Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 13 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 128

Onderwerp: Reis- en annuleringsverzekering

  1. Top | #11
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Annuleringsverzekering

    Hallo Allemaal,

    Als ik nu boek bij een engelse of duitse site, en ik moet annuleren, is dan mijn nederlandse annuleringsverzekering geldig?

    Groet Sylvia
    Laatst gewijzigd door Syllvia; 20-02-08 om 08:35. Reden: letter toegevoegd
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    114

    Standaard Re: Annuleringsverzekering geldig ?

    Dat is afhankelijk van de voorwaarden van je verzekeringsmaatschappij.

    Ik denk dat er geen zinnig woord over te zeggen is zonder dat je de algemene voorwaarden doorneemt, of zelf even met de maatschappij belt.

    Mvg,

    Roy.

  3. Top | #13
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Annuleringsverzekering geldig ?

    Ik ga ervan uit van wel. Maar ik zou voor de zekerheid gewoon even bellen met de maatschappij waar je het hebt afgesloten of wilt afsluiten. Zou het erg spijtig vinden als wij je van advies voorzien en het uiteindelijk niet klopt. Kost je veel geld als je annuleringsverzekering niet geldig is en je door omstandigheden toch moet annuleren.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #14
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Annuleringsverzekering geldig ?

    We hebben een doorlopende reis en annuleringsverzekering bij de Europeesche.
    We moesten de vluchten van Air Berlin annuleren. Er zat een bepaald bedrag aan vast voor annuleringskosten.
    Ik heb deze kosten zonder dat ik enige vraag of papieren moest overleggen terug gehad.
    Ik had de vluchten zelf geboekt.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  5. Top | #15
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Annuleringsverzekering geldig ?

    In de vòorwaarden van De Europeesche staat hier helemaal niets over. Het heeft m.i. dan ook helemaal niets van doen WAAR je een reis boekt, alleen maar WAARDOOR je een reis moet annuleren.

    Maar een belletje naar je reisagent of verzekeraar kan geen kwaad.

    Ik las trouwens wel dat bij een samengestelde reis ("een reis die bestaat uit losse onderdelen die afzonderlijk geboekt zijn (zoals ticket en accommodatie") niet zomaar alles is gedekt / wordt vergoedt bij het uitvallen van één van de onderdelen. In ieder geval bij De Europeesche moet je daarvoor een extra dekking meeverzekeren.
    Da's wel goed om te weten, aangezien steeds meer mensen alles los via internet aan het boeken zijn. Zoals ik: vlucht via Vliegtickets.nl, hotels via Priceline, sportevenementen via Ticketmaster, auto via usareise etc.

    Ik ga zometeen toch maar eens even controleren hoe dat zit bij mijn verzekering.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Europeesche
    Samengestelde reis

    Steeds meer mensen vinden het aantrekkelijk hun eigen vakantie samen te stellen. Een vakantie die uit losse onderdelen bestaat die afzonderlijk worden geboekt. Bijvoorbeeld door afzonderlijk ticket, vervoer en accommodatie te regelen. Het uitvallen van één of meer van deze onderdelen geeft geen recht om dan de totale reis te annuleren. Dit risico is wel extra te verzekeren door middel van de uitbreiding Samengestelde reis. Mocht een van de los geboekte onderdelen van uw vakantiereis dan uitvallen, waardoor u de hele reis moet annuleren, dan worden de annuleringskosten van alle onderdelen wel vergoed. Voor deze uitbreiding betaalt u € 25,- extra premie.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-02-08 om 09:54.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #16
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Reis- en annuleringsverzekering

    Wat is een goeie Reis- Annuleersverzekering?
    Ben op zoek naar een doorlopende goeie/goedkope verzekering die alles dekt.

    Zat te denken om rechtsreeks bij elvia te nemen, maar zie door de bomen het bos even niet meer.

    Welke verzekering hebben jullie bv.?

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    114

    Standaard Re: Reis- Annulerringsverzekering

    Ik heb de pakketverzekering bij de Rabobank, met werelddekking en annuleringsverzekering.

    Tip : informeer bij je ziektekostenverzekering naar een reisverzekering, die bieden ze vaak aan zonder de componenten die al ik je ziektekostenverzekering zitten, en daardoor zijn ze vaak goedkoper.
    Mvg,
    Roy.


  8. Top | #18
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    402

    Standaard Re: Reis- Annuleringsverzekering

    Wij hebben inderdaad een doorlopende reisverzekering bij onze ziektekostenverzekering. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten. Laatst hebben wij een annuleringsverzekering erbij afgesloten. Bij het reisbureau zouden we € 120,00 betalen voor een reis van 2 weken en bij onze ziektekostenverzekering betalen we nu € 76,00 voor een heel jaar!!

    Dus informeer eens bij je ziektekostenverzekering! Succes!

  9. Top | #19
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Re: Reis- Annuleringsverzekering

    Wij hebben m van de postbank...doorlopend....in mijn ogen een hele goede reisverzekering..moet je maar even op hun site kijken.
    Mijn ouders moesten vorig jaar noodgedwongen uit egypte komen i.v.m oma die stervende was...binnen 24 uur stonden ze weer in Nederland zonder dat ze iets hadden moeten voorschieten, nou ja alleen de taxi naar het vliegveld...
    Ze hebben alles, maar dan ook alles inclusief telefoonkosten en taxi zonder enige moeilijkheden terug gehad.

  10. Top | #20
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Reis- Annuleringsverzekering

    Heb een doorlopende genomen bij de Europeesche. Vond het niet duur. En als je een dagje naar Belgie gaat ben je ook gelijk verzekerd? Kijk maar eens o de site. Kan je gelijk zien wwlek opties je kan nemen etc. De prijs verschijnt vanzelf.
    Grz
    Ton
    Laatst gewijzigd door Dr. Phlox; 17-04-08 om 10:08. Reden: Link Europeesche toegevoegd.
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •