Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 31

Onderwerp: Disney's Hollywood Studios vs. Universal Studios

  1. Top | #1

    Standaard Disney's Hollywood Studios vs. Universal Studios

    Wie kan mij adviseren welk 'filmpark' ik het beste kan bezoeken met mijn dochters van 14 en 16 jaar?

    Andre

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Toen ik 15 was ben ik met mijn (stief)broertjes en zusjes naar Universal geweest, en ik vond het ontzettend leuk. Met MGM heb ik geen ervaring, maar Universal Studios vond ik echt helemaal gaaf. Ook gewoon een park waarbij je als niet-achtbaan liefhebber veel plezier kunt beleven.

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Ik denk ook wel, dat mijn 13 en 15 jarigen Universal zouden kiezen. Je kunt de twee parken eigenlijk niet vergelijken. MGM heeft veel meer shows en alleen de Rockin' Roller Coaster en Tower of Terror als "thrill rides". Universal heeft veel meer van dat soort spul. Maar wat ze helemaal het einde zouden vinden en waar we nog niet geweest zijn is Islands of Adventure.

  4. Top | #4
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Universal doen!! Ik heb er (nog) geen ervaring opgedaan, want vorige jaren stond steeds in het teken van Disney, dus ook MGM. En MGM vind ik op zich wel leuk, maar wat ik van Universal heb gehoord is dat toch echt een leuker park voor kids in de leeftijd die jij aangeeft.

    Dit jaar (over 2 dagen al!!) heb ik Flex-tickets voor o.a. Universal gekocht in plaats van Disney-tickets.Dus nu ga ik die parken eens onveilig maken, samen met zoonlief Steven van vijfeneenhalf. Eens kijken of dat ook iets voor hem is .... Spongebob is in ieder geval één van zijn favorieten.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #5
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Locatie
    achterhoek
    Berichten
    8

    Standaard Re: MGM of Universal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dreetje
    Wie kan mij adviseren welk 'filmpark' ik het beste kan bezoeken met mijn dochters van 14 en 16 jaar?

    Andre :D
    We zin naar Universal geweest, er zijn er echter 2. De gewone flimstudio's (vond ik zelf wat minder, veel 3 D films, al dan niet met een karrtje) en Adventure Island, dat was helemaal geweldig. Onze zoon van 16 was er niet weg te slaan. Je kunt met een kaartje in beide parken, het zit aan elkaar vast, dus als je tijd over heb pak dan de Mummie en Jaws bij de Movies, dat vonden wij het enige leuke. En bij Adventure is Spiderman super, en Jurrassic Parc en nog veel meer.

    Succe en veel plezier

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Zutphen
    Berichten
    36

    Standaard

    mijn advies is ga naar universal of liever gezegt naar island of adventure.
    ben er net geweest en die is helemaal top.

  7. Top | #7
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Mijn zoon vond Universal Studios het leukst. De voorstellingen van Jimmy Neutron (met SpongeBob!!) en Shrek waren voor hem een hoogtepunt, maar de absolute topper vond hij E.T.! Verrassend, dat wel, maar hij is er een keer of vier ingegaan.
    Ook de waterspeeltuin van Curious George was een plek waar hij niet weg te slaan was. In de hitte van Florida in juli is water altijd een goede oplossing om verkoeling te vinden. De enorme hoeveelheden water die daar over de kids heen wordt gegoten is echt fantastisch.

    Islands of Adventure is toch meer voor de "grotere kinderen", met uitzondering van het eerste deel aan de rechterkant van de ingang. Daar zit o.a. "The cat in the hat" van Dr. Seuss. Verderop vond ik de achtbaan Duelling Dragons erg goed. Het ging zelfs zo hard dat ik daar onderweg mijn gekoesterde Yankees-pet ben kwijtgeraakt. Balen! Jurassic Park was ook leuk, deze water-ride vond ik behoorlijk goed opgezet en soms wel verrassend. Daarna de Popeye-waterride gedaan, erg lekker om volledig nat te worden. De waterride daar tegenover hebben we niet gedaan (wachttijd meer dan anderhalf uur), maar die is nog wat "natter". Echt doorweekt wordt je daar. Ten slotte de Spiderman 3D-ride en de Hulk-achtbaan. Spiderman was heel goed: met een wagentje door steeds andere omgevingen en overal fantastische 3D-animaties. Heel goed. En de Hulk is eindeloos. Letterlijk, want die achtbaan duurt maar en duurt maar. Voor mijn gevoel kwam er maar geen einde aan.
    Toen ik me heb uitgeleefd in dit laatste deel van Islands zijn vrouw en kind naar de Studios gegaan, lekker weer nat worden bij Curious George.

    Het is maar een impressie, zie voor meer info en foto's mijn reisverslag.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Ik vond Islands of Adventure en Universal Studios heel leuk, alleen ... vond ik beide parken een beetje klein!

    Wij hadden een 1-day-1-park ticket voor Islands of Adventure, en hoewel het park een aantal heel leuke attracties heeft, hebben ze eigenlijk niet zo heel veel attracties. Rond 15h hadden we het wel zo ongeveer gezien, dus dachten we even "hmm wat nu?"

    Uiteindelijk ben ik dan naar de guest services gegaan, waar bleek dat we voor 11$ ons ticket konden upgraden naar een 1-day-2-park ticket!
    Dus toen zijn we gewoon voor de rest van de dag naar Universal gegaan en hebben daar ook nog al de belangrijkste attracties (Twister, Earthquake, Men in Black, Mummy, Back to the future, Shrek, Jimmy Neutron ...) kunnen meepikken!

    In de reisgids stond dat je 4 dagen nodig hebt om beide parken te zien, nou dat is dus helemaal niet waar
    Ik moet er wel bij zeggen dat we geluk hadden dat die dag de wachtrijen heel kort waren.

    Conclusie: ik vind beide parken op zich een beetje klein, maar als ze beide parken zouden samenvoegen tot één park zou het een fantastisch park zijn!

  9. Top | #9
    Seca
    Guest

    Standaard Universal of MGM

    Hangt ervanaf wat je wil zien, wil je een tour en niet zo heel veel "rides" dan is MGM jou park anders zeker Universal

    Groeten,

    Danny Bianca Caja Sem (SECA)

  10. Top | #10
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Stephanie, Als je in het hoog seizoen naar alle bij de parken gaat heb je wel 4 dagen nodig, en als je de ride leuk vindt dan wil je toch nog een keer? Ik vind persoonlijk MGM niet zo veel aan , eigenlijk alleen Tower of Terror en de Fantasmic show. Groetjes marisca. 8)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •