Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 54 van de 60 EersteEerste ... 4445253545556 ... LaatsteLaatste
Resultaten 531 tot 540 van de 593

Onderwerp: Autohuur: Hertz

  1. Top | #531
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Autohuur: Hertz

    @Ta2 Gerrit, dit moet je even melden bij Sunpass die lossen het voor je op en corrigeren het dan bij Alamo en dan krijg je vanzelf bericht van Alamo. Wij hebben eenzelfde incident gehad bij Dollar en moesten het ook via Sunpass regelen aangezien daar de fout is gemaakt.

    Wij rijden ook altijd met een sunpass tolkastje in de auto en op 1 keer na nog nooit problemen gehad en die ene keer is keurig opgelost door Sunpass.

  2. Top | #532
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Autohuur: Hertz

    Melding is al onderweg, Anthon. Wij rijden ook al heel wat jaren met de transponder, en dit is de eerste keer dat er een foutje naar boven komt. En hij wordt goed gebruikt, kan ik je zeggen. En nu terug naar Hertz, want daar gaat dit topic over
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #533
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Autohuur: Hertz

    Ik heb ook een aantal keren via Hertz gehuurd en altijd incl de Tollpass-option. Nu rij ik redelijk veel over toll-roads in Florida en geschiedde het dat ik in de eerste week van ons verblijf 2x de auto op MCO heb moeten omruilen ivm een defect. Op die momenten dacht ik wel " Zal het allemaal goed gaan met de tol-verrekening " maar uiteindelijk klopte het bedrag wat eenmaal van mn cc werd afgeschreven wel.


    Een andere optie om problemen te voorkomen is in je navigatie instellen dat je tolwegen wilt vermijden. Heb dat een keer voor de leut gedaan maar dat doe dat nooit meer, nooit geweten dat Central-Florida zoveel van die troosteloze industrieterreinen heeft....
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  4. Top | #534
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Hertz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PENPE Bekijk Berichten
    Een andere optie om problemen te voorkomen is in je navigatie instellen dat je tolwegen wilt vermijden. ....
    Doel van dit onderwerp is om toekomstige huurders er op te wijzen dat je bij administratieve fouten in het elektronische systeem om tol te betalen tegen onvermoede problemen aan kunt lopen die zich maar lastig op laten lossen. Het maakt daarbij niet uit of je al dan niet op tolwegen rijdt, of je zelf cash betaalt of een transponder hebt.

    Deze administratieve fouten worden bij iedere verhuurder gemaakt, zie de bijdrage van Gerrit. Er is geen oplossing voor want waar gewerkt wordt, worden nu eenmaal fouten gemaakt. Zodra je een contract hebt met een willekeurige autoverhuurder, staat je portemonnee wagenwijd open en kan er naar hartenlust in worden gegraaid. Het lijkt er op dat je bij Hertz aan je lot over gelaten wordt terwijl andere verhuurders sympatiekere oplossingen bieden om je te helpen.

    Suggesties om problemen te voorkomen zijn natuurlijk van harte welkom, maar dan moeten ze wel hout snijden anders stapelen de misverstanden zich op. De optie om tolwegen te mijden valt helaas in de categorie broodje aap want het helpt natuurlijk niet tegen de administratieve vergissingen.



  5. Top | #535
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Autohuur: Hertz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Suggesties om problemen te voorkomen zijn natuurlijk van harte welkom, maar dan moeten ze wel hout snijden anders stapelen de misverstanden zich op. De optie om tolwegen te mijden valt helaas in de categorie broodje aap want het helpt natuurlijk niet tegen de administratieve vergissingen.
    Dan ben je toch wel met mij eens dat onderstaand dan toch ook wel onder die categorie valt :

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels82 Bekijk Berichten
    Betaal mijn tol altijd liever direct, voorkomt dit soort gedoe (hoop ik :P)
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  6. Top | #536
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Hertz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PENPE Bekijk Berichten
    Dan ben je toch wel met mij eens dat onderstaand dan toch ook wel onder die categorie valt :
    Eigenlijk laat ik het in dit onderwerp eigenlijk liever bij de waarschuwing die ik bedoeld heb te geven. Het is wat het is en daar kan niemand hier iets aan veranderen. Maar nu je er zo expliciet om vraagt: Nee, dat ben ik niet met je eens.

    Om te beginnen houd ik niet zo van de redenering: Als Jantje in de brievenbus gepist heeft, mag Pietje het ook. Ten tweede doe jij de gebruikers van dit forum een tip aan de hand. Niet dat ze er iets aan hebben want je redenering klopt niet. Maar goed, je geeft aan dat je vindt dat er een optie is om problemen te voorkomen en argeloze Floridagangers zouden het idee op kunnen vatten dat het mijden van tolwegen ze behoedt voor onterechte rekeningen. Als starter van dit onderwerp vind ik het mijn taak om je tegen te spreken.

    Niels stelt vast dat hij cash betaalt en dan maar hoopt dat hij daarmee gedoe voorkomt. Hij heeft het probleem niet goed begrepen maar hij doet nergens de suggestie dat dit een optie is die navolging verdient, dus waarom zou ik hem tegenspreken?
    Laatst gewijzigd door Teleton; 04-04-16 om 11:39.



  7. Top | #537
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Autohuur: Hertz

    Wat ik frappant vind aan jouw verhaal Teleton is dat als ik bij Dollar huur en de tol optie weiger een factuur krijg van dollar als ik wel door de tolpoortjes rij zonder transponder of contant te betalen. Dit wordt niet zomaar van mijn creditcard afgeschreven omdat ik daar GEEN toestemming voor heb gegeven aan Dollar. Blijkbaar ligt dat dus bij Hertz anders of heb je wel met het tol programma gereden van Hertz en kunnen ze daardoor het bedrag van je credit card afschrijven ?

  8. Top | #538
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Hertz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anthon14 Bekijk Berichten
    Dit wordt niet zomaar van mijn creditcard afgeschreven omdat ik daar GEEN toestemming voor heb gegeven aan Dollar. Blijkbaar ligt dat dus bij Hertz anders of heb je wel met het tol programma gereden van Hertz en kunnen ze daardoor het bedrag van je credit card afschrijven ?
    Uit de voorwaarden van de site van Dollar: NOTE: If you decline the optional PlatePass All-Inclusive service at the start of the rental period, but still use electronic toll roads and/or bridges during the rental period (including “cashless” or “all electronic” toll roads and bridges, as noted above), you will be liable for and we will charge you: (a) all tolls incurred for such use (at the highest, undiscounted applicable toll rate); (b) a $15 administrative fee for each toll incurred (subject to a $105 cap for such toll-related administrative fees for the rental period); and (c) all other applicable toll charges or fees, if any.”

    Ik heb geen Dollar contract bij de hand, maar ik zou de kleine lettertjes eens goed na lezen. In ieder huurcontract vind je namelijk de voorwaarde dat als er achteraf kosten bij de verhuurder worden verhaald ( denk aan bekeuring voor te snel rijden, parkeerboetes, tolkosten etc.) deze alsnog na het einde van de huurperiode door de verhuurder geïnd kunnen worden. Voor deze "dienst" worden kosten in rekening gebracht. Hiermee ben je accoord, anders krijg je de auto niet mee. Jij veronderstelt dat je Dollar toestemming moet geven om tolgeld te innen, ik betwijfel dat. Ook in jouw voorbeeld staat je portemonnee waarschijnlijk wagenwijd open bij administratieve vergissingen.

    Heb je wel eens achteraf een factuur gehad met het verzoek om die te betalen? Kan me niet voorstellen dat een verhuurder dat risico neemt, maar ik hoor graag!

    Bij Dollar kies je vooraf of je al dan niet gebruik maakt van het elektronisch tolprogramma. Wanneer je dit niet doet en er overkomt je zo iets als ik aan de hand heb, ben je nog verder van het pad. De extra kosten voor het innen van de onbetaalde tolkosten zijn namelijk veel hoger dan wanneer je wel aan het programma deelneemt: all tolls incurred for such use (at the highest, undiscounted applicable toll rate); (b) a $15 administrative fee for each toll incurred (subject to a $105 cap for such toll-related administrative fees for the rental period); and (c) all other applicable toll charges or fees, if any.”

    Bij de meeste verhuurders heb je geen keuze, daar zit je gewoon altijd aan deelname vast. Zo ook bij Hertz. Dit voorkomt in ieder geval de boete van PlatePass. Je krijgt keurig een factuur waarop datum, tijd en plaats van het tolgebruik vermeld staat. Die factuur hoef je zelf niet te voldoen, als je hem ontvangt, is het geld al van je rekening gehaald.

    Bij Dollar heb je een situatie die nagenoeg gelijk is aan die van Frans met een eigen auto. In beide gevallen krijg je wegens ongeoorloofd gebruik van de tolweg een naheffing met boete van Platepass. In jouw geval zou Dollar daar nog eens de extra kosten bovenop doen.

    Ik ben bang dat je minder beschermd bent, dan je tot nu toe dacht.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 05-04-16 om 08:41. Reden: Factuurvraag toegevoegd en lettertype



  9. Top | #539
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Autohuur: Hertz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Jij veronderstelt dat je Dollar toestemming moet geven om tolgeld te innen, ik betwijfel dat. Ook in jouw voorbeeld staat je portemonnee waarschijnlijk wagenwijd open bij administratieve vergissingen.

    Heb je wel eens achteraf een factuur gehad met het verzoek om die te betalen? Kan me niet voorstellen dat een verhuurder dat risico neemt, maar ik hoor graag!

    ............


    Ik ben bang dat je minder beschermd bent, dan je tot nu toe dacht.
    Mijn portemonnee staat hier in dit geval niet open aangezien ik Dollar GEEN toestemming geef om geld af te schrijven van mijn creditcard. Dit staat ook nergens in de kleine lettertjes, althans ik heb het nergens zien staan.

    Dollar stuurt inderdaad zoals je suggereert een nette factuur welke je dient te betalen. In mijn geval werd deze na contact met Sunpass op $0 gezet door Dollar.

  10. Top | #540
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Autohuur: Hertz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Inderdaad, en sterker nog, zelfs met transponder, en betaalde tol via die transponder, hebben we afgelopen week een rekening gekregen (die al automatisch van de CC betaald was) van Alamo voor het niet betalen van tol bij Boggy Crk Rd (airport). In ons accountoverzicht staat hij duidelijk (incl. zelfde tijd) als betaald via transponder. Ook daar is dus duidelijk iets mis gegaan bij Sunpass. Zij geven immers de informatie door aan de verhuurders of de bedrijven die het voor de verhuurders innen. Hoe dit afloopt weet ik niet, de klacht is nog maar net ingediend.
    Om toch nog even het Hertz-topic te vervuilen met een tolbericht; Het was even lastig om va de Sunpass-website een klacht te deponeren (website werkte niet goed), en bellen was geen optie (wss duurder dan de rekening), maar via de Sunpass Facebookpagina toch snel het juiste emailadres ontvangen, en binnen 2 dagen was de kwestie opgelost.

    Sunpass;
    Good Morning Mr Gerrit,
    We have received Alamos response:

    We have issued a full refund in the amount of $5.45 to the customer's Visa card ending in ****.
    The customer should expect to receive this refund within 5 - 7 business days. The confirmation number for this refund is 3*****8.

    Is there anything else I can assist you with ?

    Thank you,

    KatharineKennedy
    FaneuilInc./Special Resolution Team Analyst
    Dus het kan wel, wij zijn tevreden.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •