Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 24 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 231

Onderwerp: Medicijnen / Medisch Paspoort

  1. Top | #91
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Locatie
    zuid holland
    Berichten
    26

    Standaard Re: Zalf hoe meenemen in vliegtuig

    Dank je wel.

  2. Top | #92
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Zalf hoe meenemen in vliegtuig

    Toyota; zolang als je een medisch paspoort regelt (belangrijkste data zijn; jou NAW-gegevens, nederlandse en engelse naam van de zalf, handtekening huisarts, dosering), de orginele verpakking bij je hebt en er netjes het apothekersetiket op zit, kun je de zalf gewoon meenemen ongeacht de inhoud ervan. Medische vloeistoffen zijn namelijk vrijgesteld van de 3-1-1 regel. Wel is het handig om alle medicatie in 1 zak/tas te stoppen zodat je die in 1 greep te voor schijn kunt toveren. Zodra er bij de controle om het 3-1-1 zakje wordt gevraagd, tover je dus ook de zak medische vloeistoffen te voor schijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Natasja L. Bekijk Berichten
    Je mag het in de handbagage meenemen, mits deze in een hersluitbare doorzichtige plastic zakje (1 liter) zit. Het potje/tube mag ook niet meer dan 100 ml zijn. Als je de regels volgt en met je doktersverklaring zou het geen probleem moeten zijn!
    Dit geldt niet voor vloeistoffen op medisch voorschrift. Die zijn uitgezonderd van de 3-1-1 regel. Je mag daarvan dus 'onbeperkt' meenemen in de handbagage.

    Zelf reis ik met een halve koffer handbagage (naast een volle koffer die ingecheckt wordt) aan medicatie en medische supply. Een deel daarvan is vloeibaar en/of bevat vloeibare componenten. Ik kom zeer ruim uit boven de 3-1-1 regel. Geen enkel probleem om op deze manier te reizen, omdat het medische noodzaak is. Wel dient men de nodige papieren bij zich te hebben -ondertekend door arts-, orginele verpakking mee te nemen en engelse naam van product. C'est tout.

    Hetzelfde geldt ook voor medische voeding (= vaak in vloeibare vorm). Een 'gemiddelde' passagier mag bijv. niet zijn/haar van huis meegenomen liter fles frisdrank mee aan boord nemen i.v.m. de 3-1-1 regel. Iemand die echter gebruik dient te maken van medische (bij)voeding, mag dit wel meenemen in grotere volumes dan de 3-1-1 regel behelst.

    Medisch overruled de 3-1-1 regel, mits je je aan de regels houdt geldend voor medische vloeistoffen.

  3. Top | #93
    Vaste Bezoeker svenehans's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    86

    Standaard Re: insulinepomp en medicijnen

    Alles is al gezegd eigenlijk... ik heb zelf ook insuline meegenomen naar The States met een Novopen. 'Gewoon' in de handbagage, niet in een aparte zak, maar wel alles bij elkaar. Een medisch paspoort en een verklaring van de internist, beide in het engels. En zelf heb ik bij de controles aangegeven dat er insuline met toebehoren in de tas zat. Ze kijken je dan echt aan van 'ja, en wat moet ik daar mee?'. Hoe dan ook, volgens mij kan je het best gewoon open zijn.

    Wel een goede tip over die koeling; had zelf ook zo'n klein thermosgeval bij me. Dan wordt die insuline aan minder temperatuurwisselingen en vooral niet aan hoge temperaturen blootgesteld.

    En verder is het... genieten maar! Fijne vakantie!
    Washington DC - April 2006
    New York City & Washington DC - mei 2007
    Orlando Fl - sept/okt 2008 en dec 2009
    Colorado, Utah, Arizona and New Mexico - mei 2010

  4. Top | #94
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Douane en invoer medicijnen (opiaten)

    ik weet dat dit een `overjaars` topic is ops:
    maar was druk aan het zoeken over medicijnen in florida
    en dit topic sluit mooi aan
    ik gebruik namelijk ook Hydrocortisone en Florinef (fludro-cortisone)
    en was benieuwd of ik dit makkelijk mee kon nemen, zeker omdat ik geen vaste dosis heb ,is het moeilijk in te schatten hoeveel tabletten ik mee zou moeten nemen op reis, heb ook geen idee hoe ik op het tijdverschil ga reageren....(heb nog nooit gevlogen, en ben niet verder dan europa geweest)
    en aangezien ik op gevoel het `stresshormoon moet aanvullen, kan ik dat voor vertrek dus moeilijk inschatten
    ik vermoed uit de reactie van paula dat ze adisson zou hebben .
    als dit klopt ben ik zeer geintresseerd in haar ervaring met het reizen en tijdverschil, enz

    verder slik ik ook regelmatig zoethoutcapsules of drink ik veel zoethout thee(waardoor ik minder cortisones nodig heb,zoethout is een natuurlijke `cortisone`)
    is dit in Amerika te verkrijgen net als hier bij een drogistery of supermarkt
    zodat ik dat niet mee hoef te nemen

  5. Top | #95
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    31

    Standaard Re: Douane en invoer medicijnen (opiaten)

    ik heb dit topic gelezen (erg duidelijk geschreven!) maar toch heb ik nog 1 vraagje....
    denken jullie dat het noodzakelijk is dat ik vooraf al aangeef op papier dat ik concerta bij heb voor 14 dagen?

  6. Top | #96
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Douane en invoer medicijnen (opiaten)

    Voor dergelijke gevallen; ga uit van het 'ergste scenario' en bijbehorende dosis. Dat kan vervolgens verwerkt worden in de papieren, zodat je bij je hebt wat je nodig hebt. Dus stel; je gebruikt standaard 1 keer per dag en dat kan oplopen tot 4 keer per dag. Dan neem je voor een week dus 7 x 4 dosissen mee. Zo verwerkt arts het ook in de papieren en niets aan het handje.

    Qua tijdsverschil; je moet 6 uur tijdsverschil overbruggen. Makkelijk -en niet te belastend vaak voor lijf- is om dit te doen door steeds een uur te schuiven met de inname. Zelf begin ik hier voor vertrek al mee. Dus als ik normaal gesproken altijd om 8 uur 's morgens slik, dan verschuif ik dat een paar dagen voor vertrek naar 9 uur. Vervolgens naar 10 uur, en dan naar 11 uur bij vertrek. Eenmaal in Florida is dat dus 5 uur 's morgens. Daar ga ik ook weer schuiven. Eerst naar 6 uur, een dag later naar 7 uur, dag daarna naar 8 uur. En zo kom ik weer op het tijdschema wat voor mij prettig werkt. Bij terugkomst doe ik hetzelfde maar dan naar de NL tijd.

    Voor andere mensen werkt het het meest prettig om qua medicatie op NL tijd te blijven leven. Dus op de tijden die je in NL zou hanteren om medicatie te gebruiken, ook in Florida blijven toepassen. Loop je wel het risico van verwarring, maar voor velen werkt het ook goed.

    Sus, er wordt op de ESTA-formulieren niet naar gevraagd. Wél dien je bij alle vragen richting 'drugs' met ja en amen te reageren. Concerta valt voor de Amerikanen onder strikte regelgeving, dus zorg dat je alle benodigde papieren bij je hebt. Je hebt vaker geen dan wel controle, maar als je een keer aan de beurt bent dan is het hebben van de juiste papieren wel erg prettig.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-09-09 om 06:07. Reden: fqe'

  7. Top | #97
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    116

    Standaard Re: Douane en invoer medicijnen (opiaten)

    Mijn dochter gebruikt Concerta. Ik heb voordat wij naar Florida even goed uitgeplozen wat je moet doen. Alle medicatie die je hebt moet je in de orginele verpakking meenemen in je handbagage. Daarnaast moet je een verklaring van de voorschrijver (arts of psychiater) in het Engels kunnen laten zien als er om gevraagd wordt. In die verklaring dient te staan hoeveel medicatie je gebruikt en waarvoor.

    Overigens heeft bij de check niemand in onze handbagage gekeken.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-09-10 om 07:27.

  8. Top | #98
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Douane en invoer medicijnen (opiaten)

    Meestal wordt er inderdaad niet gecontroleerd. En dan komen er nog eens vooroordelen bij om de hoek kijken ook ( "Och mevrouw, U gebruikt een rolstoel, het zal wel kloppen dat U zoveel heftige zooi invoert". Gebeurt overal ter wereld, overigens). Maar als ze je er net uitpikken, dan ben je blij dat je alles in orde hebt.

    In orginele verpakking kun je bij grote verpakkingen overigens tot een handzamer formaat reduceren. Benodigde hoeveelheid medicatie uit de verpakking halen, verpakking plat opvouwen en te samen in een ziplock zak vervoeren. Doordat je daar de lucht uit kunt duwen, pakt dat stukken kleiner in. Zeker bij grote hoeveelheden word je daar qua gesleep blij van.

    Qua concerta; laat ook vermelden hoeveel je totaal bij je hebt! Enkel dosis is niet genoeg, juist omdat het zo 'recreatief aantrekkelijk' is. Zelf heb ik welgeteld 1 keer een controle gehad en laat dat nu net een van de dingen zijn waar destijds op gecontroleerd is. Ging in mijn geval weliswaar om daadwerkelijke opïoiden, maar concerta wordt veelal gelijk gesteld qua regeling.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-09-09 om 11:11. Reden: fqe

  9. Top | #99
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Douane en invoer medicijnen (opiaten)

    Ik vraag mij af hoe anderen, wanneer ze (zware) medicijnen meenemen, het groene I94-W formulier invullen. Hier wordt immers gevraagd of je een "physical or mental disorder" hebt. Zodra je "ja" invult moet je voor je afreist, contact opnemen met de Amerikaanse Ambassade. Je kunt dan kennelijk formeel niet meer onder het visawaiver program reizen.

    Wij nemen zelf, vanwege een "physical disorder" bijvoorbeeld Epo ampullen en injectienaalden mee. Keurig met alle papieren er bij, in de handbagage en er is ons nog nooit om uitleg gevraagd. Maar op het groene formulier vullen we nog steeds "nee" in bij de genoemde vraag over de physical disorder. Ik vraag mij wel eens af of we hier, bij een echt strenge controle, mee weg zullen komen. Iemand ervaring?



  10. Top | #100
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Douane en invoer medicijnen (opiaten)

    Teleton; er wordt gevraagd 'do you have a communicable disease, physical or mental disorder, or are you a drug abuser or addict'.

    De eerste heeft van doen met besmettelijkheid. Heb ik niets mee van doen. De 3e; niets mee van doen, ben geen verslaafde.

    Als je wat verder googlet (of hoe je dat ook spelt), dan leer je dat het bij die 2e vooral gaat om huidige of eerder doorgemaakte lichamelijke en/of psychische aandoeningen met potentieel gevaarlijk gedrag. En dan is het antwoord op de vraag dus (voor mij althans) nee.

    Nu valt het 'redelijk' op dat er lichamelijk iets niet helemaal 100% is, in mijn geval. Zelfs de meest ongeïnteresseerde TSA-beambte ziet dat nog. Kom je gewoon mee weg, omdat het dus niet zo zeer gaat om ziek zijn maar om het potentieel 'gevaarlijk' zijn voor de Amerikaan.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •