Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 13 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 128

Onderwerp: Reis- en annuleringsverzekering

  1. Top | #31
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Welke reis- en annuleringsverzekering?

    Uit de dagbladen van vandaag:

    Maar liefst één op de vier Nederlanders gaat zonder reisverzekering op vakantie. Bovendien hebben veel vakantiegangers er geen enkel idee van wat ze wel en niet verzekerd hebben.

    Deze week zijn ook al berichten over slecht geinformeerde/voorbereide reizigers m.b.t. de paspoorten in de pers verschenen. Ambassades hebben voor het seizoen duidelijk aangegeven dat vakantiegangers maar zeer beperkt op hulp hoeven te rekenen. Hopen we maar dat alle Forumleden goed verzekerd op vakantie gaan en....dat ze de reisverzekering met wereldekking niet nodig zullen hebben[-o<
    Laatst gewijzigd door Teleton; 26-07-08 om 10:04. Reden: aanvulling werelddekking



  2. Top | #32
    Stamgast deh78's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    178

    Standaard Re: Welke reis- en annuleringsverzekering?

    Ik heb mijn Reis/annuleringsverzekering bij de ANWB
    Wat belangrijk is voor mij is dat sporten mee verzekerd is Ski en watersport en bij ski&#235;n dat als er toch wat gebeurt en ze halen je met een helikopter van de piste dat je niet naderhand krom moet liggen van de Kerosine prijs...

    Dennis

  3. Top | #33
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    170

    Standaard Re: Welke reis- en annuleringsverzekering?

    Wij hebben een doorlopende reis en annuleringsverzekering bij de anwb.
    De reisverzekering ga ik echter veranderen want bij deze verzekering zijn de ziektekosten buiten Europa niet verzekerd, ondanks de werelddekking.
    Ik had afgelopen keer ziektekosten gemaakt in Orlando en deze werden gelukkig door mijn eigen verzekering betaald maar het was dan ook een redelijk laag bedrag.
    Stel dat je in het ziekenhuis terecht komt en je eigen verzekering betaalt niet alles, dan wil je toch dat je reisverzekering dat betaalt.
    Ik heb hierover gebeld met de anwb maar ze konden mij ook niet vertellen waarom de ziektekosten buiten Europa niet verzekerd kunnen worden bij hun.
    Het enige wat ze eventueel betalen zijn onvoorziene kosten maar dat is iets van 200 euro.

    Jackie

  4. Top | #34
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Welke reis- en annuleringsverzekering?

    De verzekeringen van de ANWB zijn ondergebracht bij UNIGARANT.
    ANWB heeft zelf geen verzekeringen.
    Gewoon even Unigarant bellen voor deze vraag.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 26-07-08 om 20:00.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  5. Top | #35
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Welke reis- en annuleringsverzekering?

    @mickmak;
    Controleer je ziektekostenpolis eens en met name de mogelijke uitbreidingspakketten.
    Ik heb zelf werelddekking tegen kostende prijs bij een uitbreidingspakket van mijn zkv en hoef daarom geen dekking bij mijn reiskostenverzekering.
    Ik heb trouwens bij mijn zkv ook de reisverz. afgesloten. Het geheel sluit zo naadloos op elkaar aan.
    Per jaar ben ik zo voor "zonverzekering" voor 2 personen en autocalamiteiten a la reis- en kredietbrief zo'n EUR 50 kwijt.(IZA/SIZ/VGZ)

    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-01-13 om 19:44. Reden: fqe

  6. Top | #36
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Welke reis- en annuleringsverzekering?

    ik had mijn ziektekosten bij IZZ en mijn reisverzekering bij Verzeker U zelf.
    Toen ik in Orlando in het ziekenhuis belande, had ik tot mijn schrik bij het IZZ geen werelddekking.Ik had echter een reisverzekering met med.kosten en werelddekking.
    Na terugkomst was alles binnen twee weken geregeld en werden alle gemaakte kosten op €50 na vergoed. Ben zeer tevreden over de afhandeling.

  7. Top | #37
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Welke reis- en annuleringsverzekering?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mickmak Bekijk Berichten
    De reisverzekering ga ik echter veranderen want bij deze verzekering zijn de ziektekosten buiten Europa niet verzekerd, ondanks de werelddekking. Ik had afgelopen keer ziektekosten gemaakt in Orlando en deze werden gelukkig door mijn eigen verzekering betaald maar het was dan ook een redelijk laag bedrag. Jackie
    Unigarant is een 'grote speler" in reisverzekeringsland. Veel Forumleden schrikken misschien van jouw bericht. Daarom maar snel even de voorwaarden opgezocht. Jouw informatie lijkt mij niet juist. Uit de polisvoorwaarden van Unigarant:

    Aanvullende dekking:
    Verzekerde heeft recht op vergoeding van de kosten die hij tijdens de
    dekkingsperiode in het buitenland noodzakelijkerwijs maakt als gevolg van
    ziekte, aandoening of ongeval, maar alleen voorzover die kosten de dekking
    onder een elders lopende ziektekostenverzekering of ziektekostenvoorziening
    te boven gaan.


    Dus ik begrijp de reactie van de medewerker die jij hebt gebeld niet zo goed. De voorwaarden zijn helder: kosten eerst bij de ziektekostenverzekering claimen. Mocht die dekking onvoldoende zijn, dan treedt de reisverzekering in werking. Voor de zuiverheid; in de polisvoorwaarden staat omschreven voor welke landen de "normale" verzekering geldt, voor overige landen(USA) moet je werelddekking afsluiten.



  8. Top | #38
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    170

    Standaard Re: Welke reis- en annuleringsverzekering?

    @Teleton;
    Ik kreeg die informatie van iemand van de ANWB en omdat het op de site van de ANWB ook zo stond, ben ik ervan uit gegaan dat het ook zo was.
    Ik heb niet bij Unigarant gekeken.
    Ik ga nog eens informeren.

    Jackie
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-01-13 om 19:44. Reden: fqe

  9. Top | #39
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Welke reis- en annuleringsverzekering?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mickmak Bekijk Berichten
    omdat het op de site van de ANWB ook zo stond, Jackie
    Dat kon ik nu weer niet vinden, vandaar dat ik maar direct bij Unigarant heb gekeken. We horen het wel, succes!



  10. Top | #40
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    9

    Standaard Disney tickets: Annulering reis

    Hoi allemaal,

    Wij zouden 2 augustus richting Florida vertrekken maar mijn vriend heeft een zware knieoperatie gehad en de arts heeft ons afgeraden om te reizen naar Florida. Nu hebben we onze reis kunnen annuleren maar hebben we nog wel 2 Disney hopperkaarten kan je deze ook annuleren of kan dat niet.

    Alvast bedankt

    Groetjes

    Jane



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •