Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 19 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 183

Onderwerp: Parkeren bij Schiphol

  1. Top | #1
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Parkeren bij Schiphol

    Tijdens ons verblijf in florida parkeren wij onze auto op het smart parking parkeer terrein.
    Ons plan is dat mijn man mij met de kids en baggage erbij de vertrek hal ''uitgooid'' en hij zelf terug rijd naar de parkeer plek terwijl wij vast in de rij bij de balie gaan staan.
    Is dit echter handig? Is het makkelijk terug rijden van de vertrek hal naar het parkeer terrein of moet je dan heel ver omrijden?
    Moet je eigenlijk zelf een plekje zoeken voor de auto of krijg je een plek toegewezen omdat je al voor die tijd gereserveerd hebt?

  2. Top | #2
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Omgeving Alkmaar
    Berichten
    165

    Standaard Re: smart parking

    Hoi,

    wij hebben 2 jaar geleden gebruik gemaakt van Smartparking op School (neem aan dat dit bedoelt). Dit systeem is ons goed bevallen.

    zoals je zelf zegt kan je er voor kiezen om je partner en de kids bij de vertrekhal af te zetten.

    Het is ongeveer 5 tot 10 minuten rijden naar de parkeer terrein. Je hebt gereserveerd maar je moet zelf een parkeer plaats zoeken. Regelmatig rijden de parkeerbussen naar de aankomst hal. Mijn gobale schatting dat jullie op deze manier ongeveer 30 minuten nodig heb (afhankelijk het tijdstip van dag).

    Kijk ook deze link. http://www.schiphol.nl/LuchthavenSch...artParking.htm

    Alvast heel veel plezier op vakantie.
    Groetjes,
    Susie One:lol:

  3. Top | #3
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: smart parking

    Hoi,
    Wij hebben afgelopen februari 3 weken smartparking gehad. Is ons super goed bevallen. Gewoon de auto geparkeerd (we hadden zelfs een plek vlakbij de ingang) en ieder liep met zijn handbagage en koffer op wieltjes naar de ingang waar de bussen klaar staan. We waren ongeveer in 10 minuten bij de terminal (vanaf de auto). Terug hetzelfde, de bus staat klaar, en je bent zo weer bij de parking.
    Mooi systeem!


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Smart Parking Schiphol

    Heb voor dit jaar ook smart parking genomen. Zet voor het parkeren wel eerst iedereen af. Hoeven we niet met de koffers te leuren, bus in bus uit. En het inchecken kan al gebeuren.
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  5. Top | #5

    Standaard Re: Smart Parking Schiphol

    Je kunt inderdaad gemakkelijk uitstappen voor de vertrekhal en een persoon naar P3 laten rijden. Hiervoor rijd je vanaf de vertrekhal naar beneden en houd je de borden P3 Lang parkeren (Schiphol Oost) aan. Je rijdt dan op de loevensteinse randwegen hier is parkeerterrein P3. De bus rijdt elke 10 min. 24/7
    Hier is de route
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-01-09 om 19:48. Reden: full quote eruit

  6. Top | #6
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Smart Parking Schiphol

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Phlox Bekijk Berichten
    En het inchecken kan al gebeuren.
    Dat zal helaas niet lukken ben ik bang. De familie kan hooguit in de rij gaan staan, zij kunnen, als je dat wilt, zelf ook al inchecken. Maar bij het inchecken moet jij toch echt zelf aanwezig zijn, dus voor de tijdwinst hoef je dit niet te doen.



  7. Top | #7
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Smart Parking Schiphol

    Dn blijft het NIET leuren met koffers over als voordeel :cry:
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-01-09 om 19:48. Reden: full quote eruit
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  8. Top | #8
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Smart Parking Schiphol

    Ik heb zojuist ook maar de Smartparking gedaan, 23 dagen voor € 115.50. Hotel of zo is voor mij geen optie (lees: ik slaap liever in mijn eigen bed), aangezien ik binnen 45 minuten rijden vanaf Schiphol woon. Jammer van de vele eurootjes, dat waren nog veel meer "spendable" dollartjes geweest. Niet dat we er in Florida ook maar één dollartje minder voor zulllen uitgeven ... \\/ops:

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    82

    Standaard Re: Smart Parking Schiphol

    Je man zou ook een belletje kunnen geven als hij met de shuttlebus vertrekt vanaf de parking, dan kan jij misschien vast in de rij gaan staan en kan hij bij je aansluiten als hij bij de vertrekhal arriveert. Scheelt je weer een klein kwartiertje.

  10. Top | #10
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Smart Parking Schiphol

    Bedankt voor de reacties ik gok er op dat de rij zo lang is bij de in check balie dat hij weer terug is voordat wij aan de beurt zijn.Waarom moet hij erbij zijn, je geeft toch de koffers af en er worden toch nog geen paspoorten gecontroleerd?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •