Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 18 van de 24 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 231

Onderwerp: Medicijnen / Medisch Paspoort

  1. Top | #171
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    Ik zou lekker het doosje eromheen laten... hoewel ik er zélf nog nooit problemen mee heb gehad...
    Zo'n doosje is klein en weegt maar weinig...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  2. Top | #172
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    21

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    toevallig was ik gisteren bij de apotheek om een medisch paspoort voor mijn dochter te halen. Zij heeft 1 medicijn waar de apotheker over twijfelde of dat ingevoerd mag worden en zij wees mij op een brief waarin verwezen wordt naar de volgende site:
    www.farmatec.nl.
    Op die site staat heel veel info en ook twee lijsten waarvoor toestemming moet worden gevraagd.

    Misschien heb je daar wat aan.

    groet Mirjam

  3. Top | #173
    Florida Groupie 2theUSA's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    334

    Standaard Re: Medicijnen / Medisch Paspoort

    Je kan ook op de site van de Amerikaanse Ambassade kijken, daar staat precies beschreven wat je wel of niet moet doen als je medicijnen mee moet nemen de VS in.

    Succes

  4. Top | #174
    Newbie Kato's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Locatie
    Netherlands
    Berichten
    1

    Standaard Vrij verkrijgbare medicijnen in Florida

    Je schijnt in de VS diverse medicijnen te kunnen kopen die in Nederland alleen op recept te verkrijgen zijn.
    Is het toegestaan om deze mee te nemen naar Nederland wat betreft douane e.a ?
    Tenslotte zijn het toch een soort van drugs?!

  5. Top | #175
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: medicijnen

    Aparte eerste vraag op het Forum? Lijkt me dat je die in NL niet voor niks op recept krijgt.

    De Douane heeft er het volgende over:

    Geneesmiddelen

    Het is verboden geneesmiddelen binnen het grondgebied van Nederland te brengen zonder dat u een fabrikantenvergunning hebt van Farmatec (Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport). Dit verbod geldt niet als u als reiziger bij binnenkomst in Nederland in het bezit bent van geneesmiddelen die voor uw eigen gebruik zijn bestemd. De regels voor geneesmiddelen zijn in Nederland opgenomen in de Geneesmiddelenwet.
    Als u geneesmiddelen gebruikt, vraag dan aan uw arts of apotheker een medisch paspoort. Daarmee toont u aan bij de Douane dat de door u ingevoerde geneesmiddelen voor eigen gebruik zijn. Op de website van de Rijksoverheid vindt u meer informatie over het Europees medisch paspoort (EMP).
    Sommige geneesmiddelen zijn verboden volgens de Opiumwet. Op de website van de Inspectie voor de Gezondheidszorg vindt u meer algemene informatie over geneesmiddelen.
    Zie ook de website van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport over de gevaren van het kopen van pillen in het buitenland en via internet: www.internetpillen.nl

    Overtreding strafbaar

    De Douane controleert of u zich aan de regels voor geneesmiddelen houdt. Houdt u zich niet aan deze regels? Dan bent u strafbaar en kunt u worden vervolgd door de officier van justitie.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #176
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Vrij verkrijgbare medicijnen in Florida

    sja, wij nemen vaak multivitaminepillen mee, en slaappillen.
    Die slaappillen zou misschien niet mogen, maar ik neem geen 50 potjes mee, maar gewoon 2 voor eigen gebruik.
    Het is paracetamol PM. Dus er zit wat slaapmiddel bij in.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  7. Top | #177
    Nel van Ree
    Guest

    Standaard medicijnen

    Hallo allemaal,

    Ik heb even een vraagje dinsdag vertrekken wij naar orlando,
    nou is mijn vraag mijn man en ik slikken medicijnen mogen wij
    die meenemen in de handbagage, op schiphol douane en Washington douane.

    alvast bedank

  8. Top | #178
    Regelmatige Bezoeker valkmir's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Locatie
    Almere
    Berichten
    28

    Standaard Re: medicijnen

    Hoi Nel,
    Ik heb altijd voor 3 dagen medicijnen in mijn handbagage (met kopie van medicijnpaspoort = een A4 tje van de apotheek met al mijn medicijnen erop en een stempel + krabbel) de rest van de medicijnen gaan in mijn koffer, in een aparte toilettas, met het originele medicijnenpaspoort.

    Nergens op de wereld problemen gehad, trouwens ook niet met mijn CPAP maar dat is een ander onderwerp.

    En genieten he!!!

  9. Top | #179
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: medicijnen

    Wij nemen zelf altijd alle medicijnen voor de vakantie in de handbagage mee aangezien je niet zonder wil komen te zitten. Wij nemen wel voor het aantal vakantie dagen + 7 extra dagen mee aangezien je nooit weet of er verstoringen zijn waardoor je niet terug kan.

    We hebben daar ook nog nooit problemen mee gehad. Mocht je veel medicijnen mee nemen dan is een uitdraai van de apotheek aan te raden mochten ze je wel controleren.


  10. Top | #180
    Stamgast christophe's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    193

    Standaard Re: medicijnen

    Zoek ook eens of je sommige medicijnen ter plaatse niet goedkoper vindt. Wij kopen altijd anti migraine pillen omdat de dosis anders is dan in europa en sneller werkt. Misschien zijn er zo nog zaken zoals vitamienen, vetverbranders,...



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •