Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 13 van de 27 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 261

Onderwerp: Vliegen met Continental Airlines

  1. Top | #121
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Berichten
    21

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seinfeld1982 Bekijk Berichten
    Wij vliegen over 3 weken met Continental naar Newark en dan door naar Miami.
    Hoe vonden jullie Continental? Ik begrijp uit dit forum dat je dus wel je bagage van de band moet halen.... altijd goed om te weten!
    Continental is in dat opzicht wel goed! ze vliegen met " kleine" toestellen dus het in en uitstappen gaat vlug. Verder hebben ze ook tv schermen in de stoel voor je, dat hebben de meeste " goedkope" maatschappijen niet.
    Het eten is te doen laat ik zo zeggen. En Newark heeft het voordeel dat het daar veel minder druk is dan op JFK. Zodoende ben je zo door de doune etc. nog meer vragen dan hoor ik het graag.

  2. Top | #122
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Wij willen bij continental boeken maar je kan geen zetels kiezen en we gaan toch met mijn zoon van 11 die toch naast 1 van ons wil zitten is er geen enkele manier dat dit toch kan ?
    En kan ik me aanmelden voor het access elite ding weet iemand wat de voorwaarden zijn
    Laatst gewijzigd door cindy74; 07-09-10 om 20:12.

  3. Top | #123
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Als je een boekings nummer hebt kun je samen met je achternaam inloggen en een plaats vast leggen als je de site van continanatal opent zie je een klein vlakje met de tekst my reservations op het lege plekje vul je reserverings nummer in bij de andere je achternaam en dan inloggen.

  4. Top | #124
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cindy74 Bekijk Berichten
    Wij willen bij continental boeken maar je kan geen zetels kiezen en we gaan toch met mijn zoon van 11 die toch naast 1 van ons wil zitten is er geen enkele manier dat dit toch kan ?
    En kan ik me aanmelden voor het access elite ding weet iemand wat de voorwaarden zijn
    Je kunt gewoon zitplaatsen kiezen hoor. Je boekt en wordt dan meteen al gevraagd naar die keuze. Wat je NIET kunt is kiezen voor zitplaatsen gereserveerd voor mensen met Elite status (eerste zoveel rijen in een toestel) en de ELR-stoelen (plaatsen met meer beenruimte). Die kun je in geval van elite-seats vanaf online inloggen selecteren en in geval van ELR; na bijbetaling, ook pas vlak voor vertrek.

    Let wel; reserved for elites seats heb je pas toegang toe tot je een daadwerkelijke status hebt, dat is iets anders dan ingeschreven staan in het programma. Status is bijv. Silver, Gold, Platinum etc. Je moet dus minimaal 25.000 qualifying miles binnen 12 mndn op de naam hebben staan om vervolgens tot eind van dat jaar én hele volgende kalenderjaar gebruik te kunnen maken van alle bij de status behorende elite perks incl. de reserved seats en gratis ELR voor Gold en Platinum.

    Geen enkel probleem dus om kind naast je te hebben, tenzij je zeer lastminute boekt, het een zeer vol toestel is en dan ook nog eens laat op de airport verschijnt. Zie dat je van België bent en ken daar de incheck crew niet, maar die op Schiphol zijn zeker op de uitkijk voor dit soort dingen en waar mogelijk zeer welwillend om te helpen hierbij waar mogelijk.

    Kom je er echt niet uit? Bel continental NL of BE of als je meer openingsuren wenst; USA. USA schakelt op bepaalde tijden wel door naar India, kan soms lastiger verstaan zijn. Weet zo die tijden niet meer op te dreunen, bel zelf standaard de elitelijn (altijd US callcenter) of concierge zelf.


    Voor wat betreft Onepass; Klik op de tab Onepass op de CO homepage, en vervolgens op de "enroll in Onepass" in het menu dat zich ontvouwt. Invullen en de lidnummers die je per gezinslid krijgt vervolgens vermelden op de reservering. Kun je op moment van boeking doen, maar ook daarna. Kan bij CO heel makkelijk online, hoeft dus niet per se tot inchecken te wachten.

    Iedereen kan aan Onepass meedoen. Elke mile die je vliegt levert een mile op in het Onepass account. In tegenstelling tot sommige andere airlines "verlopen" deze miles niet. Men kijkt per jaar hoeveel qualifying miles je gevlogen hebt om status te bepalen. Miles kunnen gebruikt worden voor upgrades (al dan niet met bijbetaling), reward tickets maar ook voor bijv. veilingen die verlopen via continental.com (momenteel bijv. een unieke veiling waarbij winnaars naar Boeing gaan, rondleiding etc. krijgen, en nieuwste toestellen van continental naar de hub vliegen incl. alles verzorgd) etc. Kinderen kun je hiervoor ook registreren. Je kunt overigens alleen persoonsgebonden miles sparen, dus niet de miles van het hele gezin automatisch op 1 account laten zetten.

  5. Top | #125
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    63

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    De vorige keer vloog ik met Delta, en dat vond ik 3 keer niets. Nu vlieg ik op de heenweg (Amsterdam -> Houston -> Orlando) met Continental. Iemand die me kan vertellen of Continental betere service, eten en entertainment aan boord heeft dan Delta, of is het vergelijkbaar? Terug vlieg ik Orlando -> Washington -> Amsterdam met Lufthansa.

  6. Top | #126
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Tja, wat noemt iemand beter? Zoveel mensen, zoveel smaken, zoveel meningen. Iets heel simpels als eten zal door een ieder anders gezien worden. De een roept; "blegh, niet te vreten" en de ander roept "best te doen, heb alles schoon gelikt". Idem dito met een sterretje voor wat betreft entertainment. Als er veel naar smaak tussen zit; walhalla. Zo niet; hel.

    Overigens voor wat betreft de terugvlucht; eerste vlucht zal door United uitgevoerd worden, tweede pas door LH. LH doet geen binnenlandse vluchten in de US. Washington is een UA-hub -> UA zal dus de 1e vlucht uitvoeren.

    Eten en entertainment zijn niet onderwerpen die in mijn shortlist staan voor hoe ik een airline 'rate'. Service staat bij mij ongekend hoog in het vaandel, al is mijn visie daarin en verwachtingen totaal anders dan van de gemiddelde 13-in-dozijn toerist. Ik vlieg met wat beperkingen en 2 rolstoelen en hecht meer belang aan hoe dat afgehandeld wordt dan het humeur van een flight attendant bijv. :wink: Op dat gebied van service ben ik een zeer trouwe continental klant en niet bepaald happy met de komende fusie. CO biedt mij niet alleen service, maar service above and beyond. De praktijk heeft geleerd dat de te verwachten service en het volgen van wetgeving op dit gebied voor menige airline al lastig is. Kortom, het is geen groot mysterie waarom ik CO vlieg.

    Algemene service; niets te klagen naar mijn ervaring. Incheck op Schiphol heeft als groot voordeel dat CO maar 2 vluchten per dag heeft vertrekkend vanaf AMS en men wel de eigen incheck en afhandeling doen. Relatief dus alle tijd voor de passagier, een kleine club mensen en dus makkelijker klantgericht kunnen zijn. Houston international is een grote airport, maar simpel te navigeren als onbekende en omdat het dé hub van CO is een handige overstap lokatie mocht je onverhoopt eens een vlucht missen. Je kunt er wat sterke accenten tegen komen, maar dat loopt wel los.

    Eten? Tja, wat zal ik zeggen? Ik ben nooit een fan geweest van airline voedsel. In eco red ik me wel met een hap of 2 (en dan toch weer blegh-conclusie trekken) "echt" voedsel, het snackerige er omheen, het andere snackerige verkrijgbare en desnoods iets uit eigen tas. Business is beduidend beter (duhuh), maar ook dat kan per maand verschillen. Er kunnen maanden tussen zitten dat het keuzemenu iemand simpelweg niet ligt, terwijl de maand ervoor bij wijze van spreke 3 keuzes naar de zin hebben. Risico van vliegen, ga nooit blind op airlinevoer zeg ik altijd maar. :wink: Het is geen singapore airlines, maar wat CO zoal voorschotelt scoort bij mij positiever dan Delta en LH.

    Drinkkeuze is soms ook weer net anders dan bij anderen. Kun je overigens heel simpel online bekijken wat de meest up to date info is. Alle welbekende opties zoals cola (in allerlei versies), sprite, appelsappen etc. zijn altijd wel verkrijgbaar.

    Entertainment? Redelijk beperkte keuze aan films en series, anderzijds meer dan genoeg als het naar mens smaak is. Kun je makkelijk een idee van krijgen door even op continental.com te kijken. Info wordt regelmatig bijgewerkt.

    Mocht je ietwat "oudere" postings lezen; dit najaar wordt op binnenlandse kortere vluchten zoals IAH-MCO in economy niet langer een breakfast, lunch en dinner geserveerd rond etenstijd. Reports waarin men dus dat eten bespreekt zijn voor jou niet meer van toepassing. CO was een van de laatsten die dat nog deed, maar dat wordt dus (is al gebeurd sinds paar dagen) geschrapt. Er zijn een aantal opties te koop aan boord, maar m.i. kun je op zo'n korte vlucht heel goed zonder. Gewoon indien honger een hapje doen op de airport of iets in de tas hebben.

  7. Top | #127
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Raalte
    Berichten
    51

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Vorig jaar oktober hebben wij de heenreis het zelfde traject gevlogen: Amsterdam-Houston-Orlando, met Continental Airlines. Het eerste gedeelte hadden we een vliegtuig met een entertainment systeem, dit was wel redelijk verouderd qua films en series maar ik heb me er prima mee vermaakt aangezien ik "4" films plus series heb gekeken .

    Het eten, tjah het is vliegtuig eten niks meer niks minder.. We hadden overigens wel de keuze uit pasta, kip of rundvlees.

    Service was prima, ik zat naast een ouder echtpaar en die kregen van de stewardessen een wagen aangeboden op het vliegveld in Houston omdat ze anders het vliegtuig naar Costa Rica zouden missen (wij hadden toen 2 uur vertraging door een storing in Londen). En verder heb ik geen chagerijnige stewardessen gezien, maar ja dat zegt natuurlijk niks over andere vluchten.

    Het vliegveld Houston is groot maar overzichtelijk. Maar hier heb ik niet veel van gezien aangezien wij door onze vertraging direct moesten boarden op de vlucht naar Orlando. Op dit traject zaten we in een verouderd vliegtuig met entertainment op de ouderwetse manier (schermpjes boven de stoelen). Hier kregen we wat spritzels en een blikje drinken (wij waren inmiddels wel toe aan een pilsje, maar deze was helaas (pis:-#)lauw). Maar deze vlucht was maar kort, dus waren we verder niks nodig.

    de terugweg hebben we via New York gedaan met een tussenstop van 4 dagen. Qua reisduur vond ik de vlucht naar Houston wel erg lang, maar we zouden het zo weer doen als we goedkope tickets zouden vinden op dit traject, dus het is ons goed bevallen.

  8. Top | #128
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    63

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Blij om te horen dat de service in ieder geval beter is dan bij Delta, ik vond dat echt niets. En geen eten op de vlucht van Houston naar Orlando is ook geen probleem. Eten is niet zo heel belangrijk, als wat ik eet maar eetbaar is. Ik kan door een maagoperatie niet veel eten, dus alles wat de mond in gaat moet wel de moeite waard zijn

    De vlucht naar Houston is lang idd, maar goed, met wat entertainment en een dutje tussendoor is het wel vol te houden.

  9. Top | #129
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Fernando Bekijk Berichten
    Ik kan door een maagoperatie niet veel eten, dus alles wat de mond in gaat moet wel de moeite waard zijn
    In geval van een dieet kan het verstandig zijn de airline in te lichten. Men kan niet altijd overal in voorzien, maar de bekendere dieten willen nog wel eens mogelijk zijn. Uiteraard mits van te voren aangegeven (en er niets mis gaat met laden van maaltijden, wil heel soms wel eens gebeuren).

  10. Top | #130
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Bij de meeste Airlines kan je vooraf al aangeven via internet of je eventueel gebonden bent aan een dieet of iets dergelijks. Als je inlogt met je reserveringsnummer kan je dat vaak in een apart gedeelte aangeven.

    Eigenlijk hetzelfde als met het reserveren van een kindermaaltijd.




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •