Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Korte trip vanuit Orlando

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    23

    Standaard Korte trip vanuit Orlando

    In september gaan we weer naar Florida, dit keer hebben voor 2 weken een villa gehuurd in Kissimmee. We zijn van plan om de Disney-parken uitgebreid te bezoeken en ook veel te relaxen in de waterparken.

    Nu opperde mijn man dat we halverwege de vakantie ook wel een korte trip konden maken om even heel iets anders te zien en te doen. Hij dacht zelf aan een paar uur rijden naar de kust en dan 1 hotelovernachting.

    Omdat wij vorig jaar tijdens onze rondreis noodgedwongen de hoek van Tampa/St Petersburg/Sarasota over hebben geslagen, dacht ik meteen aan dit gebied voor deze korte trip. Myakka River State Park en The House of John/C' d'Zan staan nog steeds op mijn lijstje en ik denk dat het ook goed te doen is om 's ochtends naar Tampa te rijden, dan langs de kust naar Sarasota om daar te overnachten en de volgende dag terug richting Orlando.

    Denken jullie dat dit een leuke trip is voor 2 dagen of hebben jullie misschien een heel andere suggestie?
    Zouden jullie de overnachting tevoren regelen, of op de bonnefooi?
    Alle opmerkingen zijn van harte welkom!

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    Wijchen
    Berichten
    66

    Standaard Re: Korte trip vanuit Orlando

    Wij zijn vandaag naar St. Augustine geweest en vonden dat erg leuk.

    Omdat mijn man zich niet zo lekker voelde hebben we minder gedaan dan we wilden maar het was toch zeer de moeite waard.

    Wij zijn er vanaf Orlando heengereden maar je zou daar natuurlijk ook kunnen overnachten. Op de terugweg naar Orlando zou je dan ook naar Daytona (Beach) kunnen gaan.

    Succes met uitzoeken.

    Groetjes uit een zonnig Orlando.

    Groetjes,

    Corrine

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    28

    Standaard Tips omgeving Orlando

    Hallo allemaal,

    In september gaan wij pas naar Florida maar met de voorpret zjn we nu alvast begonnen. De eerste 5 dagen van onze trip zitten we in Orlando en we vragen ons af of iemand voor ons leuke tips heeft om dan te gaan doen. We zijn namelijk beide niet echte pretpark liefhebbers. Zowel culturele als tips over natuurlijke bezienswaardigheden zijn welkom.

    groeten,

    Charlotte en Justin

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker dennis_diana's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    110

    Standaard Re: Wat is er te doen in de omgeving van Orlando

    Ik heb zelf nog geen ervaring, maar tijdens het doorspitten van dit forum ben ik toch aardig wat tips tegengekomen. Ook de reisverslagen van de floridabezoekers leveren vaak leuke tips op.
    Er is genoeg te beleven in "Greater" Orlando, ook als je geen echte pretpark liefhebber bent: kijk maar eens op de verschillende toeristische websites, zoals http://www.floridakiss.com/ en http://www.orlandoinfo.com/. Daar staan nog een heleboel dingen op die je kunt gaan bezoeken en bezichtigen.

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker an25's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    zaandijk
    Berichten
    68

    Standaard Re: Wat is er te doen in de omgeving van Orlando

    Op de site van Orlandoinfo kun je ook een gratis Orlando planning kit aanvragen, met allerlei info over Orlando

  6. Top | #6
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: Wat is er te doen in de omgeving van Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door an25 Bekijk Berichten
    Op de site van Orlandoinfo kun je ook een gratis Orlando planning kit aanvragen, met allerlei info over Orlando
    Bedankt voor de tip, heb het ook net besteld.

    Groetjes,
    Bianca

  7. Top | #7
    Stamgast remon's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    200

    Standaard Re: Wat is er te doen in de omgeving van Orlando

    Shoppen :-D

    www.orlandogunshop.com beetje schieten

    Maar ook niet pretpark liefhebbers kunnen zich prima vermaken ind e Orlando parken , er hangt daar een bepaalde sfeer die je in de Nederlandse parken niet tegenkomt IMHO

  8. Top | #8
    Florida Groupie petrajessy's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Locatie
    Velserbroek
    Berichten
    315

    Standaard Re: Wat is er te doen in de omgeving van Orlando

    http://floridadroom.blogspot.com/200...k-springs.html
    Kelly Park , Rock springs en op de terugweg lang het Historische oude stadje Mount Dora. Zie weblog :
    http://floridadroom.blogspot.com/200...ount-dora.html

  9. Top | #9
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Dagje weg vanuit Orlando

    tijdens de vakantie willen we ook 2x een `dagje weg`

    het eerste uitje : Clearwaterbeach of tampa of Sarasota

    tweede uitje : Daytona beach of st Augustine


    wat adviseren jullie, wat is de moeite waard, wat is waar te doen...
    kort om wat zouden de kenners doen

  10. Top | #10
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: dagje weg vanuit orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moonlight91 Bekijk Berichten
    wat is de moeite waard, wat is waar te doen...
    Tsja, je noemt 5 opties die stuk voor stuk voor veel mensen de moeite waard zijn en die zich allemaal kwalificeren voor een uitstapje. Wat waar precies te doen is staat best wel aardig beschreven in de verschillende onderwerpen die er al over deze bestemmingen bestaan. Gebruik ook de Zoekfunctie (Zoeken in de blauwe balk, boven aan ieder pagina) en probeer ook eens op Berichten tonen. St Augustine levert mooie plaatjes op, maar er is vast meer info. Voor Daytona kom je bijvoorbeeld in het reisverslag van Gerrit terecht. Via Tampa kom je vast op Busch Gardens.

    Of iets de moeite waard is, is zo persoonlijk dat je op het forum meestal beter kunt volstaan met te vermelden waar de informatie te vinden is. De één houdt immers van de moeder, de ander van de dochter en nummer drie houdt van allebei.....toch?





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •