Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 17 van de 24 EersteEerste ... 71516171819 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 170 van de 231

Onderwerp: Medicijnen / Medisch Paspoort

  1. Top | #161

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    Hallo iedereen!

    Al is het laatste berichtje al heel oud wil ik toch even reageren.
    Mijn zoon gebruikt al een tijdje Medikinet 30 mg. en Dit vraag ik altijd aan als we op vakantie gaan:

    Voor reizen in Europa (Schengenlanden) vraag je een Schengenverklaring aan bij de insectie van volksgezondheid aan. Link: http://www.rijksoverheid.nl/document...n-schengenland
    Lijst invullen en opsturen. Eerst naar de desbetreffende arts die de medicijnen voorschrijft en dan naar de inspectie van volksgezondheid een week of 4/6 van te voren, je krijgt hem ondertekend retour. klaar!
    Voor reizen naar Amerika: link: http://thehague.usembassy.gov/faqs/d...tml#medicijnen
    Er staat op deze site wat je moet aanvragen met instructies.
    Gaat helemaal goedkomen.

    met vr.gr., Esther

  2. Top | #162
    Florida Groupie 2theUSA's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    334

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    Hoi Esther,

    dank voor duidelijkheid. Ik was in twijfel wat te doen. Wij hebben Concerta en Ritalin bij ons.
    Vorig jaar heb ik gedaan, zoals beschreven bij de Amerikaanse Ambassade. Via mijn blog had ik echter bericht gekregen, dat je een Engelse verklaring van je arts moet laten legaliseren bij Farmatec, waarna het tegen betaling, langs de rechtbank van Buitenlandse zaken moet.

    Niemand, apotheek of kinderpsychiater, kon ons vertellen hoe het moet, en je wilt toch wel graag de goede papieren bij je hebben.
    Nogmaals dank.

    Groet Christa

  3. Top | #163
    Stamgast baluga's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    160

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    @2theUSA: hier nog zo iets...
    Naar de apotheek ( meest logisch toch) maar zij hadden geen idee. Ter plekke gebeld met het ministerie van Volksgezondheid. Farmatec heeft mij een paar dagen later terug gebeld. Idd Engelse verklaring van de dokter die het recept voorschrijft, dan opsturen naar Ministerie van volksgezondheid en daarna naar de Amerikaanse ambassade.

    www.farmatec.nl/geneesmiddelen/opiaten/geneesmiddelenmeeopreis/default.aspx
    Reist u naar een land buiten het Schengengebied dan heeft u een Engelstalige medische verklaring nodig. Deze moet de voorschrijvend arts opgestellen en ondertekenen.
    Deze verklaring legaliseert Farmatec. Stuur uw artsenverklaring vier weken voor vertrek ter legalisatie naar:
    Farmatec
    T.a.v. Engelstalige medische verklaring
    Postbus 16114
    2500 BC DEN HAAG
    Hierna moet het Ministerie van Buitenlandse Zaken deze verklaring ook legaliseren.
    Laatst gewijzigd door baluga; 18-05-11 om 21:53. Reden: spelfout

  4. Top | #164
    Florida Groupie 2theUSA's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    334

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    @baluga

    Het verhaal wat op de site van Farmatec en daarna buitenlandse zaken is heel anders dan wat er op de site van de amerikaanse ambassade staat.
    Volgens de ambassade is een doktersverklaring voldoende, en is het hele Farmatec verhaal dus niet nodig. Toch?..

    Het verhaal vanuit Nederland is volgens mij anders dan de eisen vanuit de VS.
    ????

  5. Top | #165
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    Mijn jongste zoontje gebruikt groeihormoon (staat op een soort van dopinglijst) en moet dit ieder dag gebruiken. Wij nemen dit altijd mee als handbagage in een koeltasje samen met de doktersverklaring en een medisch paspoort van de apotheek. Daarnaast zorg ik dat ik een bijsluiter in het Engels heb al is hier nooit om gevraagd. Naast de medicatie zelf gebruikt hij hierbij een soort van prikpen deze wordt bijna altijd onderzocht met de vraag wat is het en wat doe je ermee, meestal bekijken meerdere mensen deze in het kader van dan weten we volgende keer wat het is. De medicatie (poeder in doorzichtige flesjes) moet koel blijven ook de koelelementen zijn nooit een probleem geweest (toch vloeistof). Zover ik weet zijn een doktersverklaring en medisch paspoort genoeg.

    Ik denk dat wanneer je medicatie duidelijk zichtbaar neerlegt direct samen met de verklaring en het paspoort ipv een zijvakje in je tas de nieuwsgierigheid zowiezo niet heel groot is.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  6. Top | #166
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    27

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    Hallo,

    Heeft er ook iemand ervaring in het meenemen van voedingssupplementen?

    Ik heb bij de apotheek om een medisch paspoort gevraagd voor mijn supplementen en bij mijn huisarts om een engelse brief met een verklaring van de supplementen en de hoeveelheid om in te nemen, met stempel en handtekening van mijn arts.
    Ik neem nl ook een voedingssupplement in welke op de dopinglijst staat.
    Deze brief moet nog naar Min. van VWS voor een handtekening en stempel van VWS.

    Ook neem ik alles mee in de originele verpakking.

    Groetjes Roza

  7. Top | #167
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    Mijn zoon zit in de fase van het testen van medicijnen voor zijn concentratie (PDD-NOS) en heeft nu de afgelopen weken eerst Concerta en daarna Ritalin gebruikt... beiden veel bijwerkingen. Nu krijgt hij een recept voor Medikinet maar ook dat is natuurlijk nog maar de vraag of het zo blijft. Ik weet van Baluga de route van 'farmatec' maar ik kan dus nog niets (heb nog geen verklaring van de arts)... denk dat hij straks op vakantie dan maar weer zonder moet.... Wel heel omslachtig dus als je vier weken van te voren de artsverklaring moet opsturen terwijl je nog niet weet welk medicijn het wordt.

  8. Top | #168
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    47

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    Hoi hoi
    We willen diareremmers meenemen in de koffer en panadol mag dat wel of moet je daar ook een verklaring voor hebben

  9. Top | #169
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    Zolang je die medicijnen gewoon bij de drogist hebt gekocht is er geen vuiltje aan de lucht...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  10. Top | #170
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2011
    Berichten
    2

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    begrijp dus dat panadol enzo gewoon mee mag, maar is het dan ook de bedoeling dat dit in de originele verpakking gebeurt of mag je ook gewoon een stripje meenemen?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •