Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 20 van de 20 EersteEerste ... 10181920
Resultaten 191 tot 200 van de 200

Onderwerp: Bagage: Hoeveel stuks mogen mee?

  1. Top | #191

    Standaard Re: Bagage: Hoeveel stuks mogen mee?

    Iemand nog recent vanuit Florida terug komen vliegen met extra bagage? De laatste keer dat wij in Florida waren, gingen we met 2x23 kg heen en kwamen terug met 4x23 kg en moesten we 2x 50 dollar betalen voor de extra koffer retour naar Amsterdam. Volgens een kennis is dit verandert en zou dit niet meer kunnen en kost het je dus 200 dollar voor een extra koffer... Nu las ik op de america travel guide site, dat het nog wel mogelijk is om voor 50 dollar een extra koffer mee retour te nemen vanuit Florida... Wie kan ons hier duidelijkheid in verschaffen? Alvast bedankt voor de reacties.

    Mvg Michael

  2. Top | #192
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Bagage: Hoeveel stuks mogen mee?

    Het ligt er maar net aan met wie en in welke klasse je vliegt.
    Op de sites van de airlines staan tabellen met een overzicht van bagagekosten. Daar zou je eens kunnen kijken.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #193
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Bagage: Hoeveel stuks mogen mee?

    Global liggen de kosten voor een tweede koffer per persoon tussen de usd 100 en usd 200 bij de Amerikaanse maatschappijen die intercontinentaal vliegen. Bij de europeese maatschappijen is de prijs over het algemeen hetzelfde.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  4. Top | #194

    Standaard Re: Bagage: Hoeveel stuks mogen mee?

    Bedankt voor de reactie's tot nu toe:-) Ik hoop dat er nog iemand reageert die recent is geweest en deze situatie heeft meegemaakt.

  5. Top | #195
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Bagage: Hoeveel stuks mogen mee?

    Hangt er vanaf met welke Airline je vliegt. Bij Arke mocht ik 35kg mee nemen en het was geen probleem om zowel een koffer van een kilo of 20 en een tas van zo'n 10 kilo in te checken, ik zou zeggen kijk in de algemene voorwaarden daar moet het wel in staan.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-10-13 om 21:11. Reden: q

  6. Top | #196
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Bagage: Hoeveel stuks mogen mee?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michaelcabrio Bekijk Berichten
    Bedankt voor de reactie's tot nu toe:-) Ik hoop dat er nog iemand reageert die recent is geweest en deze situatie heeft meegemaakt.
    Bij Delta had ik usd 100 moeten betalen waar ik niet dat ik een hoge status heb bij KLM en daardoor de 2e koffer gratis mee mocht nemen. Dit was begin oktober. Het kan bijna niet recenter. Verder kan je op de website van de maatschappijen ook alle informatie vinden over het meenemen vna een tweede koffer en wat de kosten zijn die daarbij horen.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  7. Top | #197
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Bagage: Hoeveel stuks mogen mee?

    Wij zijn vorig weekend teruggekomen uit Orlando, uiteraard (weer) met een extra koffer, inchecken kostte $100 ( United Premier )
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  8. Top | #198
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Bagage: Hoeveel stuks mogen mee?

    Wij zijn pas terug gekomen met Delta Airlines en hadden een kofferweger mee gelukkig. Beide koffers op de kop af gevuld tot het maximaal toegestane gewicht van 23 kilo. We hadden ieder ook een trolley mee als handbagage en die werd op de heenreis niet gewogen. Ook viel ons op dat men niet keek naar de afmetingen van de trolleys want andere passagiers hadden duidelijk grotere trolleys bij zich dan toegestaan en die werden zo doorgelaten. Voor de terugreis hadden we dus beide trolleys helemaal volgestouwd met (outlet) kleding en die werden ook op de terugweg niet gewogen. Op Youtube staan overigens heel handige filmpjes over hoe je je koffers het beste vol kunt stouwen. We zijn dus "vol" teruggekomen zonder bijbetaling. Prijzen voor een extra koffer zijn overigens 100 dollar/70 euro.

  9. Top | #199
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Bagage: Hoeveel stuks mogen mee?

    Delta hanteert geen max. gewicht voor handbagage, alleen afmetingen.
    Op de vlucht MCO-DTW werden grote (max. afm.) trolley's alleen als gecheckte bagage meegenomen. Kleinere mochten mee in de cabine.
    Traject DTW-AMS kon alles mee in de cabine en ik heb me ook verbaasd over wat nog naast een max. trolley mee mocht.

  10. Top | #200
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Bagage: Hoeveel stuks mogen mee?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PENPE Bekijk Berichten
    Wij zijn vorig weekend teruggekomen uit Orlando, uiteraard (weer) met een extra koffer, inchecken kostte $100 ( United Premier )
    Dan heb je de verkeerde baliekluiver gevonden, want wij konden meenemen wat we bij ons hadden, zonder kosten. Ik had een behoorlijk groot schilderij (1x1,2 mtr), repro-Dali, bij me, en ook nog een extra koffer (toen nog $50,-) en stond al klaar met de poeplap.

    Maar omdat we een upgrade naar First (domestic heeft i.h.a. geen business) op status (net als jullie, zoals ik begrepen heb) werden we door de United dame ook als zodanig behandeld (tot mijn verbazing) en mocht de knip weer in de zak. Zij blij, wij nog blijer, want voor het schilderij had ik al $200,- (tarief toen voor oversized bagage) ingecalculeerd. Iets om in de gaten te houden voor een volgende keer, lijkt me
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •