Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 7 van de 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 94

Onderwerp: Vergoeding bij vertraging/annulering vlucht

  1. Top | #61
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Berichten
    5

    Standaard Re: Vergoeding claimen bij vertraging/annulering vlucht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flora44 Bekijk Berichten
    Wij hebben goede ervaringen met United op dit gebied, we kregen 600 pp en vouchers.

    Maar hoor en lees dat het ook anders kan zijn

    Ze vroegen wel het niet aan de andere passagiers te vertellen dat ze recht hadden op deze vergoeding, omdat dat een te grote strop zou zijn

    Ik ben ook bezig met hun (zie mijn eerdere bericht)
    Wat voor contact heb je dan met hun gehad? ik heb een uitspraak van
    ministerie van verkeer dat de claim gegrond is (met de familie 3 dagen over gedaan om in Miami te komen; eerst 1 dag schiphol door technisch probleem vliegtuig en daarna door kerstdrukte via washington naar Chicago + overnachting). Dus eigelijk is alles duidelijk alleen United schuift het af. Ik heb de claim nu bij mijn rechtsbijstand liggen (DAS) maar die houdt de zaak ook af vanwege afwachten uitspraak europese rechtbank (??)

    Dus graag hoor ik hoe jij ze 'bewerkt/aangespoort' hebt.

    groetjes,
    Marco

  2. Top | #62

    Standaard Re: Claimen bij vertraging neemt grote vlucht

    Jarenlang heeft EUclaim mijn claim bekeken en voor de rechter gebracht, maar helaas Martinair kwam ermee weg. Was wel heel raar, want sommige medereizigers kregen wel hun volledige tickets vergoedt. Ging toen om mp van mco naar ams rechtstreekse vlucht met zoineens een tussenstop op Curacao, vertraging in totaal meer dan 4 uur.

  3. Top | #63
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    94

    Standaard Re: Vergoeding bij vertraging/annulering vlucht

    Het verbaast mij wel dat de KLM zo negatief reageert. Wij zijn in mei 2011 naar Londen geweest. Checkten 24 uur voor de terugreis in (vertrek 17.10 uur) en omdat onze dochter zich niet goed voelde, besloten we op tijd naar Heatrow te vertrekken. Daar brak meteen de paniek uit, want onze vlucht bleek gecancelled te zijn. Ja, we zijn flying blue deelnemers, men heeft ons mailadres, maar een betichtje sturen, ho maar! Op Heatrow klapte wel iemand uit de school dat men de vlucht op grond van beschikbaarheid had geschrapt. Gelukkig konden we als standbye passagiers (zenuwslopend gedoe) met de vlucht van 16.00 uur naar Nederland, dus dat was geluk hebben. Ik heb de KLM op maandag gebeld, waarom wij nooit bericht hebben gehad van de geannuleerde vlucht en natuurlijk vroeg men mij of ik ook wist waarom er geannuleerd was. Ik dus heel droog zeggen, dat er te weinig mensen in het toestel zaten en dat ze de vlucht er toen maar uit hadden gegooid. Op donderdag werd ik gebeld welke vergoeding ik wilde hebben: 250 euro per persoon in contanten of een voucher van 350 euro per persoon. Achteraf had ik de voucher moeten nemen, maar toen wist ik nog niet dat ik dit jaar alsnog naar Florida zou gaan met de KLM/Delta samenwerking. Ik vond dat men toen zeer snel handelde en het geld stond ook binnen een week op de rekening.

  4. Top | #64

    Standaard Re: Vergoeding bij vertraging/annulering vlucht

    VOor alle rechten bij vertraging of Annulering, kijk dan hier

  5. Top | #65
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Vergoeding bij vertraging vliegtuig nu definitief

    Bron: www.nu.nl

    Vergoeding bij vertraging vliegtuig nu definitief


    AMSTERDAM – Passagiers hebben bij een vertraging van hun vlucht van 3 uur of meer nu definitief recht op een schadevergoeding.


    Dit blijkt dinsdag uit een uitspraak (pdf) van het Europees Hof van Justitie in Luxemburg. De vergoeding ligt tussen de 250 en 600 euro. De vergoeding moet met terugwerkende kracht worden uitbetaald.
    Al eind 2009 bepaalde het Hof dat passagiers niet alleen bij uitval maar ook bij vertraging van hun vlucht gecompenseerd moeten worden. Er mag geen sprake zijn van buitengewone omstandigheden, zoals een onverwachte staking of extreme weersomstandigheden.


    In 2010 oordeelde ook een rechtbank in Haarlem dat vertraagde passagiers geld kunnen terug claimen bij hun vliegtuigmaatschappij. Die uitspraak was nodig om de recht op compensatie ook in Nederland te laten gelden.

    Verzet

    Verschillende luchtvaartmaatschappijen verzetten zich echter tegen de uitspraak en compenseerden alleen bij annuleringen.
    De rechtbank uit Keulen en het Hoger Gerechtshof van het Verenigd Koninkrijk eisten dan ook opheldering van het Europees Hof.
    In mei oordeelde de advocaat-generaal van het hof al dat er geen enkele reden bestaat om de regels ter discussie te stellen.

    Tijd

    Het Hof bevestigde dinsdag dat het principe van gelijke behandeling geldt voor passagiers waarvan de vluchten zijn geannuleerd en voor passagiers waarvan de vlucht is vertraagd.
    "Dit is een vergelijkbare situatie omdat passagiers een zelfde ongemak ervaren, namelijk het verlies van tijd", aldus het Hof.

    Schade

    De uitspraak van dinsdag heeft gevolgen voor een groot aantal lopende rechtszaken, waarbij nu definitief moet worden uitbetaald. De Europese luchtvaartsector vreest dat het besluit van het Europese Hof tot een jaarlijkse schadepost van 3 tot 5 miljard leidt, zo verklaarde de sector eerder.
    Vertraagde reizigers moeten zelf een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij voor de geleden schade.
    Laatst gewijzigd door Njit; 23-10-12 om 13:08.

  6. Top | #66
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vergoeding bij vertraging vliegtuig nu definitief

    Voor er forumleden blij worden gemaakt, kijk vooral de kleine lettertjes nog eens na voor je met een dood musje thuiskomt. Lees bijvoorbeeld de basisvoorwaarden voor de compensatie. De regeling geldt immers niet voor alle vluchten.
    Basisvoorwaarden voor compensatie
    De regels zijn alleen van toepassing indien u vertrekt met een lijndienst- of chartervlucht (incl. campingvluchten, vluchten bij pakketreizen) vanuit een
    luchthaven binnen de Europese Unie (met elke luchtvaartmaatschappij ongeacht het land van vestiging) of indien u vertrekt vanuit een luchthaven buiten de
    Europese Unie naar een luchthaven binnen de Europese Unie, mits u vliegt met een luchtvaartmaatschappij die zijn hoofdvestiging binnen de E.U. heeft.
    Dus wel (voorbeelden):
    - Vanuit Amsterdam naar elke bestemming met elke maatschappij
    - Vanuit Kreta naar Amsterdam ongeacht met welke maatschappij gevlogen wordt
    - Vanuit Barcelona naar elke bestemming met elke maatschappij
    - Vanuit Atlanta naar Amsterdam met KLM (heeft hoofdvestiging binnen EU)

    Dus niet (voorbeelden):
    - Vanuit Washington naar Amsterdam met United Airlines (heeft hoofdvestiging buiten de EU)
    - Vanuit Atlanta naar Miami met KLM (vlucht vind buiten EU plaats)
    - Vanuit Orlando naar Miami met Arke (vlucht vind buiten EU plaats)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-10-12 om 00:31.



  7. Top | #67
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Vergoeding bij vertraging vliegtuig nu definitief

    Het blijft natuurlijk altijd opletten, er zijn zeker uitzonderingen, het is immers een EU besluit.

    Maar het voornaamste is dat, als je er echt recht op hebt, ze je nu niet meer aan het lijntje kunnen houden.
    (zo van...ja maar besluit zus en zo.. is er nog niet en meer bla bla....)

  8. Top | #68
    Stamgast Flufjuh's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    220

    Standaard Re: Vergoeding bij vertraging vliegtuig nu definitief

    Toch jammer dat wij op 6 minuten na niet voor compensatie in aanmerking komen.
    Eet nooit gele sneeuw.

  9. Top | #69
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vergoeding bij vertraging vliegtuig nu definitief

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elstars Bekijk Berichten
    Maar het voornaamste is dat, als je er echt recht op hebt, ze je nu niet meer aan het lijntje kunnen houden.
    Alleen, gelijk hebben en gelijk krijgen zal nog steeds even moeilijk blijven denk ik..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #70
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Vergoeding bij vertraging vliegtuig nu definitief

    Ik ben benieuwd; ik heb het een aantal keer aan de hand gehad. Bij annulering en weigering krijg je zonder probleem direct het geld (zo staat het ook in EU verordening). Bij vertraging staat in EU verordening dat je enkel recht hebt op vergoeding van de gemaakte kosten (eten, overnachting, etc, etc) en geen algemene forfaitaire vergoeding. Alhoewel er het Sturgeon arrest was (de Europese rechter die zei dat in kader van gelijkheidsbeginsel, je ook bij vertraging recht had op compensatie; immers in beide gevallen kom je te laat aan). De afgelopen maanden zijn in Nederland meerdere rechtzaken toegewezen dat je inderdaad recht had op compensatie, maar de Nederlandse luchtvaartmaatschappijen bleven zich verschuilen achter EU verordening (waar dus niet staat dat je compensatie krijgt) en wezen Sturgeon arrest af, op basis van eigen juridisch advies, etc, etc. Oftewel, de enige manier waarop je hier recht op zou kunnen krijgen, is als je zelf naar de rechter stapt en je gelijk gaat halen.

    Ik ben overigens geen jurist (verre van), maar heb me een beetje ingelezen. De uitspraak die vandaag bekend is gemaakt, heeft weer betrekking op een Europese rechter die zich duidelijk uitgesproken heeft, waardoor Nederlandse/lokale rechters eigenlijk bijna alleen maar de claim kunnen toewijzen en KLM (en anderen) zich minder kunnen verschuilen achter andere juridische regeltjes en reacties die ze nu gaven. Maar ik ben bang dat het in de praktijk nog hetzelfde blijft; je zal hiervoor toch echt zelf naar de rechter moeten gaan, met mogelijk langdurige rechtzaak. Ik heb dat nooit zelf doorgezet, maar wellicht dat ik hiermee in de hand het toch maar eens ga proberen ;-) ! Ik hoorde net een jurist van DAS op de radio die zo'n beetje hetzelfde zei; ga er maar vanuit dat de luchtvaartmaatschappijen niet makkelijk overstag zullen gaan !

    En inderdaad, zoals Ton al aangaf, het gaat niet voor alle vluchten op, het is Europese wetgeving ;-) !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •