Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 20 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 200

Onderwerp: Bagage: Hoeveel stuks mogen mee?

  1. Top | #101
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Toeslag 2e koffer bij de Big Five

    Ik heb dit weekend ook United geboekt voor oktober.
    AMS-IAD (Washington, DC), na 4 dagen verder naar JAX (Jacksonville, FL) en terug van MCO (Orlando,FL) overstap op IAD en door naar AMS.

    Ik heb begrepen dat ik op de intercontinentale vluchten dus AMS-IAD en MCO-AMS 2 koffers mag meenemen en op IAD-JAX als domestic, omdat ik hier eerst onderbreek maar 1 zonder bijbetaling.

    Knaapje

  2. Top | #102
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    45

    Standaard Re: Toeslag 2e koffer bij de Big Five

    Bij deze een Delta ervaring:
    1e koffer intercontinentaal is gratis 2e of meer is betalen, dus $50 per stuk per "oversteek" (retourtje is dus $100!!!!!!!!!!!) Je mag tot 9 koffers p.p. meenemen maar bent dan dus 8 x 50 = 400 dollars verder! Op de 23 kg zijn ze heel streng. Pondje meer en hup even $90 dollars voor overgewicht aftikken. Tip van de Delta grondcrew, stop het maar in de cabinevakken want die chekken we toch niet. Je staat versteld wat er allemaal past in 2 stuks handbagage! Ik geloof dat mijn Samsonite kleiner is dan de gemiddelde amerikaans carry on lugguage. Groot voordeel: bij binnenlands Amerikaans vliegen zijn je koffers er zo uit want er is bijna geen Amerikaan die met koffers reist alleen de "Intercontinentale" baggage komt er uit (En bij Martinair & Transavia maar streng zijn met cabine bagage terwijl ze dezelfde bakken gebruiken als de Amerikanen)

    Zou een valhelm in het vliegtuig binnekort verplicht worden?

  3. Top | #103
    Regelmatige Bezoeker Melanie's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    30

    Standaard Re: Toeslag 2e koffer bij de Big Five

    Morguh

    heb zojuist met United gebeld want ik kneep em toch wel! Maar die dame van United zei dat er niet bijbetaald hoeft te worden voor een tweede koffer. Wel is het veranderd voor binnenlandse vluchten maar dit geld niet voor internationale vluchten.\\/

  4. Top | #104
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Toeslag 2e koffer bij de Big Five

    Dus de titel van zakenreisnieuws.nl klopt totaal niet? Als het alleen domestic flights zijn, is het dus onzin om 'transatlantische vluchten' in de titel te zetten. Snappen zeker het verschil niet tussen domestic en transatlantic, waarmee ze mensen weer bang gaan lopen maken om niets...

  5. Top | #105
    Vaste Bezoeker Veronique maastricht's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    100

    Standaard Re: Toeslag 2e koffer bij de Big Five

    Dus... als ik het goed begrijp...
    Als ik terug vlieg van Orlando en even een dagje in Premium Outlet ben geweest... en dus een 2de koffer/reistas nodig heb (duh!) wil dat zeggen dat ik tot Washington $ 50 betaal voor dat 2de koffer/reistas en mijn volgende vlucht van Washington naar Brussel niks hoef bij te betalen voor mijn 2de bagage.

    En visa versa vanuit Brussel naar Washington niks en dan de vlucht van Washington naar Orlando weer wel.

    Wat een gedoe...
    Laatst gewijzigd door Veronique maastricht; 08-09-09 om 11:41. Reden: correctie
    September 2013 voor de 3x keer naar Florida!

  6. Top | #106
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Toeslag 2e koffer bij de Big Five

    Nee, dat heb je niet helemaal goed begrepen
    Jouw intercontinentale vlucht begint namelijk al in Orlando, dus de dollars blijven op zak.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #107
    Regelmatige Bezoeker Dick's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    31

    Standaard nieuwe bagageregels per 1 november voor KLM/AF !

    Effective 1 November, policy on the amount of baggage allowed free of charge in economy class on KLM and Air France flights between Europe and the US will change. From then on, passengers may only travel with one item of baggage weighing no more than 23 kilograms.

    If paid at the airport, a €50 surcharge will be charged in Europe (US$50 in America) for a second item of baggage. If baggage is checked in online, passengers will be offered a discount of 20% and will therefore pay €40 or US$40 respectively.

    Introducing the new measure brings KLM and Air France’s baggage policy in line with that of Delta Air Lines and other major US carriers such as American, Continental and United, and European airlines such as British Airlines and Virgin
    Honolulu, Los Angeles, Miami, New York, Orlando, Salt Lake City, San Fransisco, Seattle, St Louis

  8. Top | #108
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: nieuwe bagageregels per 1 november voor KLM/AF !

    En gewoon in het Hollandsch:

    KLM introduceert toeslag voor tweede koffer op VS-vluchten 30-09-2009
    AMSTELVEEN - KLM en Air France veranderen in navolging van andere maatschappijen het bagagebeleid op vluchten naar de Verenigde Staten. Vanaf 1 november mag maximaal één stuks bagage kosteloos worden meegenomen; voor een tweede koffer of tas brengen KLM en Air France maximaal vijftig euro (in Europa) of vijftig dollar (in de VS) in rekening.

    Als passagiers de bagage online inchecken geldt een korting van twintig procent en betalen zij respectievelijk 40 euro of 40 dollar, aldus KLM. Volgens de maatschappij krijgt ongeveer 14 procent van de transatlantische passagiers in de economy class van KLM en Air France met deze nieuwe maatregel te maken.

    Overigens mogen Platinum-, Gold- en Silver-leden van Flying Blue wel twee stuks bagage meenemen in de economy class op deze trajecten. Ook voor kinderen onder de twee jaar en minder validen gelden uitzonderingen.

    Met deze maatregel stellen KLM en Air France hun bagagebeleid gelijk aan dat van de Amerikaanse partnermaatschappij Delta. Ook andere grote luchtvaartmaatschappijen, zoals American, Continental, United, US Airways, British Airways en Virgin Atlantic hebben vergelijkbare bagagetoeslagen ingevoerd.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #109
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: nieuwe bagageregels per 1 november voor KLM/AF !

    Kan alleen nergens vinden of ze dit ook voor bestaande boekingen doorvoeren of enkel voor nieuwe boekingen.
    Wij vliegen volgend jaar met KLM/Air France.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #110
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: nieuwe bagageregels per 1 november voor KLM/AF !

    Als het goed is staat op je (e-) ticket hoeveel stuks bagage je mag meenemen. In jullie geval kan dat haast niet anders dan 2 stuks zijn. Dus zal ongetwijfeld gelden voor nieuwe boekingen.
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •