Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 13 van de 19 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 183

Onderwerp: Parkeren bij Schiphol

  1. Top | #121
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Schiphol: Smart Parking en andere aanbieders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joop Bekijk Berichten
    Ik snap niet dat iedereen zo bezig is met het parkeren OP schiphol! Er zijn zoveel andere mogelijkheden rond Schiphol die in veel gevallen goedkoper zijn en soms nog beter ook!! Als je bijvoorbeeld kijkt naar Valet Parkeren, rijd je gewoon door tot aan de vertrekhal en verder heb je geen omkijken meer naar je auto, ik moet toevallig ook gaan boeken. Ga volgende week opvakantie dus moet nu echt een beslissing gaan vinden. Maar dat Valet Parkeren lijkt me wel wat!

    Zoals je hierboven uitgebreid kunt lezen is niet iedereen er van gecharmeerd zijn autosleutels af te geven tijdens de vakantie.
    Laat staan dat zo iemand een ander, kompleet onbekend iemand, zijn sleutels en zijn auto meegeeft.

    Maar ieder zijn meug en gelukkig zijn er tal van mogelijkheden.
    Knaapje

  2. Top | #122
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Schiphol: Smart Parking en andere aanbieders

    Voor de mei vakantie 2012 wil ik graag smart parking reserveren maar nu is mijn credit kaart per 1/2012 verlopen en ik heb nog geen nieuwe kan ik toch met deze cc reserveren of levert dit straks problemen op met het openen van de slagboom?

  3. Top | #123
    Stamgast nikie1968's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Locatie
    oss
    Berichten
    176

    Standaard Re: Schiphol: Smart Parking en andere aanbieders

    maakt niets uit want je nr blijft toch hetzelfde....

  4. Top | #124
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Schiphol: Smart Parking en andere aanbieders

    Maakt wel wat uit, want je krijgt een nieuwe vervaldatum op je nieuwe kaart, en die maakt samen met het kaartnummer een unieke combinatie.

    Je kunt alleen in- en uitrijden met dezelfde CC als waarmee je gereserveerd hebt. Krijg je tussen reservering en vertrek een nieuwe CC? Bewaar de oude CC dan en gebruik die voor het in- en uitrijden bij P3.

    Bij het reserveren kun je ook kiezen voor inrijden met een 6-cijferige code. Dan heb je je CC helemaal niet meer nodig bij in- en uitrijden.

    In alle gevallen: neem een printje va je Smart Parking reservering mee. Als je er met je CC of code niet in komt, druk op de assistentie-knop en geef je reserveringsnummer door.
    Bij het maken van de reservering kunt u een inrijmethode kiezen: inrijden met uw creditcard of met een 6-cijferige inrijcode:

    Inrijden met Creditcard
    Heeft u als inrijmethode “Creditcard” gekozen? Volg dan de volgende stappen:
    1. Bij het inrijden steekt u uw creditcard in de kaartlezer bij de slagboom.
    NB: gebruik a.u.b. DEZELFDE creditcard waarmee u gereserveerd heeft om in te rijden.
    2. Werkt uw creditcard niet, neem dan geen parkeerkaartje uit, maar vraag assistentie via de intercom. Zorg er voor dat u de reserveringsbevestiging bij u heeft.
    3. Bij terugkomst hoeft u niet naar de betaalautomaat te gaan, u kunt direct uitrijden met uw creditcard. Staat u langer dan de gereserveerde periode, dan zullen de extra kosten automatisch verrekend worden bij het uitrijden.

    Inrijden met 6-cijferige inrijcode
    Heeft u als inrijmethode “Inrijcode” gekozen? Volg dan de volgende stappen:
    1. Toets op de zuil bij de slagboom uw 6-cijferige inrijcode in. Druk op ‘OK’.
    2. U ontvangt een speciaal parkeerkaartje uit de kaartgever (uw reservering is herkend). Neem uw kaartje en de slagboom gaat binnen enkele seconden open. Komt er geen parkeerkaartje uit de kaartgever, vraag dan assistentie via de intercom (druk niet op de kaartknop). Zorg er voor dat u de reserveringsbevestiging bij u heeft.
    3. Bij terugkomst hoeft u niet naar de betaalautomaat te gaan, u kunt direct uitrijden na het invoeren van uw parkeerkaartje, mits u binnen de gereserveerde periode uitrijdt. Staat u langer dan de gereserveerde periode, dient u de kosten voor de extra geparkeerde dagen eerst bij een betaalautomaat of aan de kassa te voldoen.
    Van de site van Smart Parking Schiphol.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-09-11 om 19:23.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #125
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Schiphol: Smart Parking en andere aanbieders

    Ik kon vanmorgen ook kiezen voor een automatisch nummerbord herkenning bij Schiphol smart parking. MAar dat was voor het eerst dat ik dat zag.


    Maar je kan voortijdig bij de bank al een nieuwe creditcard aanvragen, geen probleem hoor. Meestal heb je dan met een week je nieuwe kaart en kan je reserveren.


  6. Top | #126
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Schiphol: Smart Parking en andere aanbieders

    Dat ga ik morgen maar even proberen.

  7. Top | #127
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Slechte ervaring met Quickparking bij Schiphol

    Hierbij een kopie van het mailtje wat ik vandaag aan de Vereniging van bedrijven voor parkeren bij Schiphol gestuurd heb. Genoemde vereniging werpt zich op als kwaliteitskeurmerk voor deze bedrijven.
    ..............

    L.S.,
    Als U als organisatie voor een echt kwaliteitskeurmerk wilt doorgaan moet U Quick parking ( Budget parking is volgens mij hetzelfde) zo gauw mogelijk als lid royeren.

    Na reservering en betaling er op de vertrekdag naar toe gereden.
    Het bleek dat er in de omgeving van de parkeerplaatsen een langdurige wegopbreking en omlegging was.
    Hiervan was door QP niets op hun site of op de reservering vermeld, daar door zijn we diverse keren in de omgeving gaan dwalen . De navigatie wist het ook niet meer. Bij het z.g.n. hoofdkantoor aangekomen, werd ons duidelijk gemaakt dat we naar een andere lokatie mosten, stond zeer duidelijk bij de reservering.
    Daar zagen we bij lokatie L een busje van BP/QP staan we vroegen waar K was . Op grove wijze werd ons duidelijk gemaakt, dat er toch duidelijke borden stonden en dat K aan de overkant was.
    De slagboom van K ging niet open, maar eens op de knop gedrukt, niets, na enige tijd kwam er een busje aanrijden en ging de boom open.
    Onderweg naar Schiphol moesten er, tegen hun toezegging op de site in, nog mensen instappen (er wordt voor iedereen apart gereden). De chauffeur parkeerde op het fietspad en we moesten zeker 5 a 10 minuten wachten op de medepassagiers, ze waren nog naar een parkeerplaats aan het zoeken toen wij aankwamen.
    De chauffeur was diverse keren niet-handsfree aan het bellen.

    Ophalen ook een crime. We moesten een 0900 nummer bellen, waarom niet een gewoon 06 of vast nummer?
    Erger was dat het ophaalbericht ook nog eens niet doorkwam en we door een toevallig passerend BP/QP busje, wat zijn passagiers niet kon vinden werden meegenomen.

    De klap op dat vuurpijl kwam echter nog.
    Alles was vooruit betaald zoals gevraagd.
    Nu komt er een e-mailtje dat er sprake zou zijn van een no-show en of we helft de parkeerkosten maar even willen betalen, anders over 3 weken een deurwaarder.
    Nota bene in de door hunzelf in bijlage bij deze e-mail meegestuurde kopie reservering staat dat het volledige bedrag vooruitbetaald is.

    Knoeiers met slechte service, een kwaliteitskeurmerk onwaardig.

    ..........................

    Niet genoemd maar ook een feit. Uiteindelijk bleek de auto op een overdekte plaats in een soort van semi openbare parkeergarage bij een kantoren complex te staan. De auto was dus voor vrijwel iedereen te benaderen , wat beveiliging??

    Knaapje
    Laatst gewijzigd door knaapje; 30-10-11 om 08:45.

  8. Top | #128
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Schiphol: Smart Parking en andere aanbieders

    Toch eigenlijk wel frappant voor een actieve poster in dit subforum dat het jou ook overkomt. Gelukkig is het goed afgelopen anders had je dat vast ook wel vermeldt.


  9. Top | #129
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Schiphol: Smart Parking en andere aanbieders

    Iemand anders in het gezelschap reed en had voor zijn auto gereserveerd.
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door knaapje; 30-10-11 om 08:53.

  10. Top | #130
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Schiphol: Smart Parking en andere aanbieders

    De laatste keer (september 2011) reden we naar P3, en konden daar niet parkeren (vol ? , geen idee) we moesten toen naar P4 rijden, en daar konden we wel parkeren.
    Echter op de terug weg, moesten we eerst met de bus naar P3, daar uitstappen, en weer de bus in naar P4. Vond het wel een gedoe, maarja... is ook niet heel duur.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •