Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 40

Onderwerp: Slangen

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Breda
    Berichten
    29

    Standaard Slangen

    Hallo allemaal
    Ik heb een vraagje. Over 6 weken ga ik voor het eerst naar Florida. Ik wil ook heel graag met zo'n boottocht maken in de Everglades. Er is alleen 1 dingetje waar ik me wat zorgen over maak. Ik ben op zijn zachtst gezegd panisch voor slangen. Nu zou ik graag willen weten van jullie of je in Florida en met name dus tijdens zo'n tocht veel slangen tegen komt en voor de rest van Florida waar je ze veel tegen komt.
    Uiteraard doe ik een lange broek aan stevige schoenen en als ik zou gaan wandelen neem ik een stok mee om te rammelen maar toch.
    Ik zou jullie dankbaar zijn voor wat info en tips.
    Groetjes Patricia

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Slangen

    Wij hebben er weleens eentje rondom het huis gehad.
    Tja, het is tenslotte subtropisch gebied.
    In Florida zijn ongeveer zo'n kleine 450 verschillende slangensoorten, waarvan er slechts enkelen giftig zijn.
    Daar je dat nooit van te voren weet wat er nu wél of niet giftig zijn ga ik er altijd vanuit, dat indien ik er ééntje zien dat ie giftig is.

    Maar zolang je maar schoenen aan hebt valt het eigenlijk wel mee hoor...
    Het zou kunnen voorkomen dat je er eentje treft, maar dat kan je in de Nederlandse bossen gebeuren, in Nederland heb je veel adders, die zijn zeker erg giftig.

    In Florida zou ik me in ieder geval niet meer zorgen maken dan dat je in Nederland in de bossen loopt.
    Zelfs in de Everglades...
    Dus als je erg bang bent, schoenen aan en niet met je benen het moeras gaan.
    Herrie maken met wat dan ook, heeft geen zin.

    Heb plezier! Geen zorgen.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  3. Top | #3
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Slangen

    Als je dit soort borden tegen komt kun je beter niet verder gaan




    Harm

  4. Top | #4
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Re: Slangen

    Wel piepkleine hagedisjes gezien, vogels, gordeldieren, eekhoorns....maar slangen nee!!!!!

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Slangen

    Jaaaa wij hebben 1 hele grote dikke slang gezien, die lag heerlijk te zonnen op de vluchtstrook. Dit was tussen florida city en de keys.
    We zijn nog even gekeerd en er nog een keer langs gereden, durfde alleen niet uit te stappen. Tijdens een tochtje door de everglades zaten er ook heel veel, volgens de gids. Maar gelukkig geen gezien.

    Gr.Marjolijne

  6. Top | #6
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Re: Slangen

    Ooit in Brazilie een excursie geboekt, waar we door een stukje regenwoud gingen lopen....er zaten een paar Boa`s (welke niet giftig zijn) maar de gids had er maar een paar keer een gezien...je raadt het al...lopen wij, blijft de gids opeens staan, stak er een over echt een hele grote ook zeg maar......brrrrrrrrrr krijg nou nog de kriebels...ik hoef ze ook zo nodig niet te zien hoor, maar ja als je naar dit soort landen met warm klimaat gaat krijg je ze er gratis bij!!!!!!!!
    Ook hele grote hagedissen die gewoon onder je ligbed bij het zwembad blijven zitten in de schaduw.....dat was wel gaaf, en aapjes en papagaaien...nou kan nog wel even door gaan...maar we zitten op het Florida forum.......

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker aeroxerel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Brasschaat
    Berichten
    63

    Standaard Re: Slangen

    Volgens mij is er iemand van hier op het forum al eens gebeten door een slang (denk A3)

  8. Top | #8
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Re: Slangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aeroxerel Bekijk Berichten
    Volgens mij is er iemand van hier op het forum al eens gebeten door een slang (denk A3)
    Tja, dat klopt......

    ....en verder ook heel wat Florida-slangen ervaringen.

    Kijk maar:


    Vrouwlief met een Indigo snake (2006)



    Ratsnake in Corkscrew swamp Sanctuary (2006)


    Kusje van m'n vriend hieronder (2006)


    Vriendje....... (2006)

    Reisverslag waar al deze enerverende gebeurtenissen terug te vinden zijn:
    http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2077
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............

  9. Top | #9
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Slangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hazelnootje Bekijk Berichten
    Nu zou ik graag willen weten van jullie of je in Florida en met name dus tijdens zo'n tocht veel slangen tegen komt en voor de rest van Florida waar je ze veel tegen komt.
    Ik ben bang dat ik slecht nieuws voor je heb. Je kunt overal slangen tegenkomen. Ze horen bij de natuur van Florida. Wij hebben zelfs al een paar keer meegemaakt dat er een slang in of rond de Lazy River van de Disney zwembaden werd gesignaleerd. Hoewel de meeste slangen niet gevaarlijk zijn, geeft het vaak wel wat opschudding bij de toeristen. Het publiek waarschuwt dan de Guard die er voor zorgt dat de slang wordt gevangen en verwijderd. Per vakantie zien we er 1 of 2 in de tuin of bij het zwembad, meestal volstaat opstaan of gaan lopen want dan slaan ze op de vlucht. Ik ben zelf helemaal geen held met wildlife, maar als ze zo in de natuur zijn vind ik het No Big Thing.



  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Breda
    Berichten
    29

    Standaard Re: Slangen

    Tja. dan zit er niets anders op dan dat mijn vriend voor held moet spelen en mij beschermen tegen de grote enge beesten :razz: (lees: voor me lopen en zich omdraaien als er eentje is en dan heel erg mijn hand vast houden 8-[). En by the way, ik vind die foto's al doodeng. Toch wel erg eigenlijk.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •