Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 20 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 200

Onderwerp: Bagage: Hoeveel stuks mogen mee?

  1. Top | #21
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Lees ik het goed...

    Maar pp is het wel 46 kilo wat je mee mag nemen en nog eens handbagage wat ze volgens mij niet echt wegen, sommige nemen zelfs een kleine koffer mee!
    Dus dat is nogal wat hoor, als je met z'n drieeën gaat dan mag je dus gewoon 6koffers mee nemen, noem dat maar niets!!

    gr. monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  2. Top | #22
    Vaste Bezoeker Nicole's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    116

    Standaard Re: Lees ik het goed...

    Inderdaad lijkt het allemaal lekker dat je per persoon 2 koffers mag meenemen. Maar vorig jaar toen ik terug kwam en inderdaad veel te veel spullen hadden gekocht daar. Dacht ik ik ga alvast door de douane heen met mijn dochter en dan komt mijn man wel later. Ik had op mijn karretje staan 2 koffers en een grote weekend tas en 1 handbagage, nou valt mee toch........ werd ik me toch aangehouden door een man van de douane of ik niet veel bij me had zo met z'n 2en. Het zweet breekt je aan alle kanten uit, je weet niet waar je het zoeken moet.
    Ik heb nu ook besloten(ga dit jaar alleen met mijn dochter) om 2 koffers mee te nemen met op de heen weg gewoon heel weinig kleren erin en de rest kopen we daar wel en dan misschien een overvolle handbagage maar dit jaar even geen extra koffer meer. Schrik zit er nog in. Je moet er toch niet aan denken dat je alles moet laten zien en misschien nog kan afrekenen

    Nicole

  3. Top | #23
    Vaste Bezoeker Corrine's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    60

    Standaard Re: Lees ik het goed...

    Dit hebben wij ook aleens mee gemaakt toen we de eerste keer naar Orlando vertrokken! Voor de eerste keer lang (3 weken) op vakantie met z'n tweeen en drie koffers bij. Op het vliegveld eerst alles laten zien en dan verder, als je de eerste douane door bent, wordt je voor je gevoel steeds aangekeken door bewaking met van die hondjes!! 8-[ Ik was blij dat we onze koffers weer hadden en naar het hotel konden!
    De afgelopen jaren met twee grote koffers en inderdaad ook een weeghaak, van mijn vissende man, mee op reis en dan kunnen we het net redden.
    Ik heb als hobby patchwork en quilten en kan het niet weerstaan om steeds met bergen stofjes thuis te komen!!! En dat is soms best even "passen en wegen":wink:
    11x Orlando 1996, getrouwd 1998, 2004, 2005, 2006,2007,2008,2x 2009, 2010, 2011. 2012 is geboekt...

  4. Top | #24
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Lees ik het goed...

    Toen wij vorig jaar voor de eerste keer gingen hadden wij 2 koffers(groot formaat(denk ik)) en 2 rugtassen.
    Bij terugkomst hadden we behoorlijk veel auto onderdelen meegenomen en auto gereedschap dus dat weegt wel het een en ander.
    De koffers wogen ieder bijna 20 kilo en we hadden 1 tas bijgekocht en die woog dacht ik iets van 16/17 kilo.
    Dus viel het allemaal wel mee, alleen inderdaad bij aankomst Schiphol brak bij mij ook het zweet uit, een beetje teveel ingevoerd.........................
    Ze hadden alleen mijn Dennis aangehouden en ik was er al door met 1 koffer en de pas gekochte tas.
    Gelukkig viel het allemaal wel mee dus..........kleren kan je genoeg meenemen qau zwaarte vergeleken met auto onderdelen!

    gr. Monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  5. Top | #25
    Newbie moki's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Urmond
    Berichten
    8

    Standaard Re: Lees ik het goed...

    Ik heb nog een vraag met betrekking tot de omvang van het koffer.
    Mijn vriend en ik hebben beiden een carlton koffer met een omvang van 65.7 inch. Nu las ik op de delta site dat je koffer maar een omvang van 62 inch mag hebben. Controleren ze hier streng op?
    We vliegen van Amsterdam na New York en 5 dagen later na Orlando.
    De terugreis is van orlando via Cincinnati na amsterdam.

    Monique

  6. Top | #26
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Lees ik het goed...

    De bekende merken koffers zoals Carlton, Samsonite en zo leveren nooit een probleem op. Wat wel lastig kan zijn is om dat formaat koffers binnen de 23kg/50pound te houden, er past nl. zoveel in ....:roll: ik spreek uit ervaring ...

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #27
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Lees ik het goed...

    Precies zoals Michael al zegt, de maat zal geen probleem zijn, zolang je maar op het gewicht let. Je mag per persoon overigens 2 koffers meenemen, maar elke koffer mag niet meer dan 50 lbs wegen.
    Eric

  8. Top | #28
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard Re: Lees ik het goed...

    Ook wij hadden vorig jaar, overgewicht bij vertrek uit Miami.
    Much to heavy, zei ze nog.
    Nou daar hurk je dan bij neer, koffers open een beetje zware (schoolboeken) overhevelen.
    Nog wat in de rugtassen proppen.
    Ja die ene koffer was nog 2 lbs te zwaar, maar het mocht.
    We hadden ons best gedaan en hoefde niet bij te betalen.
    Ja toen zag ik waarom ze (de incheck-balie) zo moeilijk zijn, die lieve mevrouw moest de koffers van de weegschaal optillen en achter haar op de lopende band zetten:roll: .

  9. Top | #29
    Newbie moki's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Urmond
    Berichten
    8

    Standaard Re: Lees ik het goed...

    Bedankt voor jullie reactie
    Ik maakte me al zorgen dat we misschien bij moesten betalen.
    Maar dat zal het geval dus niet zijn.


    Monique

  10. Top | #30
    Regelmatige Bezoeker Pluisje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    23

    Standaard Re: Lees ik het goed...

    :-P Wij gaan met Continental airlines. Klopt het dat je daar ook 2 koffers van 23 kg per persoon mag meenemen. Van Continental airlines lees ik trouwens vrij weinig op het forum dus ik weet niet hoe streng of comfortabel zij zijn. Wij gaan voor de eerste keer naar Amerika dus voor ons is het allemaal erg nieuw. Wij hebben wel een visweegschaal gekocht voor 6 euro in een hengelsportzaak. Dit vooral met het oogpunt vanuit de terugreis.. Als je met Continental airlines ook 2 koffers mee mag nemen per persoon is dat al een hele geruststelling. Wie kan ons daar verder over inlichten. Wijken zij niet af van de andere maatschappijen.
    :| Pluisje



    :razz: in Oktober voor de tweede keer naar Florida



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •