Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 21 van de 21 EersteEerste ... 11192021
Resultaten 201 tot 210 van de 210

Onderwerp: Reisorganisatie: Exit Reizen

  1. Top | #201
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisorganisatie: Exit Reizen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eric44051 Bekijk Berichten
    Klaar met Exit.Ze zijn ook ontzettend duur geworden bieden slechte vluchttijden.
    Klein beetje gezeur vind ik het wel zeg. Alsof Exitreizen de vluchtschema's maakt..... En als je de prijzen van tickets met die van een paar jaar geleden vergelijkt, zie je dat ze behoorlijk gestegen zijn. Dat is de markt en het heeft totaal niets met Exit te maken. Bovendien is het niet handig om tussendoor met de vliegtuigmaatschappij te gaan onderhandelen als je eerst met een touroperator in zee bent gegaan. Ik zou dat niemand aanbevelen. Ik blijf het vreemd vinden dat je een reis boekt en achteraf pas vaststelt dat je plots buiten de hotspots in de nationale parken terecht bent gekomen. Ben je die overeenkomst dan met het pistool op je borst aangegaan?

    Kennelijk ben je er erg aan toe om alles zelf te regelen en verkeer je in de veronderstelling dat je dan altijd goedkoper uit bent en ook nog eens altijd voor gunstiger vluchttijden kunt kiezen. Lekker zelf doen en nu maar hopen dat je dromen uitkomen......sommige forummers profiteren van de pakketkorting die je bij autohuur, vliegticket en een of meer overnachtingen geniet. Zij zijn daar in ieder geval erg gelukkig mee.

    De laagste prijs, de beste verbinding en de gunstigste voorwaarden zijn van die begrippen die voor ieder weer anders uitpakken. Laat ieder vooral lekker doen waar 'ie zin in geeft, maar om hier nu te komen mekkeren over klachten van jaren geleden over een reisorganisatie en daar ook nog eens zwakke argumenten voor te gebruiken, lijkt mij gewoon geen zinvolle bijdrage aan dit topic.



  2. Top | #202
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Reisorganisatie: Exit Reizen

    Een warrig verhaal met veel "kreten" en "gevoel".

    Als je een rondreis door Nationale parken boekt zie je toch van tevoren waar je verblijft en hoeveel je dagelijks moet rijden neem ik aan?
    (Je ziet toch van tevoren de route?)

    Kan me niet voorstellen dat als een hotel 3-persoonskamers heeft en je wilt er zelfs voor bijbetalen dat ze het dan weigeren.
    (Stond er op je boeking dat je een 3-persoonskamer zou krijgen?)

    Denk niet dat als je hotels zelf boekt je altijd zomaar kunt annuleren.
    (Vaak alleen als je het volle tarief betaalt)

    Goede voorbereiding is zeer nuttig en dan loop je nog weleens ergens tegenaan.
    Laatst gewijzigd door knaapje; 01-08-12 om 15:11.

  3. Top | #203

    Standaard Re: Reisorganisatie: Exit Reizen

    Mmm ja hoor als je zelf je hotel boekt kun je tot dezelfde dag 2uur vrijblijvend je hotel annuleren.
    Schrijf volgens mij dat ik de eerste rondreis ontdekte dat je met hun rondreis overal buiten NP parken zat.
    En het daarna zelf ben gaan uitzoeken.
    Overigens heb ik pas met de vliegtuig maatschappij kontakt gezocht nadat Exit aangaf niks te kunnen doen
    aan een tijd waarin we een tussenstop zouden hebben van elf uur ipv vijf.
    De vliegtuigmaatschappy gaf aan dat ze wel degelijk mij terug konden zetten op mijn vorige reisschema.
    En dit is uiteindelijk ook gebeurd.
    Mijn verhaal is niet warrig hrb gemerkt dat Exit niet meer zo voordelig is als een aantal jaar geleden
    de service flink is teruggelopen.
    En dat het prettiger is om alles zelf uit te zoeken en je reisschema wat relaxter te maken ipv overal
    maar een uurtje te verblijven en enorme afstanden te rijden.

  4. Top | #204
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Reisorganisatie: Exit Reizen

    Duidelijk ervaringsverhaal over exit reizen (en daar werd tenslotte om gevraagd). Wat ik er vooral uit haal is dat ze toen niet zo goed mee hebben gedacht. Je kan om verschillende redenen bij bv exit reizen boeken. Als dat is om hun ervaring te delen dan kan je misschien beter zelf aan de slag gaan. Ik ga er altijd van uit dat ik zelf meer informatie kan vinden en beter weet wat ik wil dan een reisbureau. Als ik kant en klare rondreizen bekijk, is het vaak de ene dag aanrijden en de andere dag weer weg en ook de hotels zijn niet altijd de leukste of meest gunstig gelegen opties. Zorg in ieder geval dat je goed weet wat je wil en zoek alles zelf grondig uit. Als er dan een organisatie is die biedt wat jij wilt voor een gunstige prijs dan kan je altijd overwegen daar te boeken. Maar ga er niet van uit dat zij echte experts zijn en met tips en rondreizen komen die precies aansluiten op jouw wensen. Ik weet dat die experts echt wel bestaan maar ze zijn niet makkelijk te vinden en je moet een beetje geluk hebben. De info is dus niet specifiek over exit reizen maar meer algemeen.
    Vooral het forum en internet in het algemeen, blijven afzoeken. Je merkt dat er fanatieke forumleden zijn die al wat ervaring hebben en zich niet meer voor kunnen stellen dat er mensen zijn die beginners "fouten" maken. Als je vooral de reisverslagen met voorbereidingen leest, kan je heerlijk genieten van ieders ervaring (misschien ook wel met exit reizen) en dan voor jezelf beslissen of jij dat ook zo vindt/ zou doen/ zou ervaren/ etc.

  5. Top | #205
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisorganisatie: Exit Reizen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mushu Bekijk Berichten
    Je merkt dat er fanatieke forumleden zijn die al wat ervaring hebben en zich niet meer voor kunnen stellen dat er mensen zijn die beginners "fouten" maken. .
    Gek...ik kan ze niet vinden in dit topic. De opmerkingen gaan volgens mij helemaal niet over beginnersfouten. De opmerkingen gaan over gezeur dat Exit niet meer zo voordelig is als "een paar jaar geleden" en over de vermeende slechte service. Even een citaat, gewoon om vast te stellen wie er van te voren niet heeft opgelet, dat heeft dus niets met beginner zijn te maken:
    Schrijf volgens mij dat ik de eerste rondreis ontdekte dat je met hun rondreis overal buiten NP parken zat. En het daarna zelf ben gaan uitzoeken.
    Zoek het dan zelf eerst goed uit zou ik zeggen....

    Tsja....en een paar jaar geleden waren er tickets op de markt die tussen de 350 en 400 euro deden.......En of je nu beginner of ervaren bent, je leest toch het reisschema van te voren? Het is niet terecht om achteraf op een forum te komen mauwen over iets waar je zelf voor hebt gekozen, wat kennelijk tegen is gevallen en wat ook nog eens jaren geleden gebeurt blijkt te zijn. Daar mag best een fors vraagteken bij worden gezet. De opmerking over de teruglopende service lijkt mij in dit geval ook niet terecht. Exit biedt kant en klare reizen tegen een vastgestelde, lage prijs. Het is volstrekt logisch dat je daar niet of maar heel beperkt in kunt wijzigen. Als je een fly drive boekt naar Houston, moet je niet vreemd opkijken dat je daar niet 'zomaar' een weekje Cancun tussen kunt frommelen. Exit heeft toch duidelijk van te voren aangegeven dat zij dit (om welke reden dan ook) niet konden leveren ? Ze boden kennelijk wel een vlucht met een lange overstap. Wil je dat niet dan ga je toch naar een ander die het wel kan. Maar als je zaken doet met Exit en je gaat buiten hen om afspraken maken over de geboekte reis, dan vraag je om moeilijkheden.

    Kom hier niet aan met een verhaal over slechte service als een touroperator 35 euro kosten in rekening brengt voor een wijziging op een geboekte pakketreis. Dat is net zo onzinnig als klagen over de hoge prijs van een pilsje in een kroeg. ....



  6. Top | #206
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Reisorganisatie: Exit Reizen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Gek...ik kan ze niet vinden in dit topic. De opmerkingen gaan volgens mij helemaal niet over beginnersfouten. De opmerkingen gaan over gezeur dat Exit niet meer zo voordelig is als "een paar jaar geleden" en over de vermeende slechte service. Even een citaat, gewoon om vast te stellen wie er van te voren niet heeft opgelet, dat heeft dus niets met beginner zijn te maken: Zoek het dan zelf eerst goed uit zou ik zeggen....
    ....
    Ik had het niet over een specifieke opmerking eigenlijk.... Maar fanatieke forumleden (actief op het forum en in bezit van veel informatie/ kennis) zijn er in bijna ieder topic wel te vinden toch? En dat is nu juist zo leuk aan het forum.

    Wat ik bedoelde voor de lezer die wat info over exit reizen wilde: er zijn niet veel organisaties die hemel en aarde bewegen om voor jou de ideale reis samen te stellen dus blijf altijd goed opletten en weet wat je zelf graag wil op je vakantie. Ik heb geen ervaring met exit reizen maar wel met andere organisaties en ook met het boeken van pakketreizen soms tref je het met een van de medewerkers en soms ook niet.

  7. Top | #207
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisorganisatie: Exit Reizen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mushu Bekijk Berichten
    Maar fanatieke forumleden (actief op het forum en in bezit van veel informatie/ kennis) zijn er in bijna ieder topic wel te vinden toch? En dat is nu juist zo leuk aan het forum.
    Dat vind ik ook dus ik ben blij dat we het daar over eens zijn. Maar ik zie hier eigenlijk nooit fanatieke forumleden die zich niet voor kunnen stellen dat er mensen zijn die beginnersfouten maken. In vrijwel alle gevallen worden waardevolle tips gegeven, bijzondere situaties uitgelegd en wordt er geduldig gewaarschuwd voor bekende misvattingen en valkuilen.

    In het geval van Eric44051 hebben we niet met een beginner te maken. De man heeft vier boekingen bij Exit achter de rug. Waar hij wel een beginner is, is op het gebied van het zelfstandig boeken van hotelkamers. Geheel in de traditie van dit forum, legt Knaapje die daar kennelijk ervaring mee heeft, hem dan uit dat je lang niet in alle gevallen 'zo maar' hotelboekingen kunt annuleren. Zeker niet wanneer je ze direct zelf bij het hotel boekt, zoals Eric44051 kennelijk van plan is.

    Laten we even kijken wat de reactie van deze man (die zelf aangeeft geen ervaring op dit gebied te hebben) is.
    mm ja hoor als je zelf je hotel boekt kun je tot dezelfde dag 2uur vrijblijvend je hotel annuleren.
    Ik neem maar even een voorbeeld van het Clarion hotel:
    Deposit / Cancellation

    Credit Card required to guarantee reservation. Reservations can be cancelled 24hrs prior to arrival. Late cancellations will be subject to 1 night room and tax charge. Base rate does not include 13% taxes and $15 Resort Services Fee.
    Niet alleen vervuilt de man het forum met ongefundeerde klachten en verkeerde informatie, de volgende reis komt hij hier waarschijnlijk ook weer klagen over de teruglopende service van een bepaald hotel omdat ze een nacht in rekening hebben gebracht omdat 'ie te laat heeft geannuleerd.... En dat is nu precies waar fanatieke forummers met een beetje ervaring een stokje voor proberen te steken.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 12-08-12 om 16:49. Reden: tikvout



  8. Top | #208
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Reisorganisatie: Exit Reizen

    ....................Ik neem maar even een voorbeeld van het Clarion hotel:
    Deposit / Cancellation

    Credit Card required to guarantee reservation. Reservations can be cancelled 24hrs prior to arrival. Late cancellations will be subject to 1 night room and tax charge. Base rate does not include 13% taxes and $15 Resort Services Fee........................


    Om dan bij de voordelige tarieven nog maar niet te spreken over 72 uur van tevoren of helemaal niet cancellen, maar alles gelijk van je cc afgeschreven..


    Moet ik eerlijk zijn.......... ik dacht laat maar, hij weet het beter....................................

  9. Top | #209
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisorganisatie: Exit Reizen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Moet ik eerlijk zijn.......... ik dacht laat maar, hij weet het beter....................................
    Mijn idee, maar toen de vermeende forumleden die zich beginnersfouten niet goed zouden kunnen voorstellen even aan de orde kwamen, kon ik het niet laten........

    Maar nu zonder gekheid: regelmatig wordt je (als fanatiek forummer) de mantel uitgeveegd, de les gelezen of gewoon een beetje voor gek gezet wanneer je netjes reageert als je dit soort aantoonbare ongein in een topic ziet verschijnen.Ook het volstrekt ongenuanceerd zwart maken van bepaalde bedrijven, (denk even aan Arke, Alamo of Exit) is door sommigen tot hobby verheven. Ik krijg steeds meer het idee dat wanneer je hier beleefd vragen over stelt, opmerkingen of kanttekeningen bij plaatst dat niet de gene die de onzin verkoopt, maar degene die er de vragen over stelt de kwaaie pier is. Of 'men' neemt het voor de koekenbakker met de flauwekulletjes op, want het moet vooral gezellig blijven. Ik kan me je 'ach laat maar' reactie dus wel goed voorstellen.



  10. Top | #210
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisorganisatie: Exit Reizen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Maar nu zonder gekheid: regelmatig wordt je (als fanatiek forummer) de mantel uitgeveegd, de les gelezen of gewoon een beetje voor gek gezet wanneer je netjes reageert als je dit soort aantoonbare ongein in een topic ziet verschijnen.
    Er is een mooi spreekwoord: C'est le ton qui fait la musique.

    Je kunt iemand ook corrigeren zonder hem de les proberen te lezen. Want lang niet iedereen is zo goed op de hoogte. De felheid en het fanatisme waarmee dit soms gebeurd vind ik persoonlijk inderdaad niet echt heel 'gezellig'.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •