
    De "villa" waar ze het over heeft is een Townhome op Windsor Hills...
    En geen villa zoals men misschien zal denken...
    Het zwembad ik eigenlijk ook alleen maar een (wat men noemt) een "Splash Pool", minder dan een meter diep...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  6. Top | #506
    Vaste Bezoeker Wicked Florida's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    73

    Standaard Re: zie door de bomen het bos niet meer...... (hulp gevraagd met villa-keuze)

    Stanton villa ver weg? Het zijn echt slechts 10a 15 (auto)minuten van de Disney parken, dat scheelt nogal met Davenport. Zo nu en dan even een paar uur terug naar je villa voor een paar uurtjes is dus goed te doen. Wij hebben goede ervaringen met de Stantonvilla in Cleremont, veel waar voor je geld
    Laatst gewijzigd door Wicked Florida; 30-01-09 om 23:00.

  7. Top | #507
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: zie door de bomen het bos niet meer...... (hulp gevraagd met villa-keuze)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PENPE Bekijk Berichten
    Ik betwijfel ook of je vanaf die lokaties het vuurwerk goed kan zien ( horen doe je het in ieder geval wel )
    :-k overigens ligt de Storytime-villa in Clermont ( wel langs Hwy27 ) en ik weet ook dat meerdere mensen uit het forum daat gezeten hebben.
    Groetjes,
    Petra & Pieter
    Even rechtzetten, Storytime villa's en townhomes liggen in de Windsor Hills community, ongeveer de meest nabije community t.o.v. WDW.
    Vanuit WDW de 192 west op, en dan na 1 mijl de eerste afslag links, dan nog 1 mijl tot WH.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #508
    Vaste Bezoeker chester2203's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Berichten
    52

    Standaard Re: zie door de bomen het bos niet meer...... (hulp gevraagd met villa-keuze)

    Voor ons was het ook een gok welke villa we moesten boeken voor 4 . 2 volw. 2 kids 9/7 jaar. Laten adviseren door kenners welke er al een paar keer geweest zijn en veel lezen op het forum. Eén van die tips was kijk op google hoe je villa ligt. die info krijg je door je verhuurder direct te mailen en vragen om info. Somige zijn soms wat terughouden daar ze bang zijn (eig wonen vaak in engeland) dat er dan wordt ingebroken. Maar over het algemeen zijn ze vrijgevig in het verstrekken van info..
    gewoon blijven vragen wat je wilt weten. Naar mijn idee zijn de afstanden waar de meeste villa's liggen binnen het half uur aan te rijden. Dit kun je gemakkelijk ook checken met google earth..
    Gewoon voor je zelf een lijst maken met waar je het meeste prioriteit aangeeft. Ook daar probeert men op je gevoel in te werken. Is die themed bedroom zo belangrijk als je het meeste deel van de dag weg bent en 's nachts je ogen dicht hebt..
    susces met je keuze maar neem gewoon een beslissing......
    Groet Chester
    WAREN TOT 3 SEPTEMBER IN FLORIDA EN WE LOVED IT...................................

  9. Top | #509
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Vlaardingen, The Netherlands
    Berichten
    21

    Standaard Re: zie door de bomen het bos niet meer...... (hulp gevraagd met villa-keuze)

    Hallo Kim,

    Het is en blijft moeilijk plannen met kinderen. Ik zou zeker niet het vuurwerk vanuit een huisje bekijken. Je zal het idd alleen maar horen. Eigenlijk mag je dat gewoon niet missen aangezien het niet alleen maar vuurwerk is. De shows met de lazers zijn eveneens waanzinnig, en die zie je al helemaal niet van een afstand.

    Probeer gewoon een villa te vinden zo dicht mogelijk bij de parken. Ik geef je 1 een tip. Stop op een gegeven moment met zoeken want je blijft bezig. Je ziet altijd een mooiere en grotere met meer luxe.

    Wij gaan eind april ook weer 3 weken naar florida. Wij hebben een villa geboekt in Kissimmee. Is ongeveer 25 min rijden naar de parken. Je zou misschien ook later op de dag kunnen gaan dat kinderen het misschien wat langer volhouden. Je hoeft natuurlijk niet altijd 's morgens vroeg al voor de deur te liggen. Parkeerruimte is er zat, er rijdt een shuttle naar de ingang en disney by night is trouwens ook waanzinnig om te zien. Met de hopperpassen heb je tegenwoordig zoveel mogelijkheden.

    Succes
    Laatst gewijzigd door Dave en Marsha; 30-01-09 om 23:08.

  10. Top | #510
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: zie door de bomen het bos niet meer...... (hulp gevraagd met villa-keuze)

    Wij hebben voor de komende zomer de Sunrise villa van Stanton gehuurd en de afstanden zijn echt niet zo groot. De vorige keren hebben we er ook nog geen 20 min over gedaan om bij Disney te komen en ook nu zal dat niet echt anders zijn. Overigens zijn de ritten dar leuker dan hier een halfuur in de auto te zitten.

    De toenhouse van Storytime hadden wij eerst gehuurd maar dt werd zo duur dat we overgestapt zijn



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •