Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 21 van de 24 EersteEerste ... 111920212223 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 210 van de 231

Onderwerp: Medicijnen / Medisch Paspoort

  1. Top | #201
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    261

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    Er is mij bij de douane niks gevraagd had, de medicijnen wel in de toilettas in de koffer.
    Brief zat bij de reispapieren.

  2. Top | #202
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    Ik heb de website nog maar eens beter bestudeerd... En ben toch wel enigszins onder de indruk... Want hoe het daar beschreven wordt is geen flauwekul.. Voor de VS is geen schengenverklaring maar een Engelse Medische verklaring vereist, die gelegaliseerd dient te worden.. Brief van de dokter moet eerst naar Farmatec en dan naar het Paleis van Justitie in Den Haag. Het niet bij hebben van deze verklaring en/of niet vervoeren van de medicijnen in de handbagage is strafbaar. Je mag alleen zoveel medicijnen als nodig hebben en de verklaring wordt maar voor 1 jaar afgegeven... Aan deze voorschriften ga ik me maar houden, want ik wil het risico niet lopen om als drugssmokkelaar aangehouden te worden...
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  3. Top | #203
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    188

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    Ik slik sinds een paar weken antideprisiva, heb ik dan alleen aan een medische paspoort van de apotheek genoeg?

  4. Top | #204
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    230

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    Pris32,
    Als ik de vorige posts lees denk ik dat je meer moet regellen.
    lees even bovenstaande topics door.
    groet,
    Angela

  5. Top | #205
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    Als ik de site van de Amerikaanse ambassade lees, is een Engelstalige doktersverklaring voldoende. Al die poespas over farmatec en een apostillestempel wordt daar niet vermeld, dus ik zou dat dan ook niet doen.
    Overigens heb ik meerdere malen Oxazepam meegenomen zonder enige verklaring, omdat ik niet eens wist dat dat moest. Nooit problemen mee gehad.

  6. Top | #206
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    De apostillestempel is overigens wel nodig.
    Dus doe het nu maar gewoon, daarmee voorkom je een heleboel problemen.

    En doe je het niet en je krijgt wél problemen dan kun je altijd de schuld geven aan Fitzroy, die betaald dan ook je boete.


    Persoonlijk zal het ook niet zo'n vaart lopen, maar better safe than sorry...
    Want komen ze er wel achter, heb je echt een serieus probleem.
    Laatst gewijzigd door corrus; 04-04-15 om 20:15.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  7. Top | #207
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    Waarom staat dat dan niet vermeld op de site van de Amerikaanse ambassade?
    Ik houd aan wat zij zeggen en daar wordt niets vermeld over een apostillestempel. Ook de Amerikaanse douane zegt daar niets over.
    Dus als er wat is verwijs ik naar hun eigen site en regels en heb ik niets verkeerd gedaan.
    Het land waar je naartoe gaat stelt de regels, niet de Nl. overheid.

    Hier de link
    http://thehague.usembassy.gov/mobile...anevragen.html
    Laatst gewijzigd door Fitzroy; 04-04-15 om 20:28.

  8. Top | #208
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    ik reis ook met 4 verschillende soorten medicatie en daar heeft nog nooit iemand naar gekeken en gevraagd.
    nu gaat het bij mij om `onschuldige` dingen, voor mijn cholesterol en mijn bijnier
    ik heb altijd een medisch paspoort bij wat ik hooguit een week voor vertrek uitlaat draaien en alles in originele verpakking
    maar ik zou never nooit niet het risico nemen met andere medicatie ..wat corrus zegt Better safe ...
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  9. Top | #209

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    Ik heb slechts één bloeddrukpilletje, mijn behandelend arts heeft nog nooit een Engelse verklaring geschreven voor de reden "medicijnen mee naar de vs". Dat doet ze wel voor mensen die naalden en vloeistoffen mee moeten nemen.
    Mijn man heeft hart medicijnen en ook zijn cardioloog wist niets van een dergelijke verklaring.
    Wel hebben we een medisch 'paspoort'van de apotheek; gewoon een brief met wat het is en hoeveel per dag in het Nl en En. ook heeft mijn man een brief van de trombosedienst mee ivm het anti-stollingsmiddel.
    Geen van onze medicijnen vallen onder de Opiumwet, ik denk dat daar een verschil in zit.
    Ik weet nu ook niet of ik onze medicijnen nu aan moet melden bij de US customs of niet. Lees hier op het forum daar verschillende berichten over.

  10. Top | #210
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    Heb ook hart klachten en dus medicijnen daarvoor. heb inderdaad een uitdraai van de apotheek in het Engels meegenomen. Vorig jaar november door US Customer apart genomen ivm het voedsel dat ik had meegebracht (overigens was dit aangegeven en volledig legaal) en werd dus mijn koffers onderzocht. Uiteraard werden de medicijnen gevonden werd alleen gevraagd waarvoor ze waren en dat is het. ook mijn CPAP apparatuur werd gewoon even naar gekeken en verder niks. Kon daarna gewoon doorlopen heb niet eens papier van apotheek hoeven te laten zien. maar neem dit toch altijd mee ook ivm, als ik het ziekenhuis in zou moeten zodat ze weten welke medicijnen ik gebruik en allergisch voor ben.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •