Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: Reisschema Veronique Maastricht: georganiseerde rondreis

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker Veronique maastricht's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    100

    Standaard Reisschema Veronique Maastricht: georganiseerde rondreis

    Reisplan & excursies


    Donderdag 10 juli: Vertrek Brussel 08.15 / aankomst Miami

    Vrijdag 11 juli: Miami = cruise Bahama's

    Begin Rondreis:
    Zaterdag 12 juli: 1e dag: Miami = boottocht Miami langs de sterrenhuizenNa aankomst in Miami gaat u op eigen gelegenheid naar uw hotel.

    Zondag 13 juli: 2e dag: Miami Beach - Key West
    Vandaag gaat u op weg naar de Florida Keys. Via 42 bruggen bereikt u het zuidelijkste punt van de Verenigde Staten, Key West, beroemd vanwege haar fraaie stranden en unieke Caribische sfeer (O).


    Maandag 14 juli: 3e dag: Key West – Everglades - Naples
    Via de Tamiami Trail rijdt u naar de Everglades. In het gebied komen honderden soorten vogels en vele reptiel- en amfibie-soorten voor. U bezoekt een alligator farm en maakt een tocht met een airboat over de River of Grass. Hierna reist u verder langs de westkust van Florida, waar u mooie stranden zult vinden. In Naples, waar de overnachting plaatsvindt, treft u een ruime keuze aan exclusieve restaurants en winkels (O).


    Dinsdag 15 juli: 4e dag: Naples - Marco Island - Naples
    Op Marco Island kunt u genieten van een heerlijke ontspannen vrije dag. Het is het grootste eiland van Florida's Ten Thousand Islands en een ideale plek om te luieren op de prachtige witte zandstranden van de Golf van Mexico, te winkelen of relaxen.


    Woensdag 16 juli: 5e dag: Naples - Orlando = Outlet shoppen
    Via de westkust en Winter Haven reist u in noordelijke richting naar de hoofdstad van het entertainment, Orlando (O).


    Donderdag 17 juli: 6de dag Ballonvlucht + park / Outlet
    Vrijdag 18 juli: 7de dag Seaworld
    U heeft twee volle dagen om tijdens facultatieve excursies te genieten van de pretparken van Orlando (O).


    Zaterdag 19 juli: 8e dag: Orlando - Miami = baseballwedstrijd s'avonds
    Vandaag bezoekt u het Kennedy Space Center en rijdt vervolgens langs Florida's Goudkust naar Palm Beach, een aantrekkelijk vakantieoord, niet alleen bekend om haar ongerepte stranden, maar ook om haar prachtige winkels, musea en luxe landhuizen. 's Middags keert u terug in Miami.


    Zondag 20 juli: 9e dag: Miami = vrije ochtend om nog in de buurt rond te kijken van Miami, inchecken om ongeveer 3 uur Voor uw terugvlucht in de avond kunt u op eigen gelegenheid Miami verder ontdekken en genieten van tropische, Caribische sferen (O).

    Maandag 21 juli: Aankomt Brussel = totaal gebroken en toe aan vakantie!!

    De rondreis is via Kuoni nog steeds niet officieel bevestigd dus duim maar voor ons!! ;-) Maar we gaan sowieso toch, zou de rondreis niet doorgaan dan regelen we zelf wel vervoer dus als iemand nog een suggestie heeft voor een van de plaatsen waar we komen hoor ik dat graag. Restaurant, winkels, bezienswaardigheden etc.

    Groetjes,
    Veronique
    Laatst gewijzigd door Veronique maastricht; 08-04-08 om 13:09.
    September 2013 voor de 3x keer naar Florida!

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema Veronique Maastricht --> georganiseerde rondreis

    Strak schema:

    Zaterdag 19 juli:8e dag: Orlando - Miami = baseballwedstrijd s'avonds
    Vandaag bezoekt u het Kennedy Space Center en rijdt vervolgens langs Florida's Goudkust naar Palm Beach, een aantrekkelijk vakantieoord, niet alleen bekend om haar ongerepte stranden, maar ook om haar prachtige winkels, musea en luxe landhuizen. 's Middags keert u terug in Miami.
    Vroeg bij KSC zijn. Als je de eerste tour om 10 uur kunt doen dan ben je tegen 12 uur klaar. Dan wil je daar ook nog wat films kijken etc. Met een beetje mazzel ben je tegen 2 uur 's middags klaar.[/quote]

    KENNEDY SPACE CENTER BUS TOUR
    Runs approximately 2 to 2 1/2 hours. Tours start at 10:00 a.m. and run continuously every 15 minutes. Last tour departs at 2:45 p.m.
    Dan moet je daarna dus naar Palm Beach (2.5 uur rijden). Daar wil je ook nog wat rondkijken.
    En daarna dus naar Miami (1.5 uur rijden) om daar een wedstrijd te bezoeken 's avonds.

    Ik denk dat deze zin de lading wel dekt: Maandag 21 juli: Aankomt Brussel = totaal gebroken en toe aan vakantie!!
    Laatst gewijzigd door Njit; 08-04-08 om 13:49.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker Veronique maastricht's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    100

    Standaard Re: Reisschema Veronique Maastricht --> georganiseerde rondreis

    Uit ervaring met andere rondreis in USA ben je meestal inderdaad erg vroeg al op pad. (08.00!!) Grote kans dus dat we inderdaad om 10.00 bij KSC aankomen. Na jouw reacties gezien te hebben hoop ik daar stiekem heel erg op omdat ik natuurlijk wel de wedstrijd wil zien s'avonds. Zal niet zeggen dat ik er de hele wedstrijd zit maar wil wel de aanvang (sfeer) meemaken!
    Hartstikke bedankt voor je info over hoelang die ritten duren ongeveer allemaal want ik had er geen flauw idee van. En inderdaad die laatste zin -totaal kapot - is ook uit ervaring dus maar wel een mooie ervaring!!! =D>:-D

    Groetjes,
    Veronique
    September 2013 voor de 3x keer naar Florida!

  4. Top | #4
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Reisschema Veronique Maastricht --> georganiseerde rondreis

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veronique maastricht Bekijk Berichten
    De rondreis is via Kuoni nog steeds niet officieel bevestigd dus duim maar voor ons!! ;-) Maar we gaan sowieso toch, zou de rondreis niet doorgaan dan regelen we zelf wel vervoer
    Waarom niet gelijk de hele reis al zelf regelen? Gok dat je goedkoper uitkomt en een eigen schema in elkaar zetten zal je ook goed bevallen!
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  5. Top | #5
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema Veronique Maastricht --> georganiseerde rondreis

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veronique maastricht Bekijk Berichten
    Hartstikke bedankt voor je info over hoelang die ritten duren ongeveer allemaal want ik had er geen flauw idee van.
    http://maps.google.nl/maps?f=d en dan kun je zelf je route invoeren.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker Veronique maastricht's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    100

    Standaard Re: Reisschema Veronique Maastricht --> georganiseerde rondreis

    Waarom zou ik zelf moeten rijden en een hoop van de omgeving missen als ik ook gereden kan worden? Ik heb het al eerder gedaan en vind niks mis aan een rondreis. Is inderdaad wat duurder maar ik heb ook totaal geen rondslomp met verzekeringen, inchecken in de hotels en al de andere rondslomp. Met een beetje geluk wordt ook bij deze rondreis voor mijn koffer gezorgd en hoef ik zelfs die niet te dragen!! Laat staan als je wat gebeurt met de auto onderweg alle ellende. Dus niet alles draait om het goedkopere. Dit is pas achteruit zitten en niks doen behalve genieten!

    Groetjes,
    Veronique
    September 2013 voor de 3x keer naar Florida!

  7. Top | #7
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Reisschema Veronique Maastricht --> georganiseerde rondreis

    Ga je dan met een bus?
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  8. Top | #8
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema Veronique Maastricht --> georganiseerde rondreis

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbell Bekijk Berichten
    Ga je dan met een bus?
    Het is deze reis: Link
    Laatst gewijzigd door Njit; 09-04-08 om 09:41.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #9
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Reisschema Veronique Maastricht --> georganiseerde rondreis

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veronique maastricht Bekijk Berichten
    Waarom zou ik zelf moeten rijden en een hoop van de omgeving missen als ik ook gereden kan worden? Ik heb het al eerder gedaan en vind niks mis aan een rondreis.
    Er is ook niets mis met een georganiseerde rondreis. Dat hebben wij zelf afgelopen januari in Venezuela gedaan! Echter, Amerika is juist enorm geschikt om zelf alles te organiseren. Niet eens omdat het goedkoper is, maar omdat het ten eerste leuker is om te doen (zelf je eigen schema in elkaar zetten, zo ben je er zelf langer mee bezig, langer voortraject en dus beleef je er langer plezier van van te voren. Althans, zo vind ik het). Ten tweede bepaal je ook zelf waar je heen gaat. Georganiseerde rondreizen doen het vaak op z'n Japans: "Oké het is dinsdag, dan moet dit Naples zijn".
    Ze plannen de dagen té vol. Je hoeft zelf niet te rijden, maar uiteindelijk is het wel vermoeiender. Ik was afgelopen januari na een weekje Venezuela echt kapot (was blij dat ik nog een weekje Isla Margarita had). Bij de vier rondreizen welke ik in Amerika heb gemaakt, werd ik pas tijdens de derde week wat vermoeid. Maar goed, dit kan natuurlijk per persoon verschillen.

    Natuurlijk kun je dan lekker achterover zitten en genieten van het uitzicht (geloof me, dat heb ik in Venezuela ook gedaan, dus ik weet wat je bedoeld), maar dat weegt niet op tegen het feit dat je meer vrijheid hebt als je het zelf doet. Juist dan geniet je meer van de omgeving. Georganiseerd rijdt je langs die mooie omgeving en als je zelf rijdt, dan kun je ook nog eens zelf beslissen om te stoppen bij die mooie boom, of bij dat mooi meertje etc.

    Overigens, ik gok dat het per organisatie verschillend is dat je zelf niet hoeft in te checken bij het hotel. Althans, dat moesten wij gewoon zelf. Koffers dragen ook. Echter, je schrijft ook 'met een beetje geluk'. De kans zal vast wel aanwezig zijn inderdaad, maar waarom zou je? Is dat echt wat jij van een vakantie verwacht? Persoonlijk houd ik meer van het wat actieve, cultuur, iets zien van de omgeving (op een relaxte manier en zelf beslissen wat ik wil zien). Maar achteruit zitten is inderdaad ook een vorm van vakantie houden. Dat is ieder persoonlijk natuurlijk. Al ben ik - nog steeds - van mening dat als je zelf alles doet (dus ook autorijden), dat je dan de vakantie iets meer beleefd.

    Nogmaals, er is niets mis met een georganiseerde rondreis, maar je reactie kwam een beetje negatief over. Bij georganiseerde rondreizen is het allemaal al georganiseerd en kunnen wij niet zo heel veel meer tips gegeven.
    Ik heb echt het idee dat jij bij zelf organiseren allerlei rampscenarios in je hoofd haalt, terwijl dit helemaal niet nodig is

    In ieder geval één tip van mij: prop er niet te veel nog bij, het schema zit al behoorlijk vol!
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  10. Top | #10
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Reisschema Veronique Maastricht --> georganiseerde rondreis

    Dank je wel Njit,dom,blond en ook nog kaal. :mrgreen:
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •