Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 55

Onderwerp: IJshockey in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties

  1. Top | #21
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Tampa Bay Lightning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pvroovert Bekijk Berichten
    het enige waar ik ze heb gezien is op de geloof ik international drive daar zit een hele grote sportwinkel er staat zon mega groot beeld van een american footballer voor de deur.
    Da's de Sports Dominator, die ik hiervooor al noemde. Zie www.sportsdominator.com


    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #22
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    75

    Standaard Bezoeken ijshockey wedstrijd

    Hallo,

    wij gaan in oktober naar Florida en willen graag een wedstrijd bezoeken van een ijshockey club. Welke? eeh.. als ze maar een beetje goed spelen, voor de rest zijn we (nog) niet zo goed op de hoogte van de Amerikaanse Teams.. Maar aangezien we geen vast reisplan hebben, het volgende..
    We rijden van Miami naar Orlando en weer terug. We bepalen per dag eigenlijk waar we slapen en hoe lang we ergens ongeveer gaan blijven. Daardoor weten we dus niet precies op welke dagen we waar zijn. Nu lees ik volop over het kopen van kaartjes voor wedstrijden vanuit NL, maar is het ook mogelijk om op de dag zelf aan de kassa kaartjes te kopen (of hoogstens een dag eerder) ? Ik heb al wel ontdekt dat de prijzen goed te doen zijn en het speelschema is natuurlijk ook nog niet bekend. Maar daar komen we tegen die tijd wel uit.
    Alvast bedankt !

  3. Top | #23
    Florida Groupie S@skia's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    384

    Standaard Re: Bezoeken ijshockey wedstrijd

    Nou, dat is nu juist mijn grote hobby.
    Er zijn 2 teams in de NHL (hoogste niveau, je hebt ook nog de lagere niveaus IHL en AHL) in Florida.
    Hoewel beide teams dit jaar de playoffs gemist hebben zit er nogal wat verschil tussen de teams.
    De Florida Panthers spelen vanuit Miami. Dit team heeft na een aantal zeer succesvolle jaren de laatste jaren een mindere prestatie neergezet. Ze spelen vooral goed verzorgd technisch ijshockey. Ze hebben de playoffs NET gemist.
    De Tampa Bay Lightning (inderdaad spelend vanuit Tampa) spelen een heel ander spel. Zij waren dit jaar het mindere van de 2 teams met sterspeler Martin St Louis. Het spel van Tampa is veel harder en is meer een vorm van 'werkhockey'. Het ligt er dus vooral aan wat je wilt. Mooi verzorgd spel (Miami) of werkhockey (in Tampa.)
    Voor tickets kun je ook online terecht. Kijk sowieso eens op www.nhl.com en vandaar naar de respectievelijke sites van Tampa en Miami.
    Meestal krijg je aan het begin van het seizoen kaartjes ook aan de kassa, hoewel ringside (de beste plaasten direct achter het plexiglas) dan wel uitverkocht zal zijn. Het allermooiste is natuurlijk indien je de onderlinge wedstrijd kunt zien (afhankelijk van het schema) aangezien er natuurlijk een behoorlijke onderlinge rivaliteit tussen beide teams heerst.
    Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen als het lukt en zie het graag op het forum terug.

    Veel plezier!!

  4. Top | #24
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: Bezoeken ijshockey wedstrijd

    Er zijn 2 NHL teams in Florida : Tampa Bay Lightning (Tampa) en de Florida Panthers (Sunrise/Miami),dus daar zal je je op moeten richten. Het seizoen begint in oktober.

    Ik weet niet of de wedstrijden uitverkocht zullen zijn, en of je aan de kassa een kaartje kan kopen. Via Ticketmaster.com is het wel mogelijk.

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    75

    Standaard Re: Bezoeken ijshockey wedstrijd

    Alvast bedankt ! We gaan zeker wat met deze info doen. Blijven hopen dat het seizoen al begonnen is als we er zijn. Maar aanvullende info is natuurlijk altijd welkom ! Gaat dat een beetje makkelijk trouwens, via Ticketmaster, als je al in Florida bent?

    Groeten

  6. Top | #26
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: Bezoeken ijshockey wedstrijd

    Via Ticketmaster gaat heel makkelijk,

    "Willcall" aanvinken bij het bestellen, dan haal je de kaartjes op bij de willcall balie in het stadion.

  7. Top | #27
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    75

    Standaard Re: Bezoeken ijshockey wedstrijd

    Hallo,

    op de site van de NHL staan gelukkig al wat data van wedstrijden... En jawel, er staat ook een wedstrijd bij van Tampa tegen Miami tijdens ons verblijf daar... !!
    Hoe lang van te voren kunnen er kaarten worden gekocht? De data staan al vast, dus daar kan het niet aan liggen.. Maar zodra je op 'tickets' klikt, kun je je aanmelden voor emails..
    We hebben alleen de eerste dagen vastgelegd van onze reis (misschien maar goed ook..)
    Weet iemand hoe de andere teams zijn die rond die tijd tegen Miami of Tampa spelen ?
    Kan iemand me ook vertellen hoe het zicht is vanuit de andere plaatsen in het stadion? Ik zag dat die plaatsen, net achter de boarding, best prijzig zijn, dus iets verder weg van het ijs is ook niet erg... :smile:.
    En als laatste vraag (voorlopig dan...), mag je je spiegelreflexcamera mee naar binnen nemen?

    Zucht... het duurt nog zo lang...
    Maar alvast bedankt voor de adviezen en tips.
    Laatst gewijzigd door Simone en Ton; 21-07-09 om 12:41.

  8. Top | #28
    Florida Groupie S@skia's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    384

    Standaard Re: Bezoeken ijshockey wedstrijd

    Tja de keuze is groot, elk team heeft zijn stijl en sterspelers. Ik weet niet precies wanneer jullie gaan maar als je in Tampa gaat, probeer dan zaterdag 17 oktober te gaan. Dan komen de Pittsburg Penguins naar Tampa, de winnaars van de Stanley cup 2008-2009 (de huidige kampioen).
    Ga je in Miami kies dan absoluut voor de plaatstelijke derby tegen Tampa op 12 oktober of tegen eerdergenoemde Penguins op 23 oktober.
    Kun je al deze data niet kies dan een wedstrijd tegen 1 van de conference tegenstanders (zie www.nhl.com (standings conference). IN de NHL gaan de beste 8 van elke conference door naar de playoffs. Hierdoor is elke conference wedstrijd (veel) belangrijker dan elke niet conference wedstrijd.
    Laat eens weten waar jullie heengaan en vooral hoe het was!!

  9. Top | #29
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    75

    Standaard Re: Bezoeken ijshockey wedstrijd

    Hallo Egadet,

    bedankt voor je info.
    Wij zijn van 4 oktober tm 18 okt in Florida. (we vliegen de 19e terug..)
    In NL zijn we gewend om het thuisspelende team als eerste te noemen, maar na wat uitpluiswerk is dat op de site van de NHL niet zo..
    Eerst dacht ik ook te balen, omdat we beginnen in Miami en dan naar Orlando rijden. Maar ik zag dus later dat we rond de 12e in de buurt van Tampa zitten, dus goed..
    En anders rijden we maar wat langzamer.
    De voorlopige planning is dus om op de 12e de wedstrijd te bezoeken.
    Weet je toevallig iets van de plaatsen in het stadion, of waar ik dat kan vinden ? hockeyseat.guru misschien? :smile:

    Alvast bedankt !

  10. Top | #30
    Florida Groupie S@skia's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    384

    Standaard Re: Bezoeken ijshockey wedstrijd

    Single tickets zij nog niet verkrijgbaar voor oktober. Meld je aan via mail om bericht te krijgen hierover. Kijk ondertussen eens op de volgende site (seating plan St. pete times forum; het stadion).
    http://www.seatdata.com/html/nhl_lig..._lightning.htm
    Wellicht overbodig maar voor een eerste keer zou ik zelf kiezen voor vakken rond de middenlijn of offsite lines (de lijnen die het speelveld in drie stukken delen). Achter de goal is ook leuk maar je mist de actie aan de overzijde vrijwel volledig.
    De blauwe ring/zitplaatsen zijn alleen leuk voor de sfeer. Het hockey zelf kun je wel volgen maar de puck zie je nauwelijks, heb ik van een vriend begrepen. Denk overigens ook aan het bestellen van je parkeerkaart anders moet je zelf voor parkeerplek zorgen en een stuk lopen.

    PS: Je mag gewoon fotograferen in het stadion voor eigen gebruik, filmen niet (vergeet niet dat zowat overal copyright op rust met de vele miljoenen die in de sport omgaan).

    Wat de tickets zelf betreft kan ik je helaas niet verder helpen dan dit. Succes!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •