Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 20 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 200

Onderwerp: Bagage: Hoeveel stuks mogen mee?

  1. Top | #81
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Krimpen aan den IJssel
    Berichten
    20

    Standaard Re: Extra koffer

    Het gewicht van de koffers verschilt per vliegmaatschappij. Wij zijn dit jaar met British Airways geweest (heen ams-londen heathrow-MIA en terug Orlando-Londen Gatwick-AMS) Die hadden op hun site de vermelding: tot 1 okt. 2008 hoef je niet bij te betalen als je koffer meer dan 23 kilo (en niet meer dan 32 kilo)weegt.
    Heen hadden we exact 2 koffers van elk 23 kilo, autostoeltje en 1 praktisch lege koelbox, terug waren de koffers 27 en 29 kilo, extra tas met gekochte kleding, koelbox a 7,5 kilo gevuld. Geen commentaar van BA, de koffers kregen weer hun "heavy"-label en we waren weer ingecheckt.:-\"
    Dus kijk ook op de site van de vliegmij.

  2. Top | #82
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Extra koffer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilssse Bekijk Berichten
    Er is zoiezo een weegschaal op het vliegveld toch??
    Maar dan sta je daar, met je "overgewicht". Voor de wachtenden is het wel een leuk gezicht als anderen hun koffers opnieuw moeten inpakken, paniek, paniek. ](*,)Het is toch handiger om het van te voren in orde te hebben. Reken niet teveel op de medewerking van de baliemedewerker, vaak knijpen ze een oogje toe, maar ze kunnen ook moeilijk doen over een kilootje te veel. Je weet het nooit......



  3. Top | #83
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Extra koffer

    Toch schijnen er nu ook vliegmijen. te zijn die ook intercontinentaal voor een 2de koffer berekenen.
    Ik ben aan het rondkijken voor een oktobervakantie en kreeg op Orbitz voor een vlucht naar Pensacola en terug van Orlando met NWA en kreeg te zien:

    Please note: At least one airline in this trip charges an additional fee for checked baggage. This fee is not included in your total trip cost. See details

    hoewel er als je details aanklikt verschijnt:

    Northwest Airlines charges an additional $25 fee each time a second bag is checked (also applies to Northwest Airlink customers flying on Mesaba, Pinnacle or Compass Airlines.) The fee applies to economy tickets for travel within North America

    Al met al wordt het er niet duidelijker op:
    Orbitz waarschuwt voor extra kosten en NWA speekt alleen over ..within..

    Knaapje

  4. Top | #84
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Extra koffer

    Zie ook hier: http://www.nwa.com/travel/luggage/checked.html

    International Travel - between North America and Africa / Asia / Europe / India / Middle East)
    • Coach Class: Each ticketed passenger is allowed two (2) pieces of checked luggage.
      • Exception for Coach Class International travel with a connection time of eight (8) hours or more that requires luggage to be re-checked for a flight within the US, Canada, Mexico and Caribbean: Each ticketed passenger is allowed one (1) piece of checked luggage (see below for details)*
      • Each piece: 50 pounds (23 kg) with linear dimensions not to exceed 62 inches (158 cm).
        • Exceptions for trans-Pacific travel wholly between U.S./Canada and the Philippines, China and Hong Kong, checked pieces may weigh up to 70 pounds (32 kg) each.

      • Checked luggage within the free 2 bag allowance that weigh more than 50 pounds and up to 70 pounds will be assessed a $50.00 heavy bag fee.
      • Checked luggage within the free 2 bag allowance whose linear dimensions exceed 62 inches will be assessed 2 excess baggage charges. See rate table.
      • (Applicable to Trans-Pacific travel between North America and Asia) Checked luggage within the free 2 bag allowance whose weight exceeds 70 pounds will be assessed 3 excess baggage charges.
        See rate table
        .

    • *Coach Class International travel with connection times of eight (8) hours or more in the US, Canada, Mexico and Caribbean: Each ticketed passenger is allowed one (1) piece of checked luggage.
      1. Each piece: 50 pounds (23 kg) with linear dimensions not to exceed 62 inches (158 cm). Or, for trans-Pacific travel exception noted above, each piece may weigh 70 pounds (32 kg) with linear dimensions not to exceed 62 inches (158 cm).
      2. Northwest Airlines' Silver, Gold and Platinum WorldPerks® Elite customers, SkyTeam Elite customers and passengers booked in full fare classes (Y or B) may check two bags free of charge. Customers booked in First Class may check up to three bags free of charge. Luggage in excess of these special free allowances will be charged a fee of $100 per piece each-way.
      3. Get answers to frequently asked questions about Northwest Airlines' Free Luggage Allowance

    Wordt er niet duidelijker op. Het lijkt erop alsof ze bij een Stopover van meer dan 8 uur wel extra kosten in rekening brengen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #85
    Vaste Bezoeker Veronique maastricht's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    100

    Standaard

    Ik heb weer een hoop geleerd van dit topic. Ik ga eens kijken bij de maatschappij waar wij mee gaan in juli. Iberia. Al zal ik eerst maar even onze papieren afwachten want er was grote kans dat Iberia het zou overdragen aan een US maatschappij.
    Maar even snel aan jullie de vraag. Als we terug komen hebben we overstap in Madrid. Telt die regel van 2 koffers p.p. (niet meer dan 23 kilo per stuk) ook nog? Daar kwam ik niet goed wijs uit hier.

    Thanks!
    Veronique

    Flight connections
    If you have purchased an Iberia ticket (origin-final destination) with a transfer connection, the baggage allowance most favourable to the client is applicable.
    If you have purchased separate tickets, the different luggage allowances will be applied to each separate ticket.
    If your trip includes flights with Iberia and that of another airline, the regulations of the first company you fly with will be applicable. However, if Iberia operates the first connection and the luggage allowance of the following airline is more advantageous, the conditions of the latter shall apply.


    Oke, dit vond ik op de site van Iberia.
    Dus als ik het goed begrijp geld gewoon de 2 koffer regel ook met de overstap in Madrid...
    Fijn!! (alleen nooit echt van geprofiteerd de voorgaande keren in USA... stom, stom, stom!) Alweer iets geleerd.

    Groetjes!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-06-08 om 19:19.
    September 2013 voor de 3x keer naar Florida!

  6. Top | #86
    Regelmatige Bezoeker annette's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Nijmegen (voorheen Oosterhout)
    Berichten
    29

    Standaard Re: Extra koffer

    Heb net nog even bij Delta nagevraagd maar als je je tickets voor april 2008 gekocht hebt maar na mei 2008 vliegt, zou je de 2e koffer niet hoeven te betalen of kun je het later terug vragen bij Delta (zo staat het ook op de site).

    Groet Annette...
    USA vakantie 10 juli t/m 5 augustus 2011: http://www.knabbelbabbelenkids.blogspot.com

  7. Top | #87
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Extra koffer

    Sorry maar volgens mij klopt je uitspraak niet omdat dit alleen geldt voor mensen uit de USA, voor international passengers geldt nog steeds het volgende;

    Hier de link naar deze pagina ; Delta
    Will this fee be charged to International passengers?

    No, the $25 bag fee for the second checked piece of luggage will not apply to international flights.

    Will this fee be charged to International passengers that have connections/stopovers within the U.S.?

    No, if an International passenger makes a connection/stopover on their originating flight to or from the US or at a later date during their travel within the U.S., the $25 2nd bag fee will not apply.

  8. Top | #88
    Newbie Toontje's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Kerkrade
    Berichten
    6

    Standaard bagage

    Goedendag,

    Ik wilde eens rondvragen over het totaal aan bagage wat worden meegenomen.
    Wij gaan september naar orlando en vliegen met delta, nu hoor ik verschillende reactie's dat het verandert is qua bagage.
    Ik hoor dat er maar 1 koffer per persoon mag worden mee genomen.

    Groetjes Ton

  9. Top | #89
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: bagage

    Tot op heden mag je per persoon gewoon 2 koffers met een max van 23 kg meenemen. Overschrijd dit gewicht ook niet want dan wordt het fors bijbetalen.

    De 1 koffer regel geldt eigenlijk alleen voor de binnenlandse vluchten, welke weer niet geldt voor doorvliegluchthavens (wat jij dus hebt op je tussenstop).

    Verder wil je als tip meegeven de zoekfunctie op het forum te gebruiken want er is hier al veel over geschreven.

    Succes met alle voorbereidingen.

  10. Top | #90
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Extra pakket mee terug

    Omdat ik van plan ben om in florida een tapijt te kopen, heb ik een vraag over een pakket mee terug nemen.

    Ik weet dat Gerrit wel eens wat mee terug neemt, maar ik kan het nergens meer vinden, hoe dat gaat, en wat de kosten zijn

    Wij nemen ieder al 2 koffers mee.....

    Iemand enig idee, wat ik dan zou moeten betalen.

    het formaat van het kleed is :
    160,1x238,8 hollandsche centimeters.

    Ben van plan hem op te rollen met tape e.d. er om heen.

    Groetjes Sylvia
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •