Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 13 van de 13 EersteEerste ... 3111213
Resultaten 121 tot 128 van de 128

Onderwerp: Reis- en annuleringsverzekering

  1. Top | #121
    Vaste Bezoeker Esther43's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Locatie
    NL, Noord- Brabant
    Berichten
    118

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anthon14 Bekijk Berichten
    Waar baseer jij op dat dit uit het basispakket van de zorgverzekering is gehaald ? Er is over gesproken maar zover ik na kan zoeken is de wereld dekking NIET uit het basis pakket gehaald. Mocht jij ergens iets hebben waaruit dit wel blijkt zou ik daar graag een linkje van ontvangen.
    Ik baseer dit op de berichten eind 2013 en op de polis die ik van mijn zorgverzekering IZZ kreeg. Hier kun je bijverzekeren in de aanvullende verzekeringen voor werelddekking. Ik heb mij misschien toch om de tuin laten leiden want ik heb zojuist de basisverzekering online bekeken en daar staat inderdaad nog wel werelddekking bij. Echter wel met de opmerking: max. het in Nederland geldende tarief. Dit is voor de U.S.A zeker niet toereikend. Dus nu ben ik in vertwijfeling, want het is wel raar dat ze werelddekking ook in het aanvullend pakket aanbieden. Dit hebben wij overigens niet gedaan omdat wij bij IZZ een doorlopende reis en annuleringsverzekering hebben. Die heb ik, vorig jaar, nog gebeld en er werd mij verzekerd dat de doorlopende reis en annuleringsverzekering voldoende was en die aanvullende zorgverzekering niet nodig was.

  2. Top | #122
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    Wat ze in het aanvullend pakket aanbieden is dus dat ontbrekende stukje in kosten tussen Nederlands tarief en de werkelijke kosten in bijv. de USA.

    Bovendien zijn in de aanvullende pakketten dikwijls ook bijv. bepaalde spoedeisende tandartskosten in het buitenland gedekt.
    Uit de voorwaarden van de aanvullende verzekeringen van DSW:
    De aanvullende verzekering geeft in het buitenland de volgende
    aanspraken:
    • spoedeisende tandheelkundige hulp (zoals een extractie, wortelkanaalbehandeling,
    reparatie van uw prothese en/of noodrestauratie).
    NB: definitieve kronen en/of bruggen dan wel geheel
    nieuwe prothesen worden niet vergoed;
    • professionele medische hulpverlening door de alarmcentrale
    SOS International;
    • kosten van vervoer stoffelijk overschot van een verzekerde;
    • kosten van het organiseren en het toezenden van medicijnen en
    hulpmiddelen;
    • kosten van overbrengen van berichten door SOS International.


    en afhankelijk van de soort aanvullende verz.

    Tijdens vakantie binnen Europa.
    Tijdens vakantie buiten Europa.
    Laatst gewijzigd door knaapje; 21-01-14 om 20:05.

  3. Top | #123

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    Voor werelddekking heb je een aanvullende verzekering nodig.
    De basisverzekering vergoed dit niet meer.
    Geen idee waar dat staat. Neem aan in je polisvoorwaarden die je elk jaar ontvangt. Ik zal thuis eens zoeken, zit ni aan de andere kant van de wereld .
    Ik hou dit niet bij, kreeg dit te horen van mijn verzekeringsagent. Maakte voor mij niets uit want ik had de werelddekking reeds in mijn reisverzekering zitten.



  4. Top | #124
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    Nogmaals het waren plannen die volgens mij zelfs pas in 2015 in zouden gaan. Als ze nog doorgaan.

    Hier een link naar een site van United Consumers waar ook gewoon nog opstaat dat dit onder de dekking valt.

    http://www.unitedconsumers.com/zorgv...elddekking.jsp

    En bel je zorgverzekering maar of kijk je polis na dan zie je het zelf.
    Laatst gewijzigd door Anthon14; 21-01-14 om 19:06. Reden: link toegevoegd

  5. Top | #125

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    Daar staat dat de vergoedingen vergoed worden tot aan het Nederlandse tarief.
    oftewel kost in Nederland een bepaalde speodoperatie 1000 euro en in de VS 1500, dan krijg je maar 1000 vergoed.
    de andere 500 kan je dan via een eventuele reis of aanvullende ziektekostenverzekering terugkrijgen.

    deze regelgeving geldt sinds 2014. In de post hierboven heb ik mij wat ongelukkig uitgedrukt.



  6. Top | #126
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2011
    Locatie
    Namur
    Berichten
    141

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    Als je veel op reis gaat of dure reizen maakt is het dikwijls beter een jaarlijkse annuleringsverzekering af te sluiten. Met deze verzekeringen heb je meestal een betere en hogere dekking. Je moet wel uitrekenen wat het voordeligst is.
    Voor reizen die je zelf organiseert is het ook makkelijker, omdat op verschillende tijdstippen onderdelen gekocht worden: tickets, verblijf, toegangstickets, hotel, ...

    Hierbij een link naar de verschillen tussen tijdelijk en jaarlijks bij Ethias (België)

  7. Top | #127
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    De werelddekking is in het basispakket altijd tot maximaal het Nederlandse tarief geweest en in een aanvullende verzekering zat vaak een aanvulling hierop. Maar de spoedeisende hulp boven dit Nederlandse tarief valt onder meestal onder je reisverzekering mits je die met werelddekking hebt afgesloten.

    Wel moet je opletten dat de tandheelkundige zorg in het buitenland heel beperkt is zowel in de basis-, aanvullende en in de reisverzekering. Dus voordat je daar grote kosten in maakt in het buitenland even de polis bekijken.

  8. Top | #128
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Locatie
    Utrecht (stad), Netherlands
    Berichten
    7

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anthon14 Bekijk Berichten
    De werelddekking is in het basispakket altijd tot maximaal het Nederlandse tarief geweest en in een aanvullende verzekering zat vaak een aanvulling hierop. Maar de spoedeisende hulp boven dit Nederlandse tarief valt onder meestal onder je reisverzekering mits je die met werelddekking hebt afgesloten.
    Nog een voordeel van een reisverzekering met medische dekking: als je kosten maakt in het buitenland is het verplichte (2014: 360,-) en een eventueel vrijwillig eigen risico hierop van toepassing. Als je kosten maakt in het buitenland en deze onder het eigen risico in rekening worden gebracht kun je deze bij de reisverzekering met dekking voor medische kosten terugclaimen. (Is je eigen risico al aan andere kosten opgegaan dan gaat dit uiteraard niet op)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •