Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 24 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 231

Onderwerp: Medicijnen / Medisch Paspoort

  1. Top | #31
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: medicijn paspoort

    Gebruik zelf cozaar (bloeddrukverlagers) neem altijd een doosje mee in de handbagage en een doosje in de koffer. Ik heb geen medicijn paspoort. Al die jaren geen vragen gehad. Mijn dochter die een hele apotheek bij zich heeft en wel een medicijn paspoort heeft, is ook nooit wat gevraagd. Eerste keer wel gevraagd aan de stewardess of ze de naalden bij zich mocht houden (wat officieel niet mag) kreeg als antwoord dat wel goed zat. Nu vragen we dat niet eens meer.

  2. Top | #32
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: medicijn paspoort

    Het lijkt met toch een kleine moeite om een medicijnpaspoort te halen. Lijkt me niet de problemen waard als ze opeens wel precies willen weten wat je bij je hebt.

  3. Top | #33
    Vaste Bezoeker Albert38's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    64

    Standaard Re: medicijn paspoort

    Mijn vrouw moest injecties meenemen voor reuma en ook medicijnen. Haal gewoon een medisch paspoort mee en meld dit ook bij je vliegmaatschappij. Bij ons was er een aantekening gemaakt die voor iedereen was te bekijken. Op Schiphol en Orlando geen problemen gehad.
    Hebben dit ook steeds netjes gemeld bij de juiste personen (douane).
    Medicijnen dienen altijd in je handbagage te zitten.
    13 juli t/m 27 juli 2007, Orlando Florida
    27 juni t/m 11 juli 2008, Orlando Florida
    09 juli t/m 23 juli 2017, Orlando Florida
    09 mei t/m 18 mei 2023, Orlando Florida

  4. Top | #34

    Standaard Medicatie mee naar Orlando

    Heb net geprobeerd iets te vinden over medicijnen. Ik wil graag immigran voor mijn migraine meenemen. Kan dat zonder meer en hoe moet ik dit meenemen? Heb ik hier ook een paspoort voor nodig.
    En onze dochter heeft regelmatig paracetamol nodig is dat daar goed te verkrijgen(zetpillen) of zeggen jullie dat ik dat beter mee kan nemen.
    gr Yvonne

  5. Top | #35
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Medicatie mee naar Orlando

    Voor je door de dokter voorgeschreven medicijnen kun je ht beste altijd een medisch paspoort menemen, te verkrijgen via je huisarts of apotheek.

    Paracetamol kun je in de VS ook gemakkelijk krijgen, in supergrote verpakkingen zelfs. Het heet er alleen anders: acetaminophen. Kijk ook maar eens op Wikipedia hierover.

    NB: Ik neem elk jaar altijd één of twee grote potten paracetmol en ibuprofen mee uit de VS. Veel goedkoper in die grote verpakkingen daar. En niet van die stomme doordrukstrips, gewoon in een grote pot!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #36
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Medicatie mee naar Orlando

    Paracetemol is volgens mij gewoon goed te verkrijgen. Maar als je ervaring hebt met een bepaald merk dan zou ik die gewoon meenemen. Echt een gewicht is het niet...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-09-10 om 07:19.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #37

    Standaard Re: Medicatie mee naar Orlando

    Het gaat me ook niet om het gewicht, eerder om het feit dat ik geen problemen wil.
    Ik zal voor mijn medicatie een medisch paspoort halen.En de zetpillen neem ik dan wel een strip mee.
    Zal nog even verder speuren.
    gr.yvonne
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-09-10 om 07:19.

  8. Top | #38
    Regelmatige Bezoeker famdr's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    urk
    Berichten
    31

    Standaard Re: Medicatie mee naar Orlando

    Hallo,

    Onze oudste zoon gebruikt ventolin en flexotide voor zijn astma, wij zijn bij de apotheek geweest voor een medisch paspoort en bij de dokter voor een dokters verklaring. Zo heeft de assistente mij uitgelegd dat dit voldoende was.

    Gr AStrid

  9. Top | #39
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Medicatie mee naar Orlando

    Ja op zich is een medisch paspoort van de apotheek voldoende. Je hebt dan geen problemen.
    Voor sommige medicijnen heb je een extra verklaring nodig (medicijnen die onder de opiumwet vallen).

    Maar neem je medicijnen altijd verpakt mee.
    Dit houdt in, in het originele doosje met je apotheeksticker (naam enz enz) erop. En dan daarin ook de bijsluiter.
    Dit geldt voor alle medicijnen dus ook puffers etc etc

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  10. Top | #40
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Medicatie mee naar Orlando

    Met medicijnen als Ventolin, Serevent, Flexitide en Seretide zul je geen last krijgen, dat zijn redelijk veelgebruikte middelen en echt wel bij de douane bekend.

    Zorg in ieder geval dat je je medicijnen (en je medisch paspoort en verklaring) in je handbagage doet en bij je houdt. Niets zo erg als koffers die een andere vlucht hebben genomen, en daar je medicijnen in zitten.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-02-08 om 10:34.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •