Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 39

Onderwerp: Leeftijdsgrenzen

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker TRF's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Germany
    Berichten
    35

    Standaard Leeftijdsgrenzen

    Hi

    Sorry, maar ik snap iets volledig niet.

    Zoals ik al in een eerder topic gevraagd had, hoe dat zat met de leeftijden, ben ik nog niks wijzer eigenlijk...

    Anyways, als je een reis boek naar Walt Disney World, moet je 18+ zijn om dat nummer te bellen of om de reservering compleet te maken via internet.

    Nou ben ik 19 en een vriendin die mee gaat is ook 19 tegen de tijd dat wij heen willen.

    Toen ik informatie ging aanvragen voor deze reis, werd er niks verteld over die leeftijdgrens. Heb zelfs een optie genomen op deze reis, zodat ik het nog even kon overleggen met de vriendin die mee gaat. Toen ik dus op het punt stond om te gaan boeken en de aanbetaling te gaan betalen, kreeg ik dus net te horen van het reisbureau, dat er minimaal 1 persoon van 21 jaar bij moet zijn. Is dit waar???

    Het enigste wat wij zullen gaan doen, is in Disney World rond gaan lopen en niet verder Florida in... Dat doen we een andere keer ops:

    Daarom luid de grote vraag ook: Hoe zit dat nu??

    Wij zijn allebei geen alcohol drinkers en sinds je dat pas vanaf je 21 jaar
    mag doen in USA, waren wij niet van plan om dit te gaan doen. zouden graag ook weer thuis willen komen. :razz:

    Zou het daarom toegestaan zijn, sinds we toch alleen maar op het Disney gebied blijven, om toegelaten te worden in USA voor die dagen?????

    Anders zou ik Florida moeten afzeggen en volgend jaar November moeten gaan, omdat ik dan 21 ben... (God, i hope not)

    alvast bedankt.
    (dit bericht mag verwijderd worden als dit nodig is)

    EDIT: Nu is er nog iets anders. Het is in Disney Downtown in sommige discotheeks niet toegestaan om onder de 21 toegelaten te worden, maar sinds er ook andere discotheken zijn, waar dit wel mag vanaf 18 jaar (gelezen op een website), lijkt het me raar dat je er dan pas vanaf 21 jaar toegelaten mag worden in USA....
    Laatst gewijzigd door TRF; 12-04-08 om 15:52.

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Leeftijd???

    Misschien handig als je even erbij verteld wat je wilt boeken?
    Ik bedoel wil je een complete Disney vakantie boeken of alleen een vlucht met auto?
    Misschien alleen een Disney hotel?

    Volgens mij ben je als je 18 bent volwassen, tenminste zo is het in Nederland en kun je dan ook gewoon een reis boeken, ook naar Disney World.

    Kan trouwens nergens iets vinden op de Disney site van een leeftijd grens, alhoewel ik me kan voorstellen dat ze geen kinderen alleen zullen boeken, maar aangezien je al 19 bent lijkt me dat dus geen probleem.

    Hebben ze bij het reisbureau niet gezegd waarom en waarvoor dit was?

    Wat wel meespeelt is dat je voor het boeken van een auto extra kosten zult hebben omdat je in de zogenaamde risco group valt (19-25), weet niet of ze dat bedoelde.

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker TRF's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Germany
    Berichten
    35

    Standaard Re: Leeftijd???

    Even ter verduidelijking van het hierboven genoemde probleem.

    Ik probeer een volledige Disney vakantie te boeken....
    Dit houd in: Het Disney hotel, toegang tot de parken en de vlucht ernaar toe.

    En nee, het reisbureau heeft niet gezegd, waarom dit is, alleen maar dat dit de regels zijn van America.

    Op de disney site heb ik ook niks gevonden, alleen dan het gene van dat je 18+ moet zijn om het reserveringsnummer te mogen bellen en online boekingen te maken.

    That's it....

    Een auto hebben wij ook niet nodig, sinds we toch alleen maar in het Disneygebied blijven..... Dat bedoelde het reisbureau ook niet...

  4. Top | #4
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Leeftijd???

    Welk reisburo was dat?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker TRF's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Germany
    Berichten
    35

    Standaard Re: Leeftijd???

    Dat waren: Oad en D-reizen...
    Heb bij beide even gecheckt....

  6. Top | #6
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: Leeftijd???

    Wat gek. Boek je toch gewoon alles apart. Heb voor zoon ook aantal keren vluchten geboekt en dat is geen enkel probleem. Voor een hotel lijkt het me ook geen probleem. Lekker zelf doen en dan lukt het vast=D>

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker TRF's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Germany
    Berichten
    35

    Standaard Re: Leeftijd???

    Hoe graag ik dat zou willen doen Corry, ik durf het risico niet te nemen.... Althans, niet voor ik het zeker weet....

    America is nogal een preuts land met een hoop dingen, en hoe mooi het land ook is, ik wil niet in een kamer van 4 bij 4 komen te zitten, om vervolgens mijn vakantie te kunnen verlengen... lol...

    Waar ik juist zo bang voor ben is: mocht ik alles los gaan boeken, wat gebeurt er dan als we daar eenmaal zijn??? Komen we door de douane, en dat soort dingen..

  8. Top | #8
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: Leeftijd???

    Ik begrijp het geloof ik niet. Wat is het probleem als je 19 jaar bent? Je kunt gewoon vluchten boeken en hotels. Het enige probleem zou kunnen zijn dat als je hotels gaat boeken (in de VS) je met een creditcard moet betalen en niet iedere 19-jarige heeft een creditcard DAAR ben ik me van bewust. Maar dan nog kun je via nederlandse sites wel hotels boeken in de VS.

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker TRF's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Germany
    Berichten
    35

    Standaard Re: Leeftijd???

    Het enigste probleem vind ik, dat ik waarschijnlijk bang bent, dat we niet eens toegelaten worden... Omdat ik net gehoord het van D-reizen en Oad dat je onder de 21 jaar er niet in komt, zonder begeleiding van iemand ouder dan 21 jaar....

    Maar ik heb een e-mail gestuurd naar WDW haarzelf, dus wacht nog op het officiele bericht van WDW haarzelf of we "toegestaan" staan.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Leeftijd???

    Snap dat je bezorgd bent en het allemaal nieuw is. Maar of je wordt toegelaten in de USA daar heeft WDW helemaal geen invloed op. En als je zelf niks op de 'kerfstok' hebt dan zul je gewoon het land inkomen.

    En ik denk dat je door los te boeken waarschijnlijk nog eens geld kunt sparen dan door de boeking via die reisbureaus. Maar goed kan ook wel begrijpen dat je de eerste keer georganiseerd wilt gaan.

    Maar volgens mij maak je je meer druk dan nodig is.
    Ben benieuwd wat Disney je zal terug schrijven.

    Oh en een kamer 4&4 heb ik nog nooit gezien in de USA, zelfs niet in de meest goedkope hotels. :-)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •