Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 12 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 117

Onderwerp: Opladen van apparaten

  1. Top | #81
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Opladen van apparaten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marjoleinenrick Bekijk Berichten
    Kan de adapter van de fotocamera gewoon in de wereldstekker en dan in het stopcontact, of gaat dat niet goed met het voltage?
    Kijk even wat er op de Adaptor staat. Als daar 110V - 220V staat dan is het prima.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #82
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard Re: Opladen van apparaten

    Thanks ga vanavond gelijk kijken

  3. Top | #83
    Vaste Bezoeker tamaar's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    55

    Standaard Re: Opladen van apparaten

    oke dus als ik het goed begrijp, kan ik gewoon een verlengsnoer meenemen.
    die in me wereldstekker (natuurlijk besteld via het forum) steken en dan hup alles kan erop aan.
    Dus dan heb ik helemaal niet zo'n kastje nodig??
    Ik ben zo bang dat ik straks me laptop opblaas

  4. Top | #84
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Opladen van apparaten

    Ja hoor. Wij doen al jaren niet anders. Laptop heeft in het algemeen een oplader die voor 110-220V geschikt is omdat deze vaak mee op reis gaat. Maar kijk gewoon even al je opladers na van mobiele telefoon, batterijoplader, electrische tandenborstel (ja, die nemen wij ook mee ) en wat je nog meer wilt meenemen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #85
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Opladen van apparaten

    Je hoeft helemaal niet bang te zijn dat je iets opblaast als je naar Amerika gaat met NL apparatuur. Wij kennen in Nederland een spanning van 230 Volt, in Amerika is het 110 Volt. Als je adaptor niet geschikt is voor de 110 Volt zal hij of niet werken vanwege een te lage spanning of de batterij/accu die je probeert op te laden niet geheel vol laden en er veel langer over doen.

    Maar gelukkig heeft bijna alle wat modernere elektronica een electronische adaptor en zijn deze multi spanning, meestal staat er dan 100-240 Volt op en werken ze op die spanningen zonder problemen.

    Andersom is het wel een probleem, Amerikaanse apparatuur moet je niet zonder meer op de Nederlandse stroom zetten aangezien die ruim 2x zo hoog is. Dan kan je wel een knalletje horen.

    Dus gewoon geen zorgen maken, verlengsnoer mee en je oplaad snoertjes en genieten van je vakantie met alle electronica.


  6. Top | #86
    Vaste Bezoeker tamaar's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    55

    Standaard Re: Opladen van apparaten

    hahahahaha al die opladers van tegenwoordig.
    We hadden voor ons zoontje een schommelstoel van fisherprice over laten komen uit amerika.
    Me vriend dacht ook hup even een nl stekker erin dan kan die lekker schommelen.
    een knal hahaha en rook uuuh volgens mij kan dit niet.
    De verlengsnoer ligt klaar voor vertrek

  7. Top | #87
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Opladen van apparaten

    Als je wel iets meeneemt vanuit Amerika met adaptor moet je hier dus even een andere adaptor kopen die de juiste uitgang spanning heeft op 230 Volt.


  8. Top | #88
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Opladen van apparaten

    Of een verhuistrafo die van 230V ,110V maakt.

    Knaapje

  9. Top | #89
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Berichten
    3

    Standaard Voorbereidingen Orlando-trip

    Hoi allen,

    Ik weet niet of het akkoord is om meerdere verschillende vragen in 1 topic als deze te plaatsen (dan kan ik vervolg-vragen hieronder plaatsen), anders richt ik me voor nu op 1 enkele vraag, en pas ik de titel aan.

    Stekkers | Netspanning | Verloop etc.
    De afgelopen 2 maanden ben ik vooral heel erg inhoudelijk bezig geweest, als het gaat om het uitstippelen van mijn Orlando-trip van 3 weken. Hierbij heb ik nu nog wat laatste-dingetjes, waar ik helaas niet uit kom (ook niet door al die verschillende posts op dit forum door te spitten).

    Mijn vraag gaat niet zozeer om standaard apparatuur die ik graag zou willen opladen in de VS, maar om videocamera-accu's via een oplader. Ik neem namelijk geen normale, maar een professionele camera mee.
    Ik heb hier 4 accu's voor, die een ieder kunnen worden opgeladen via een oplader:


    Deze oplader kent dan weliswaar de volgende gegevens:

    Input Voltage:
    220V AC
    110V AC

    Input Voltage Range:
    12 V DC to 24 V DC
    100 V AC to 240 V AC

    Output Voltage:
    8.4 V DC

    Ik vraag me echter nog steeds af OF dit enig effect heeft op de oplaadduur, daar er dus 110V tussen staat. Als het voor januari doorgaat dat ik daar 3 weken ga filmen, heb ik alleen 's nachts om op te laden. Ik neem 2 van deze opladers mee (ze kunnen maar 1 accu tegelijkertijd opladen), welke hier in Nederland zo'n 5 uur nodig hebben om 1 accu op te laden.

    Daarnaast vraag ik me wel af, welke stekkers/converters etc. ik hier het beste voor kan aanschaffen. Ik ben (voor zover ik het kon vinden) op dit forum alleen informatie over ongeaarde materialen tegengekomen.
    Is het met dit soort professionelere apparatuur niet verstandiger geaarde stekkers etc. te verzorgen (voor zover dit nut heeft in de VS)? En zo ja: waar moet ik dan aan denken?

    Kunnen 2 opladers naast elkaar draaien, en ieder 1 accu opladen via 1 stekkerdoos bijvoorbeeld?

    Alvast dank dusver!
    Laatst gewijzigd door Njit; 05-09-10 om 22:06. Reden: samengevoegd met centraal topic

  10. Top | #90
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Voorbereidingen Orlando-trip

    Lijkt mij prima te gaan, laders zijn geschikt voor 100 tot 240 VAC.
    Misschien duurt het laden iets langer, maar ik denk dat dat meevalt.
    Wat beteft de aansluiting, met wat zoeken vind je hier ook een verloopstekker van USA met 3 platte pennen naar onze geaarde stekker.
    Zoek eens bij een onderdelen winkel in een grotere stad.
    Ikzelf heb een 3-polige USA stekker op de kop getikt en daar met een snoertje een meerpolige Ned. stekkerdoos uit de bouwmarkt aangezet. Je heb dan altijd de beschikking over meerdere Ned. aansluitingen.
    Succes
    Knaapje



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •