Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Ziek na terugkomst

  1. Top | #1
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Ziek na terugkomst

    na terugkomst in Holland, de 20e maart j.l., heb ik een giga virusinfectie opgelopen aan m'n keel. Ik zit er nu nog mee :evil:
    Sommigen zeggen dat het misschien aan de luchtbehandelingsinstallatie van het vliegtuig (Martinair vlucht MP632) ligt, en ik dacht om deze ervaring 's op dit forum te plaatsen.
    Zijn er meer mensen die vrijwel direkt na terugkomst door een virus werden opgewacht? :?
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  2. Top | #2
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Ik hou wel van een broodje aap. Wel erg suggestief dan zou het hele
    vliegtuig ziek geworden moeten zijn. En dat zou weer het faillissement
    van Martinair betekenen. En dat moeten we nou net niet hebben want
    daar vlieg ik volgende maand mee naar Miami.
    Harm

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    51

    Standaard virus infectie

    Ik heb het verhaal wel eens meer gehoord maar denk zelf dat je de airco in de US te koud hebt gehad en zodoende gewoon verkouden bent geworden.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: virus infectie

    Ik weet niet met wat voor type vliegtuig je hebt gevlogen, maar als er van die individuele uitstroom openingen van de verse lucht zitten, en je hebt die 9 uur vol op je gezicht laten blazen, heb je een goede kans dat je verkouden wordt.
    Ik draai die dingen altijd meteen dicht en van me af.
    een continue stroom kode lucht kan nooit goed voor je zijn.
    Eric

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker Karin71's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Zandvoort
    Berichten
    70

    Standaard

    Ik ben net een beetje aan het terugkomen op deze aardbol van een infectie in mijn keel :? Ben niet weggeweest, sterker nog.. nog 7 nachtjes en wij vertrekken naar Florida.. haha.. volgens mij dus gewoon een infectietje die rondkruipt in de Nederlandse lucht en zich tegoed doet aan eenieder die er vatbaar voor is :!: Suc6 ermee..
    Karin en Wander (35 en 38 jaar) uit Zandvoort 8)
    Florida-1995-2005-2007

  6. Top | #6
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    heb ik een giga virusinfectie opgelopen aan m'n keel
    Het kan wel degelijk komen door de luchtbehandelingsinstallatie van het vliegtuig. Als je er gevoelig voor bent loop je het op.

    Het kan ook zijn dat je het hebt opgelopen in een motel/hotel waar de airco aanstond. Als men de filters van zo'n systeem niet op tijd reinigd dan veroorzaakt dit ook ziektes.

    Overigens heb ik meestal last van airco, mijn neus gaat er namelijk dicht van zitten :!:

  7. Top | #7
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Tweeëneenhalf jaar geleden ben ik enkele dagen na terugkomst uit Florida heel erg ziek geworden. Moe, beroerd, wat je maar kunt bedenken. Drie (!!!) maanden kon ik niet eens opstaan van de bank zonder doodvermoeid te zijn. Heeft me in totaal een jaar gekost voordat ik weer ongeveer op oude sterkte was en weer volledig kon werken. Nu heb ik er soms nog steeds last van. Onderzoeken in ziekenhuis hebben alleen maar opgeleverd dat het waarschijnlijk een virus was, gezien de symptomen en bloedwaardes.
    welk virus hebben ze niet kunnen ontdekken. Ik ben in die vakantie wel heel erg te pakken genomen door de muggen op Kennedy Space Centre, wat waarschijnlijk de oorzaak is geweest.
    Na dat jaar ben ik weer op vakantie gegaan naar Florida. Iedereen verklaarde me voor gek, maar zelfs een virusinfectie houd mij niet weg uit Florida. Wel zorg ik voor goede protectie tegen muggen. Opvallend: geen anti-muggenspul met DEET verkrijgbaar op Kennedy Space Centre!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #8
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard aap

    Volgens mij heb ik geen broodje aap aangesneden, gezien sommige reacties.
    Mijn vermoeden van de vliegtuig airco wordt namelijk versterkt door het feit dat mij een jaar geleden exact hetzelfde is overkomen. Ook 2 weken uit de running.
    En nee, die luchttoevoer boven de stoel heb ik al in geen jaren meer gezien in een vliegtuig.

    Wat langer geleden heb ik in Florida een aantal dagen zonder stem en met koorts "rondgelopen" omdat ik in de koude tocht in het vliegtuig had gezeten.
    Cabineklimaat en stoelkeuze spelen toch een rol, alhoewel je daar vantevoren bijna geen rekening mee kan houden. Maar of het in dit geval ook daaraan ligt weet ik dus simpelweg niet. Enfin, gewoon uitzieken maar. Ik ben gelukkig niet zo ziek dat ik dit forum niet kan bezoeken :lol:

    Wat Martinair betreft: geen kwaad woord. Ik was mede-slachtoffer van die Hollandse sneeuwtoestand ruim 3 weken geleden (vliegtuig had anderhalve dag vertraging), en werd uitstekend geholpen.

    Bedankt voor jullie verhalen.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Voorschoten
    Berichten
    80

    Standaard

    Hoi Ekkie,
    Wij zijn op vrijdag 11 maart geland op Schiphol vanuit Miami met Martinair. en op zaterdag 19 maart ben ik ziek geworden "de griep".
    De eerste week heb ik tot de Pasen alleen op bed gelegen en ik ben pas sinds woensdag 30 maart weer een beetje. Een behoorlijke griep dus, terwijl iedereen hier er al vanaf was. Het is nog niet helemaal over en dus al zo'n 2 weken bezig. Kan dus ook van het vliegen zijn gekomen met die lekkere luchtverfrissing aan boord, maar zeker weten doe je dat dus nooit. Verder is hier thuis niemand ziek en met griep steek je toch minimaal je familie ook aan.
    Ooit zal het er weer van komen, want Florida is HET gewoon. Plannen voor nu: New York na groep 8.

  10. Top | #10
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    Beppie,
    het lijkt wel of het virus een restje opspaart om de Floridagangers na terugkomst mee te verrassen :?
    Beterschap!
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •