Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 35

Onderwerp: Supertips voor een uitje in Florida!

  1. Top | #21
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Tip voor een trip - deel 9

    TIP 9: Osceola County Pioneer Center - een stukje geschiedenis achter de Wal-Mart

    Hoe vaak was ik al niet langs dat ogenschijnlijk doodnormale toegangshek gereden
    voordat ik besefte wat zich daarachter bevond!

    Ga terug naar de tijd van de eerste settlers door een bezoek aan het Pioneer Center. Op
    het grote onverharde terrein staan een aantal authentieke gebouwen van rond 1900,
    waaronder een boerenschuur met gereedschappen en een 'ham on a string', een
    woonhuis ('cracker house') met karakteristieke porch inclusief schommelstoelen, en een
    country store. Alle gebouwen zijn van een andere plaats in Florida gekomen en hier
    herbouwd.

    Het kleine maar interessante museum toont oude foto's, kostuums, etc. In het
    bezoekerscentrum zijn allerlei boeken te koop. De vrij toegankelijke trail aan de overkant
    van Bass Road, tegenover de ingang, hoort ook bij het Pioneer Center.
    Het Pioneer Center is niet echt een dagbestemming, maar het is te leuk om hier niet te
    vermelden.

    Een quiz dit keer: wie kan uit het blote hoofd vertellen wat de populaire verklaring
    is van het woord 'cracker' (anders dan een zout kaakje) dat je vaak tegenkomt in Florida?
    Het juiste antwoord zal bij de volgende - en voorlopig laatste - tip staan.

    Exacte locatie: 750 North Bass Road, achter de Wal-Mart, net voorbij het nieuwe
    villapark Bass Lake Estate. Let op de borden bij het hek. Rij niet te hard, want je bent er
    voorbij voor je het weet!
    Toegang: in principe gratis, maar men vraagt om $2 per persoon donatie voor onderhoud
    Openingstijden: do-za 10-4; zondag 1-4
    Website met beknopte informatie: http://www.evilla-rentals.com/pioneer-center.htm


    locator map:



    foto impressies:


    cracker house


    neemt u plaats!


    ham on a string in the barn

    HAVE FUN!
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  2. Top | #22
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Tip voor een trip - deel 10

    TIP 10: Cross Creek - een literair uitstapje

    Iets ten zuiden van Gainesville, tussen Orange Lake en Lochloosa Lake, ligt het
    gehuchtje Cross Creek, beroemd geworden door de gelijknamige roman van Pulitzer prijs
    winnares Marjorie Kinnan Rawlings (1896 - 1953).


    Haar woonomgeving is door de overheid omgedoopt tot de Marjorie Kinnan Rawlings
    State Historic Site
    . Als je bekend bent met deze schrijfster en een of meer van
    haar boeken hebt gelezen (vooral Cross Creek, tevens verfilmd in 1984 met in de
    hoofdrollen Mary Steenburgen en Peter Coyote), dan zal een bezoek aan deze plek je
    des te meer aanspreken. Zoniet, dan heb je hier op deze originele plek met originele
    bebouwing in ieder geval een kans om, meer nog dan bij het Pioneer Center in
    Kissimmee, te ervaren hoe het moet zijn geweest om in de jaren 30 van de vorige
    eeuw 'in the middle of nowhere' te (over)leven en te werken.

    Heel even terug in de tijd: in 1928 arriveerde journaliste Kinnan Rawlings met haar man
    in Cross Creek. Ze werd verliefd op de relaxte omgeving met zijn kenmerkende geuren
    en geluiden en won geleidelijk het vertrouwen van haar cracker buren. Hier begon haar
    succesvolle schrijverscarriere. Daarnaast runde ze haar citrusplantage. Haar man,
    terugverlangend naar de hektiek van de grote stad, verliet haar al vrij kort na aankomst.



    Deze historische plek, een homestead, omvat haar originele woning (jawel, een cracker
    house), farmyard en sinaasappelboomgaard. Op de tafel in de veranda staat haar
    schrijfmachine, en het lijkt net alsof zij elk moment uit huis kan komen om daarachter
    plaats te nemen en verder te schrijven.
    Je mag vrij rondlopen op het terrein en het huis van buiten bezichtigen (trap niet op de
    kippen). Er is tevens een kleine trail die naar een beekje voert. Je kan ook kiezen voor de
    betaalde rondleiding waarbij het woonhuis van binnen is te bezichtigen. Buiten de site,
    naast het parkeerterrein, is een groot picknickveld langs het meer. Met wat geluk kan je
    airboats te water gelaten zien worden.

    Exacte locatie: Cross Creek is via diverse wegen te bereiken. De snelste manier vanaf
    Kissimmee is via de Florida's Turnpike en I-75; een langzamere scenic route is via route
    27 en 441. Zie de kaartjes hieronder voor details rond Cross Creek.

    Extra tip: de stad Gainesville ligt op zo'n 15 mijl ten noorden van Cross Creek. Die
    stad is vast en zeker ook een bezoek waard. Zie de laatste link in de rubriek Websites
    hieronder. Ervaringen graag terugmelden op het Florida forum!

    Toegang: gratis. De rondleiding kost $3 per volwassene, $2 voor kinderen van 6-12,
    gratis voor 5 jaar en jonger.

    Openingstijden: dagelijks van 9 tot 5. Er zijn 5 rondleidingen per dag, maar alleen op do,
    vr, za, zo van oktober tot juli, met uitzondering van Thanksgiving en X-mas. Tijden: 10,
    11, 13, 14, 15 en 16u.

    Websites:
    http://www.floridastateparks.org/mar...gs/default.cfm
    http://www.travellady.com/Issues/Iss...crosscreek.htm
    http://www.geocities.com/evmanak/rawlings.html
    http://travel.yahoo.com/p-parks-2168...istoric_site-i
    http://web.english.ufl.edu/rawlings/
    http://www.cityofgainesville.org/

    Locator maps:





    Foto impressies:


    informatiebord aan het begin van de site


    het huis met garage en antieke auto


    de veranda met tafel en schrijfmachine


    bord met een veelzeggende tekst aan het begin van de korte trail


    En dan hier het antwoord op de quizvraag in de vorige tip:
    'Cracker' is heden ten dage de bijnaam voor mensen die op het platteland van Florida zijn
    geboren. Kissimmee is o.a. groot geworden door de veehandel. Om de kuddes bij
    elkaar te houden gebruikten de cowboys zwepen. De luide klap die de zweep
    voortbrengt wordt een 'crack' genoemd, en degene die de zweep hanteert heet dan ook
    een 'cracker'. Historici zijn echter van mening dat 'cracker' opschepper betekent.
    Misschien is dat laatste waar, maar de eerste verklaring is toch veel leuker?


    HAVE FUN, AND TELL US WHAT YOU SAW!
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  3. Top | #23

    Standaard Nog tips voor leuke dingen te doen?

    Hoi
    Wij gaan waarsch in februari naar orlando voor 10 dagen. Heeft iemand nog tips van leuke dingen te doen anders dan de parken, shoppen in mall's enzo?
    Bv een leuk winkeltje, een leuk gebied, een mooie route, een mooi kustplaatsje etc...
    Suggesties zijn welkom

  4. Top | #24
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    451

    Standaard Re: Nog tips voor leuke dingen te doen?

    Disney's Celebration is leuk om een keer heen te gaan. Kelly Park moet ook mooi zijn, gaan wij dit jaar ook doen. Kennedy Space Centre, ik vond dit persoonlijk heel gaaf. Daytona ( strand en circuit ), St Augustine ( oudste stadje van Florida ) is wel wat verder rijden als de rest, maar moet wel de moeite waard zijn, ook dit doen wij dit jaar.. Een dagje naar de westkust van Florida is ook goed te doen, een 2 uurtjes ben je daar. Heerlijk strand daarzo.
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  5. Top | #25
    Regelmatige Bezoeker Maya1973's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Berichten
    27

    Standaard Re: Nog tips voor leuke dingen te doen?

    Ik vind COCO Beach altijd erg leuk.
    Forever florida ranch is mooi en een welkome afwisseling tussen alle drukte van parken en winkels door.....
    http://www.foreverflorida.com/
    ik ben er vorig jaar geweest en vond het een bijzonder mooi gebied.( check mijn blog van 17 maart.........http://mayaorlando2011.blogspot.com/...7_archive.html)

  6. Top | #26
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Berichten
    30

    Standaard Must seen dingen in florida

    Hoi,

    Wij gaan a.s vrijdag 3,5 week naar Florida, en mijn vraag was;

    welke wat minder bekende bezienswaardigheden die echt de moeite waard zijn raden jullie aan?(dus niet de Disney parken, Seaworld, etc.)
    Wij gaan met ouders en kinderen van 13-17-16-18-6 jaar oud. Dus bezienswaardigheden van rond die leeftijd zijn zeer gewaardeerd

    We gaan 5 dagen naar de keys/everglades, 3 dagen miami, 2 dagen tampa, 9 dagen orlando. (en 3daagse cruise Bahama's maar dat terzijde)

    Er zullen vast meer van deze topics zijn, maar omdat ik niet echt even snel de tijd heb om 't forum en reisverslagen te doorzoeken, plaats ik dit topic. Als je een soortgelijk topic toevallig bent tegengekomen, graag de link in een reactie. Als dat een handig topic voor mij is, dan kan deze geclosed worden.

    Alvast bedankt.

    Jesse.
    Laatst gewijzigd door DJesse; 18-07-12 om 00:52.

  7. Top | #27
    Newbie
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    13

    Standaard Re: Must seen dingen in florida

    Hoi @DJesse,

    Dingen die de moeite waard zijn, zijn natuurlijk heel persoonlijk: wat voor mij de moeite waard is kan voor jullie van generlei waarde zijn. Daarbij bestaat jullie reisgezelschap uit een nogal uiteenlopende leeftijd van kinderen. Lijkt mij dat de jongste (6) heel andere dingen leuk vindt dan het oudste 'kind' (18).

    Verder begrijp ik de strekking van je post niet helemaal. Heb je het programma voor je reis al uitgestippeld en zoek je nog wat leuke dingen voor 'erbij' of hebben jullie enkel een route uitgestippeld en zoek je langs deze weg een programma?
    Dat laatste getuigd dan van erg weinig voorbereiding en dat zou jammer zijn.

    Maar goed, om op je vraag terug te komen. Ik zal wat dingen opnoemen die ons de moeite waard lijken. Misschien kun je er op googlen en dan zelf beslissen of het dat voor jullie ook is.

    Everglades: guided mangrove kayaktour, vanuit everglades city de mangrove of de then thousend Island boat tour, Shark valley, Aningha en Jumbo Limbo tree trail.
    Keys: Tarpons voeren bij Robbie's op Islamorada, hertjes kijken Key Deer, Bahia Honda State park. Uiteraard snorkelen JP State park, Dolphin Playground.
    Vanuit Tampa: Ding Darling wildlife reserve op Sanibel.
    Vanuit Orlando: Ocala Forest, Juniper run, Silver Springs park, Silver River State park, Crystal River, Homassa Springs Wildlife park.

    Dit is slechts een kleine greep uit het vele wat Florida te bieden heeft. Hopelijk heb je er iets aan.
    Succes met googlen enne....... Tot vrijdag.

  8. Top | #28
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Berichten
    30

    Standaard Re: Must seen dingen in florida

    Tjaah, we kunne helaas geen 2 maanden blijven dus we gaan eigenlijk naar de dingen waar Florida bekend om staat. En de route hebben we zelf bedacht, alleen hoe ik het vertel staat het niet op volgorde. We gaan eerst Miami, dan Tampa, dan Orlando, dan keys/everglades en dan Bahama's. We gaan met 2 mensen die al 3 x eerder (20 jaar geleden) in Florida zijn geweest.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-07-12 om 14:36. Reden: fqe

  9. Top | #29
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Must seen dingen in florida

    Tja... ik vind het uiteraard allemaal best... (logisch toch?)
    Maar je scheurt nu de hele staat door en schiet van "hot naar her"
    Waarom niet gewoon Miami > Keys > (dan langs de kust) >Tampa > Orlando en dan als laatste de cruise...

    Vanwege de kinderen kun je het beste vrijwel als laatste Orlando bezoeken, meestal vinden jongeren ná Orlando, de rest niet meer zoveel.
    Vraag ze na een jaar wat ze van Florida vonden, dan krijg je als antwoord... Orlando was fantastisch.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  10. Top | #30
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Berichten
    30

    Standaard Re: Must seen dingen in florida

    Dat was ook precies de volgorde die we wilden. Het probleem was, dat we als we na Miami naar de Keys gingen, er geen hotels meer beschikbaar waren met kamers voor 5 personen (de andere familie waar mee we gaan is een gezin van 5). Dan zouden ze 2 kamers moeten betalen en dat wilden ze niet. (wat ik best logisch vind) Of we zouden een peperduur hotel moeten nemen, daar hadden we ook geen zin in. Vandaar dat we hebben gekozen dat de Keys na alles komt, want dan zou er wel een kamer voor 5 personen beschikbaar zijn, in een niet al te duur hotel. Wij wilde namelijk ook in Orlando eindigen (op de cruise na), maar dan zouden we de Keys niet zien. Dat zou erg zonde zijn. Maar wat je zegt, dat geloof ik best dat ze Orlando het leukst gaan vinden. Maar ik denk dat ze alles wel heel leuk vinden in Florida, want dat gebeurt niet elke vakantie zo'n reis.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-07-12 om 14:37.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •