Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 13 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 128

Onderwerp: Reis- en annuleringsverzekering

  1. Top | #51
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    248

    Standaard Re: Iemand ervaring met annuleren van de reis ?

    Bedankt voor jullie berichtjes en meeleven. Ik zal binnenkort (als we de officiele uitslag hebben gehad) contact opnemen met Interpolis en het hen voorleggen.
    Dan zal ik met hen verder bekijken hoe en wat. Maar het is in ieder geval prettig om te lezen dat annuleren "een druk op de knop" zal zijn (uiteraard wel na overleg met Interpolis). Dat geeft mij al weer wat meer rust.
    En inderdaad...we moeten dit maar stap voor stap bekijken. Het is inderdaad misschien dan juist wel fijn om er even tussenuit te kunnen gaan met ons gezinnetje. Afwachten dus maar....
    Tinkerbel: heel veel sterkte toegewenst...ik hoop en duim dat je nog heel veel mooie reizen naar Florida mag gaan meemaken.

  2. Top | #52
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    248

    Standaard Re: Iemand ervaring met annuleren van de reis ?

    Hallo allemaal,

    Vorige week had ik dit onderwerp gestart. Mijn schoonvader heeft inmiddels de uitslag van de onderzoeken gekregen en heeft longkanker zoals er al gedacht werd. Het "goede" nieuws is dat er geen uitzaaiingen gevonden zijn. Doordat hij hartpatient is kan hij niet worden geopereerd maar er zal wel bestraling volgen. We hopen dus dat hij nog even bij ons mag blijven...
    Intussen durven we ook wel weer aan onze vakantie in november te denken en waarschijnlijk zullen we ook wel kunnen gaan.
    Inmiddels heb ik ook contact gehad met Interpolis en de vraag voorgelegd. Mocht hij tzt toch heel erg ziek zijn dan kunnen we de reis annuleren en krijgen we geld terug.
    Dat is in ieder geval een geruststelling. Ik dacht: ik laat het nog even weten...

  3. Top | #53
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    limburg
    Berichten
    51

    Standaard Re: Iemand ervaring met annuleren van de reis ?

    Wij hadden het zelfde probleem met mijn moeder, keelkanker + een zware operatie.
    We zijn toch op vakantie gegaan en zijn na 2 weken toch terug naar huis moeten komen.
    Via de annuleringsverz. de niet genoten vakantiedagen +kosten terug gekregen.
    Ze hebben wel contact met de behandelaar op genomen. Wij hebben het risico genomen en het heeft verkeerd uitgepakt. je moet toch doen wat je gevoel je ingeeft. Wij hebben wel 2 weken een stralende vakantie gehad ondanks het
    abrupte einde. Uiteindelijk is mijn moeder ook weer opgeknapt en loopt ze weer rond.

  4. Top | #54
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    24

    Standaard Disney tickets wel of niet meenemen in annulerings verzekering

    Aankomend jaar 2012,

    Gaan we met 6 volwassenen naar Florida , natuurlijk mag een bezoek aan Disney weer niet ontbreken.
    Zelf wil ik in nederland voor ieder Disney hopper passen aankopen voor 7/8 dagen , deze zijn verkrijgbaar bij oa Holland International.
    Nu komt de vraag , is het verstandig de tickets mee te verzekeren in de annuleringsverzekering ?
    Mede omdat,, stel dat we het moeten uitstellen door wat voor reden dan ook, dan zijn de tickets in ieder geval ( volgens mij ) altijd nog geldig zolang ze nog niet gebruikt zijn ? ook al heb je geen No Expiration option genomen.
    Het zou dus onzinnig zijn om voor een annulering te betalen terwijl ze gewoon gebruikt kunnen worden.
    met deze vraag zit ik een beetje voor dat ik daadwerkelijk boek, want dan zal ik ook op moeten geven wat te verzekeren bij het reisbureau.

    Wat is jullie mening.

    Gerard.

  5. Top | #55
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Disney tickets wel of niet meenemen in annulerings verzekering

    De tickets gaan pas in op het moment dat je ze gebruikt (ook zonder no experation optie). Als je reis dus niet doorgaat dan kun je de tickets gebruiken tot St. Juttemis. En omdat ze niet persoonsgebonden zijn kun je ze altijd aan iemand anders verkopen.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  6. Top | #56
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Disney tickets wel of niet meenemen in annulerings verzekering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerard056 Bekijk Berichten
    Het zou dus onzinnig zijn om voor een annulering te betalen terwijl ze gewoon gebruikt kunnen worden.
    met deze vraag zit ik een beetje voor dat ik daadwerkelijk boek, want dan zal ik ook op moeten geven wat te verzekeren bij het reisbureau.
    Ik zou ze zeker niet verzekeren...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  7. Top | #57
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Disney tickets wel of niet meenemen in annulerings verzekering

    Een aantal verkopers van de tickets bieden de mogelijkheid om de tickets (ongebruikt) terug te sturen. Je krijgt dan je het aankoopbedrag terug minus een "restocking fee" van zo'n 10 tot 15 procent van de aanschafwaarde. Bij annulering kan je die fee aan je verzekering opgeven.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #58
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Disney tickets wel of niet meenemen in annulerings verzekering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trails Bekijk Berichten
    De tickets gaan pas in op het moment dat je ze gebruikt (ook zonder no experation optie). Als je reis dus niet doorgaat dan kun je de tickets gebruiken tot St. Juttemis. En omdat ze niet persoonsgebonden zijn kun je ze altijd aan iemand anders verkopen.
    Dat hangt van het type ticket af. Als men een "UK-ticket" -eigenlijk een ticket voor alle inwoners van de EU die via Disney UK gekocht kan worden maar een UK-ticket genoemd wordt- gebruikt, dan zit er wel degelijk een verloopdatum op! Deze tickets zijn enkel geldig in het jaar waarin ze uitgegeven worden. Zou een reis dus onverhoopt niet doorgaan en over het kalenderjaar getild moeten worden dan zijn de tickets niet meer te gebruiken. Het meest verstandige is dan ook om bij OAD na te vragen welk type ticket het precies is, een MYW-ticket (US) of een Ultimate (UK) ticket. Overigens kunnen sinds kort de Ultimate tickets ook geupgrade worden tot een annual pass. Nog een aantrekkelijke optie ook in bepaalde situaties. Zo heb ik omgerekend een ruime $100,- bespaard door eerst een 14day Ultimate te kopen voor de prijs van een 7day Ultimate (de welbekende actie) en deze eerder deze maand in de US te upgraden tot annual pass.


    Gerard; zoals Michael al terecht stelt is het belangrijk te weten welke fees OAD oplegt en welke mogelijkheden ze bieden. Sowieso zijn Nederlandse operators......... niet erg flexibel of financieel aantrekkelijk in dit soort dingen. Daarnaast is het dus belangrijk om te weten welk type ticket je hebt. De no expiration optie is daarbij niet direct van belang. Die optie doet weer wat anders. Jij wil no expiration. Dat houdt in dat je het aantal dagen parktoegang binnen 14 dagen vanaf de eerste dag dat je het ticket gebruikt moet "opmaken". Daarna zijn ze niet meer geldig. Zou je wel een no expiration nemen, dan geldt de max. 14 dagen na eerste gebruik niet. Kun je de dagen die over zijn bij wijze van spreke nog 5 jaar later opmaken.

    Dat gezegd hebbende; vergelijk prijzen HEEL goed! Tickets in NL kopen is zelden goedkoper of makkelijker. Via de UK is goedkoper voor wat "langere" trips, die mailen je een voucher waarmee je de tickets zo op kunt halen bij de 'will call' bij elk park. Via de US geldt hetzelfde als je de tickets los koopt, koop je ze als onderdeel van een pakket dan zullen ze bij incheck al klaar liggen (lees; op de kamersleutel gezet worden). Daarnaast zijn er nog websites waarbij je tickets kunt kopen voor zowel de US als UK-versie, die nog weer goedkoper kunnen zijn. Die sturen tickets (direct na betaling) op naar het huisadres. Hierin wat tijd investeren en inlezen welke optie wat kost en kijken wat jullie willen, kan je al snel een leuk bedrag besparen zonder dat het echt rompslomp of risico oplevert.



    Zelf heb ik helaas een trip dit najaar moeten annuleren, lag onverwacht in het ziekenhuis te vechten voor mijn leven. Ticket los gekocht via WDTC UK dit jaar (goedkoper dan via tussenpersonen) en dus niet te annuleren en niet overdraagbaar naar volgend jaar. De trip is verzet naar december - vandaar dit tijdstip van posten-. Het werd al snel duidelijk dat ik nu beter uit zou komen met een annual pass omdat er voor najaar 2012 weer een trip gepland staat. Mijn 14day Ultimate ticket is dus geclaimd op mijn doorlopende reisverzekering en klaar was Shockblade. Tot een maand later bekend werd gemaakt dat Ultimate tickets vanaf dan upgradeable zijn tot annual pass. Het rekenwerk gedaan en verdraaid; de goedkoopste weg was om via WDTC UK een 14-day Ultimate te kopen en hier ter plekke te upgraden. Omgerekend heb ik daar totaal $448,- voor betaald waar die via de US een dikke $550,- kost.

    Terug naar 2008; weer Ultimate tickets gekocht voor dit keer iedereen in de groep. Ook dat was een december trip. Toen gekocht via undercovertourist. Op een later moment kwam er een trip voor sept 2009 in de agenda, waardoor een annual pass aantrekkelijker was. Oeps. Echter; bij UCT kon destijds binnen het kalenderjaar geannuleerd worden. Ik heb mijn ticket terug gestuurd en inderdaad; binnen 2 weken na ontvangst stond het betaalde bedrag min een heel klein bedrag aan processing fees weer op mijn creditcard.

    Het hangt echt volledig af van het type ticket wat je wilt gaan kopen/koopt en via welke verkoper. Die combinatie bepalen de spelregels en daarmee welk financieel risico je kunt lopen wanneer een trip onverwacht niet door kan gaan. En daarmee kun je dan weer bepalen of het een acceptabel risico en bijhorende kostenpost is of een die je liever verzekerd.

  9. Top | #59
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Disney tickets wel of niet meenemen in annulerings verzekering

    De annuleringsverzekering dekt de kosten van de annulering.

    Met de Annuleringsverzekering worden bij annulering voor aanvang van de reis als gevolg van een ernstige gebeurtenis, zoals een ongeval, ziekte of overlijden van familieleden in de 1e of 2e graad de volledige annuleringskosten vergoed. Bij tussentijdse afbreking van de reis wordt het niet-gebruikte deel van de reissom vergoed. De vergoeding is maximaal €1.500,- per persoon per reis, en €6.000,- per jaar.
    Je verzekert dus niet de Disneytickets, maar de totale kosten van je reis. Wanneer de reiskosten hoger zijn dan 1500 euro per persoon kan je voor de Luxe annuleringsverzekering kiezen. Deze kost bij de ANWB 0,85 cent per maand meer dan de standaardverzekering en dan is er geen maximum aan de vergoeding.



  10. Top | #60
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Disney tickets wel of niet meenemen in annulerings verzekering

    Ik vind de optie om ze bij een tussenpersoon te kopen met de optie om ze eventueel terug te sturen (-/- 15% fee) wel een goed alternatief (was hierboven ook al vermeld door Michael). Mocht je dan niet kunnen gaan heb je toch een groot deel van het geld terug.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •