Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 13 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 128

Onderwerp: Reis- en annuleringsverzekering

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker 2lingmams's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    75

    Standaard Kosten van een reis- en/of annuleringverzekering vergeleken.

    Wat een verschrikkelijke kniert ben ik toch ookops:

    Tijdens mijn speurtocht naar de meest voordelige prijzen voor onze Droomreis naar Orlando volgend jaar,
    ben ik wederom op gigantische prijsverschillen gestuit.
    Na de topic's welke ik reeds geplaats heb over reserveringskosten, tickets, autohuur en het bemachtigen van het Free dining plan,
    dacht ik dat het wel interessant was de grote verschillen te vermelden van de reisverzekering en annuleringsverzekering.

    (Als mijn Nederlandse knibbelgedrag jullie al de strot uitkomt laat het even weten )

    Na het boeken van de vliegtickets en het verblijf was het dan toch echt de beurt aan de nodige verzekeringen.
    Ik weet niet hoeveel waarde jullie hechten aan deze verzekeringen maar door een aantal ernstige familie gebeurtenissen gedurende vakanties
    ga ik goed voorbereid en uiteraard goed verzekerd op vakantie.

    Ik heb allereerst prijsopgave bij het reisbureau gedaan.
    Deze baseert de kosten van reis- en annulering verz. op de totale boekingsprijs.
    Voor alleen de duur van de vakantie, 21 dgn, werden deze prijzen aangeboden:
    Reis : € 210,-
    Annulering : € 225,-
    Totaal : € 435,-
    nb de annuleringsverz. vergoedt, bij afbreking van de vakantie, alleen de niet genoten dgn.

    Als tweede heb ik mijn tussenpersoon de dezelfde opdracht gegeven.
    Ook deze baseert de kosten van reis- en annulerings verz. op de totale boekinsprijs.
    Voor alleen de duur van de vakantie, 21 dgn, werden deze prijzen aangeboden:
    Reis- en annulerings verz. samen € 294,-
    nb wederom vergoedt de annuleringsverz., bij afbreking van de vakantie, alleen de niet genoten dgn.

    Aangezien ik al jaren lid ben van de ANWB en op dit moment een doorlopende reisverzekering (europadekking) heb, heb ik ook bij hun een prijsopgave gedaan.
    Een doorlopende reis- en annuleringsverzekring kwam goedkoper uit dan alleen dekking voor de 21 vak dgn.
    Reis : € 96,-
    Annulering : € 79,- (vergoedt alleen de niet genoten dgn)
    Annulering : € 99,- (vergoedt de gehele reissom, het is dus niet relevant hoeveel dgn er al van de vak voorbij zijn)
    Totaal : € 175,- cq € 195,-
    nb voor de annulerings verz wordt niet gekeken naar de totale reissom maar kan gewoon afgesloten worden zolang de totale reissom onder de € 1500,- per persoon is.

    Voor mij was de keuze dus overduidelijk. Weer een paar extra vakantie dollars verdiend:lol:
    Ik vind het gewoon een sport om aankopen te vergelijken en zo de beste deal te krijgen.

    Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

    Mochten andere mensen andere ervaringen hebben, hoor ik dit graag.

    Groetjes Patries

  2. Top | #2
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Kosten van een reis- en/of annuleringverzekering vergeleken.

    Een doorlopende reis- en annuleringsverzekering is bij Florida-vakanties meestal goedkoper.

    Voorbeeld:
    • gezin met twee kids (ouder dan 5 jaar)
    • werelddekking
    • medische kosten (wel handig met die enorme rekeningen in de VS)
    • annulering tot € 1500 per persoon per reis
    • geen dekking voor wintersport (skiën in Florida .... lijkt me wel wat), ongevallen, cash geld en motorrijtuigen
    • drie weken Florida in het hoogseizoen (boeking: € 1.250 per persoon)
    Een losse reisverzekering kost tussen de € 100 (o.a. Univé, Postbank) en € 230 (o.a. Europeesche, Elvia).
    Een losse annuleringsverzekering kost 4-5% van de reissom (plus nog wat administratiekosten en assurantiebelasting), dus € 260-320.
    Totaal dus ergens tussen de € 360 en € 550.

    Doorlopende reis- en annuleringsverzekering met dezelfde dekking: € 150-250 (afhankelijk van de "extra's" die standaard in de verzekering zitten)

    Da's gauw € 200 tot € 400 verdiend.

    (bron: Independer.nl)

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Berichten
    36

    Standaard Re: Kosten van een reis- en/of annuleringverzekering vergeleken.

    Ik ga regelmatig een weekendje weg naar Duitsland of in Nederland. Daarnaast 2x op vakantie, ook al was het nooit ver ik heb altijd een reisverzekering gehad. De laatste jaren een doorlopende reisverzekering met Europadekking.
    Dat heb ik nu, meteen nadat ik geboekt heb, uitgebreid met werelddekking en een doorlopende annuleringsverzekering. De prijs weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar ik weet wel, dat ik veel goedkoper uit ben dan als ik elke keer een reis-en annuleringsverzekering af zou sluiten.
    Van die ruim 200 euro, die jij hebt berekend te besparen Patries kan je nog een heleboel leuke dingen doen!

  4. Top | #4
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Kosten van een reis- en/of annuleringverzekering vergeleken.

    Vergeet niet dat een annuleringsverzekering alleen geldig is voor een reis als die bewuste verzekering is afgesloten binnen 7 dagen na boeken van de betreffende reis....

    Ook wel:
    op 1 nov boek je een reis met vertrek op 1 dec.
    De annuleringsverzekering moet dan vóór 8 nov zijn afgesloten anders valt de reis van 1 dec buiten de verzekering.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker globetrottertjes's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    omgeving Amsterdam
    Berichten
    33

    Standaard Re: Kosten van een reis- en/of annuleringverzekering vergeleken.

    niet helemaal waar Yvet, als je een annuleringsverzekering na deze 7 dagen nog afsluit dan vallen de gebeurtenissen die in deze tussentijd (tussen boeken en afsluiten verzekeringen) gebeuren buiten de verzekering. Voorbeeld ik boek 1 november reis voor vertrek 30 november. Ik sluit verzekering af op 15 november, ik ben ziek geworden op 10 november en kan door deze ziekte (waterpokken bijvoorbeeld) niet gaan. Dat wist ik toen nog niet. Dit valt dus niet meer onder de dekking van de annuleringsverzekering.

  6. Top | #6
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Kosten van een reis- en/of annuleringverzekering vergeleken.

    Kijk weer wat geleerd.
    Ikzelf kreeg toen wij voor een doorlopende reisverzekering gingen kijken iedere keer te horen, sluit het af binnen 7 dagen na boeken.
    Vandaar.

    Maar gelukkig hebben andere daar weer een beter antwoord op

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  7. Top | #7

    Standaard Re: Kosten van een reis- en/of annuleringverzekering vergeleken.

    [quote=globetrottertjes;
    Met andere woorden die annuleringsverzekering heb je dan alleen nog maar voor als je de reis onderweg moet afbreken.
    Dus ben je [U]niet[/U] verzekerd voor het geval dat je niet kunt vertrekken.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-01-13 om 19:39. Reden: fqe

  8. Top | #8
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Kosten van een reis- en/of annuleringverzekering vergeleken.

    Als je kunt aantonen dat de reden van het niet kunnen vertrekken pas binnen een redelijke termijn na het afsluiten van de verzekering is ontstaan krijg je het wel vergoed. Maar de bewijslast ligt dan duidelijk bij jou, niet bij de verzekeraar.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-01-13 om 19:40.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #9

    Standaard Re: Kosten van een reis- en/of annuleringverzekering vergeleken.

    En dat is lijkt me best moeilijk, want die verzekeringsmaatschappijen kunnen er wat van.

  10. Top | #10
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Kosten van een reis- en/of annuleringverzekering vergeleken.

    o ja, en terecht, want anders daalt de winst en daalt mijn inkomen (ik werk bij een bank / verzekeraar).
    Ondanks dat: terecht. Verzekeraars zijn allergisch voor "auto-selectie", zoals ze dat noemen. Als ze niet alert zijn op het afsluiten van een brandverzekering op een brandend huis, dan is in de verzekeringswereld "de beer los". Ze willen altijd voorkomen dat er verzekeringen worden afgesloten waarvan het verzekerde "risico" eigenlijk geen risico meer is, maar al heeft plaatsgevonden.

    Dat houdt de verzekeringen ook meer betaalbaar.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-01-13 om 19:40.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •