Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 24 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 231

Onderwerp: Medicijnen / Medisch Paspoort

  1. Top | #81
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    68

    Standaard Re: insulinepomp en medicijnen

    Ik heb geen ervaring met Virgin Atlantic maar ben wel een frequent flyer. Ik zie vaak mensen bij de security met medicijnen in een aparte doorzichtige plastic verpakking. Mijn ervaring is dat men in de UK vaak nog strenger is dan in andere landen dus ik raad je aan om de spullen in een aparte tas te doen en eventuele vloeistoffen die hierbij horen in een doorzichtige verpakking (die liggen er voldoende bij de security). Verder zou ik een Engelstalige doktersverklaring meenemen die omschrijft welke materialen je dochter nodig heeft (ook handig voor de terugvlucht!).

    >off topic<: wij vliegen ook as zaterdag met Virgin Atlantic van Manchester naar Orlando dus ik denk dat we in hetzelfde vliegtuig zitten...

  2. Top | #82
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: insulinepomp en medicijnen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hgommers Bekijk Berichten
    klopt het dat je deze spullen inderdaad gewoon handbagage mee kan nemen?
    Hier vind je alsvast een topic waarin het een en ander over het meenemen van medicijnen vindt. Voor het meenemen van de medicijnen heb je met verschillende instanties te maken: je luchtvaartmaatschappij en TSA. De TSA regels zijn duidelijk, je zult van hen geen last hebben. De Faq's van Virgin geven geen helder antwoord op je vraag. Waarom stuur je ze geen mailtje, dan hoor je het uit de eerste hand?



  3. Top | #83
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: insulinepomp en medicijnen

    Hun website vermeldt:
    If you have a medical reason that means you need to inject during the flight you are permitted to carry syringes in the cabin. However, you must be able to produce medical evidence, such as a doctor’s letter when you check in or at security screening. The letter should be kept with you at all times. All medication must bear a label indicating the name of the medication and the person to whom it is prescribed.
    Oftewel: OK, maar wel met originele etiketten van de apotheek en een medisch paspoort.

    Contact hierover opnemen met Virgin zou ik zeker doen. Zodoende sluit je in ieder geval uit dat er iets mis is als je op de luchthaven staat, en dan evt. niet mee zou kunnen.

    Better safe then sorry!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #84
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: insulinepomp en medicijnen

    Hoi,

    Je bent zeker wel laat met alles.

    Ik moet ook insuline meenemen (heb sinds kort insuline en ben gelijk op onderzoek uit gegaan). Hiervoor gebruik ik een tas van Frio, daarijn kun je de insuline koel houden. Deze blijft dagenlang koel dus ook handig voor daar in de parken, te activeren met koud water.Ik denk dat je die alleen nog kunt krijgen door langs een winkel te gaan die deze tassen verkoopt. Je hebt een medische verklaring van de huisarts nodig en een medisch paspoort van de apotheek. Vraag ook om een recept mocht je daar in de problemen komen. Alles mag je meenemen als het maar afgesloten is. Open verpakkingen kunnen eventueel weggegooit worden.

    Mocht je nog vragen hebben stel ze dan, op het forum kunnen we je van genoeg info voorzien.

    Groet,
    Gwenda

  5. Top | #85

    Standaard Re: insulinepomp en medicijnen

    we hebben contact gehad met Virgin atlantic. Zij hebben een aantekening gemaakt zodat het geen problemen geeft. Alle materiaal kan dus in de handbagage meegenomen worden.
    Bedankt voor de adviezen...

  6. Top | #86
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: insulinepomp en medicijnen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hgommers Bekijk Berichten
    Alle materiaal kan dus in de handbagage meegenomen worden.
    Mooi zo! Eén partij is dus voor 100 % geregeld. Ik zou voor vertrek nog even op de site van TSA kijken hoe je de spullen het best door de verschillende security checks loodst. Belangrijkste steekwoorden: medicijnen en toebehoren apart verpakken, voorafgaand aan security check melden en medicijnpaspoort beschikbaar houden. Het is bekend dat lang niet alle medicijnen worden gecontroleerd, maar als je controle hebt, kan je in de US of A maar beter aan alle regeltjes voldoen. Om met Michael66 te spreken: Better safe than sorry.



  7. Top | #87
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    74

    Standaard Re: insulinepomp en medicijnen

    Hallo,

    Ik draag een epipen bij me. Dit is een injectiepen die ik moet gebruiken bij een allergie aanval om te voorkomen dat ik in shock raak.
    Ik heb geinformeerd bij de apotheek, en van hen krijg ik een medisch paspoort. Hier staat dus op dat ik in het bezit ben van die medicijnen. Ik draag dat gewoon bij de medicijnen in mijn handbagage.

    Succes en een fijne vakantie toegewenst!

    Groetjes, Ingrid

  8. Top | #88
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: insulinepomp en medicijnen

    Mijn kinderen hebben allebei een insuline-pomp. En ik heb zelf ook suikerziekte en dus altijd pennen en insuline bij me. Wij hebben altijd een Engelstalige verklaring bij ons (nog nooit nodig gehad, en wij zitten echt wel aardig wat in het vliegtuig ....). Wij doen insuline en dergelijke nooit in aparte zakjes en zo. Zolang het maar duidelijk is dat het insuline is (etiketten en zo erop).

    Wij hebben er nog nooit vragen over gehad. Ik vlieg zelf vaak, heel vaak, ook ik heb nog nooit vragen hierover gehad. Mijn kinderen hebben pas sinds kort een insuline-pomp. En laatst werd 1 van de kids in de US wel even raar aangekeken, maar toen we zeiden 'diabetic, insulin', toen was alles prima en konden we gewoon doorlopen. Ze begrijpen het gelijk.

    Wel een grappige ervaring gehad, bij het wachten op de koffers mag je niet bellen in de US. Mijn zoon liep met zijn pomp te 'spelen' (tijd goed zetten en zo, etc etc) en toen kwam er iemand op ons af, of hij zijn mobiel weg wilde doen :mrgreen: ! Toen we zeiden dat het voor zijn diabetes was, was er natuurlijk geen enkel probleem.

    Mijn conclusie, zorg dat je wel een verklaring en dergelijke hebt, maar iedereen is erg begrijpend hierover. Veel plezier, en goede reis ! En inderdaad, ALLES in je handbagage, voor de zekerheid NIETS in het bagageruim !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  9. Top | #89
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Locatie
    zuid holland
    Berichten
    26

    Standaard Zalf hoe meenemen in vliegtuig (medicatie)

    Ik heb soms last van allergie en hiervoor heb een zalf je gekregen van de dokter.
    Nu is alleen mijn vraag moet ik de zalf met de handbagage meenemen of in de koffer, zit met valt dit onder vloeistof of niet.
    Heb een doktersverklaring voor alle medicijnen dus ook voor deze.

  10. Top | #90
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: Zalf hoe meenemen in vliegtuig

    Je mag het in de handbagage meenemen, mits deze in een hersluitbare doorzichtige plastic zakje (1 liter) zit. Het potje/tube mag ook niet meer dan 100 ml zijn. Als je de regels volgt en met je doktersverklaring zou het geen probleem moeten zijn!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •