Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 12 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 113

Onderwerp: Internationaal rijbewijs t/m 31-12-2012

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    22

    Standaard Internationaal rijbewijs t/m 31-12-2012

    Ik ga in april 10 dagen naar Florida. Is bij autohuur een internationaal rijbewijs nodig? Verschilt dit per verhuurbedrijf of is het een staatsregel?

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs

    Een internationaal rijbewijs is niet meer nodig in de Verenigde Staten. Het kost u €12,70 om deze bij de ANWB te verkrijgen. Weggegooid geld dat je beter voor andere doeleinden kunt gebruiken.

    Zie: FAQ Internationaal Rijbewijs
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-03-09 om 09:11. Reden: verwijzing aangebracht
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Het int. rijbewijs is niet alleen niet (meer) nodig maar ook nog eens kompleet waardeloos in de USA en wordt zeker niet geaccepteerd door uncle agent. Dus als je op zeker meewilt naar het buro, moet je die laten zien, al wil de ANWB je anders doen geloven. Ik heb me ver in de vorige eeuw ook 1 x laten verleiden tot dit vodje van een geeltje en bij info bij de lokale autoriteit (je spreekt wel eens iemand) bleek dat het van nul en generlei waarde had als rijbewijs. De ANWB laat je dus willens en wetens voor l l staan. NIET DOEN :!:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #4
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    ik koop het int. rijbewijs sinds een jaar of 3 niet meer, maar ben er in alle voorgaande jaren heel veel geld aan kwijt geweest om op zeker te spelen. De ANWB zou hier wat mij betreft wat duidelijker in kunnen zijn, maar ja, het zijn inkomsten he :?
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  5. Top | #5
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: internationaal rijbewijs?

    Hallo Margot
    Als je nu al weet / vermoed dat je met de politie in aanraking gaat
    komen is het misschien wel verstandig er eentje aan te schaffen.
    Pakken ze je je int rijbewijs af jou een zorg.
    Harm
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-03-09 om 09:12. Reden: full quote eruit

  6. Top | #6
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: internationaal rijbewijs?

    Dat heb je zeker, want als ze merken dat je gedronken hebt, kun je de rest van je vakantie wel op je buik schrijven! Aan de andere kant, ik ben ook een keertje aangehouden, omdat ik verdacht langzaam door een woonwijk reed...(het was bijna kerst, en ik was kerstversiering aan het kijken) maar ondanks dat ik totaal niets aan papieren bij me had, mocht ik gewoon verder. Maar wel altijd precies hun instructies opvolgen, anders heb je serieuze problemen.
    Eric

  7. Top | #7
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    5

    Standaard Volstaat een Belgisch rijbewijs?

    Via American Estates ga ik een reis boeken naar Orlando. Zou het raadzaam zijn om daar ook een auto te huren? Ik ben 21 jaar en heb een Belgisch rijbewijs? Is dat voldoende?

    En weet iemand of er soms bussen rijden in Kissimmee? Voor het geval ik geen auto kan of zal huren....

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Het openbaar vervoer is niet zo goed als in Belgie of Nederland. Om van naar B te komen in Orlando moet je veel overstappen.

    Een Belgisch rijbewijs is geen probleem. Wel je leeftijd. Je kan een auto huren maar je moet wel een toeslag betalen omdat je jonger bent dan 25 jaar.

    Goede keuze om bij American Estates te boeken. Zij zullen je ook kunnen vertellen hoeveel extra je moet betalen voor de auto huur. Een auto maakt je wel een stuk flexibeler. Mijn advies, ondanks de toeslag, is toch om een auto te huren.

    Veel plezier met het voorbereiden van je reis.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  9. Top | #9
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    maassluis
    Berichten
    7

    Standaard

    ik dacht dat je nog wel bij je gemeentehuis of anwb een internationaal rijbewijs moet halen? klopt dit nog? Want ik ga zelf deze zomer en ik wilde er een gaan halen. Maar als dit overbodig is, vind ik het zonde van mijn geld

  10. Top | #10
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Beste Hokke, je hebt GEEN international rijbewijs nodig in de V.S.
    Eric



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •