Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 94

Onderwerp: Vergoeding bij vertraging/annulering vlucht

  1. Top | #81
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Vergoeding bij vertraging vliegtuig nu definitief

    Het "nare" van deze regeling is dat het alleen geldt voor Europese luchtvaartmaatschappijen. Dus vlieg je niet Europees maar met bijv.. een maatschappij uit de states dat geldt deze regeling niet. Nu is dat goed om te weten maar vanuit het gezichtspunt van de Europese maatschappijen niet helemaal eerlijk.
    Persoonlijk vind ik het een vreemde zaak dat de vergoeding voor een ieder gelijk is, ongeacht de prijs van het ticket. Al met al lijkt het voor de consument een goede zaak, maar uiteindelijk zullen ook deze kosten betaald moeten worden, en dat zal diezelfde consument gaan doen.

    EDIT:

    Ligt iets genuanceerder, zie mijn post ietsje verderop.
    Laatst gewijzigd door chippie; 27-10-12 om 11:09.

  2. Top | #82
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vergoeding bij vertraging vliegtuig nu definitief

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chippie Bekijk Berichten
    Het "nare" van deze regeling is dat het alleen geldt voor Europese luchtvaartmaatschappijen. Dus vlieg je niet Europees maar met bijv.. een maatschappij uit de states dat geldt deze regeling niet .
    Hmmm... weet je dit wel zeker? De regeling ligt volgens mij wel wat genuanceerder. Daarom heb ik de beknopte beschrijving hierboven vermeld. Misschien kan je even laten weten waar precies staat dat de regeling alleen voor Europese maatschappijen zou gelden.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 27-10-12 om 08:57. Reden: tilfuotjes



  3. Top | #83
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Vergoeding bij vertraging vliegtuig nu definitief

    @Teleton, je hebt gelijk, het ligt inderdaad wat genuanceerder.
    Je hebt recht op vergoeding vanaf elke EU luchthaven ongeacht de maatschappij, je hebt recht op vergoeding vanaf elke luchthaven wereldwijd naar een EU luchthaven als het een EU luchtvaartmaatschappij is. LINK tweede LINK derde LINK
    Vlieg je bijvoorbeeld met een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij vanuit de USA naar Amsterdam en heb je een grote vertraging dan geldt de regeling niet. Heb je dezelfde vertraging maar dan met een Europese luchtvaartmaatschappij dan heb je wel recht op een vergoeding. (misschien heb je wel recht op vergoeding op basis van andere regelingen welke in de USA gelden)

    Het indienen van een claim is al niet heel eenvoudig en kan soms lang duren. Ik ben ook heel benieuwd hoe dat gaat bij niet Europese luchtvaartmaatschappijen. Ik denk dat dat niet mee zal valen, ondanks dat je er recht op hebt.

  4. Top | #84
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Vergoeding bij vertraging/annulering vlucht

    Gebeurt het wel eens meer dat vanwege er vanwege te weinig mensen een vlucht eruit wordt "gegooid"zoals bij Daffelina het geval was? Wie heeft daar ervaring mee?

  5. Top | #85
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    78

    Standaard Re: Vergoeding bij vertraging/annulering vlucht

    Verleden jaar in maart 2012 vlogen wij terug uit Orlando met Air France. Aangekomen op de luchthaven bleef het inchecken maar duren tot we eindelijk te horen kregen dat de vlucht niet meer door ging. Chaos! Ook totaal niets van bericht ontvangen (ondanks dat andere mensen wel op de hoogte waren gebracht). Reden van cancellation, vliegtuig stond er maar geen personeel om mee te vliegen! Omdat het zooitje bleef duren en mensen asociaal begonnen voor te kruipen, hebben we uiteindelijk zelf maar via (free wifi en booking.com) een kamer geboekt op de Hyatt op de luchthaven zelf. Na terugkomst heeft Connections (via wij geboekt hadden) contact opgenomen en zij gingen voor ons toch horen voor een tegemoedkoming. Uiteindelijk hebben we onze nacht terug betaald gekregen en 100 euro pp korting op volgend vliegticket dat we via die groep zouden boeken (KLM, Delta, Air France). Dus iets maar zeker geen 600pp jammer genoeg zoals ik hierboven ergens las bij United.
    Shoppen in Orlando is super!

  6. Top | #86

    Standaard Re: Vergoeding bij vertraging/annulering vlucht

    Beste Jill

    Je hebt in dit geval RECHT op 600 euro vergoeding per persoon.
    Meer hierover kan je teruglezen op deze website.
    Mocht je aanvullend advies willen dan kan je contact met mij opnemen via PB

    Groeten Niels



  7. Top | #87
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Vergoeding bij vertraging/annulering vlucht

    Wij zijn gisteren door het slechte weer in atlanta veel te laat kunnen vertrekken zodat de vlucht in atlanta al weg was . Nu had ik ondertussen aan de helplijn gehangen om onze vlucht om te boeken . Dat is gelukt en we blijven een dagje extra en vertrekken morgen via new york naar amsterdam . Maar wat nu met de extra kosten ?

  8. Top | #88
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Vergoeding bij vertraging/annulering vlucht

    Wij hebben hetzelfde gehad vorig jaar juli; ook aansluitende vlucht in Atlanta gemist. Ik heb gevraagd om de laatste vlucht vanuit Atlanta de dag erna naar huis, zodat we lekker dagje Atlanta hadden. Als het door slecht weer is, heb je waarschijnlijk nergens recht op, behalve het hotel dat betaald wordt. Ik heb alles (ook eten, drinken, aankoop eerste kledingbehoeften, etc) toen van de reisverzekering vergoed gekregen. En lekker extra dagje Atlanta (veel te doen daar).
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  9. Top | #89
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Vergoeding bij vertraging/annulering vlucht

    Wij hebben besloten om niet naar atlanta te gaan omdat de vlucht voor de dag erna al vol zat . Wij zijn in tampa gebleven en zijn terug naar de villa gereden . Wel hebben we geen koffers en huurwagen gehuurd voor een dagje .

  10. Top | #90
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Vergoeding bij vertraging/annulering vlucht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    Beste Jill

    Je hebt in dit geval RECHT op 600 euro vergoeding per persoon.
    Meer hierover kan je teruglezen op deze website.
    Mocht je aanvullend advies willen dan kan je contact met mij opnemen via PB
    Het lijkt mij dat zij best wel "mans" genoeg is om zelf EU Claim te benaderen.
    Kan wel een leuke bijverdienste zijn trouwens... hahaha...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •