Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 30 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 299

Onderwerp: Baseball / Honkbal in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties

  1. Top | #41
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Of ga naar een middagwedstrijd. Mijn zoon gaat al mee naar honkbal sinds hij 7 maanden is. Middagwedstrijden starten om 1 of 2 uur, mooie tijd. Zondag 19 juni om 14.15u bijvoorbeeld.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-02-09 om 09:13. Reden: full quote eruit

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #42
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
    O ja, hier alvast eventjes de tekst van het liedje:

    Take me out to the ball game,
    Take me out with the crowd.
    Buy me some peanuts and Cracker Jack,
    I don't care if I never get back,
    Let me root, root, root for the home team,
    If they don't win it's a shame.
    For it's one, two, three strikes, you're out,
    At the old ball game.


    Dit is het refrein van het volledige liedje, maar meer dan het refrein wordt niet gezongen. De tekst is van Jack Norworth, de muziek van Albert von Tilzer, en het is geschreven in 1908.

    Klik maar eens op deze link, daar kun je de melodie beluisteren en de hele tekst vinden.
    Bij World Port Tournament in Rotterdam wordt het ook altijd gespeeld rond (of voor) 7e inning is het toch altijd?

  3. Top | #43
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Zie een aantal posts hiervoor: halverwege de 7e inning.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #44
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    ´s-Hertogenbosch
    Berichten
    1

    Standaard

    Komende vakantie (11 aug-12 sep) gaat naar het Noordoosten van USA en Oost Canada.

    Als baseball liefhebber staan er natuurlijk weer wedstrijden gepland.
    Ik hoop het aantal bezochte Major League stadions te kunnen uitbreiden van 7 tot 12.
    Westrijden bij de Yankees, Blue Jays, Nationals, Orioles en de Phllies staan op het programma.
    Iemand hier op het forum die al eens in één van die stadions is geweest? Zo ja, kun je me misschien een tip geven over een goede plek? Ik weet dat er op de sites van de clubs zelf en op seatdata.com foto's van alle vakken staan, maar die foto's vertekenen toch enigszins.

    Bij voorbaat dank.

    Patrick

  5. Top | #45

    Standaard

    Ik ben al eens naar een basketbalwedstrijd geweest(Orlando Magic-Seattle supersonics) en naar een football wedstrijd(Miami Dolphins-Baltimore Raven) en nu is honkbal eens aan de beurt.
    Ik wil op vrijdag 16 sept. een wedstrijd bezoeken van de Marlins tegen Philidelphia en ik had een paar vragen.

    Wij zitten in Ft.Lauderdale,is het stadion goed te bereiken zonder in een vage wijk terecht te komen?We moeten namelijk ook nog terug na de wedstrijd.
    (Ben er al eens geweest bij de dolphins maar we kwamen toen uit Miami Beach en ik reed niet en kan me weinig herinneren van de rit)

    Zijn er genoeg kaartjes vrij aan het stadion?

    Mag je je videocamera meenemen?

    Wij zijn niet van plan om heel veel uit te geven voor een kaartje maar is het wel te doen als je 10 dollar betaald en aan de andere kant van het veld zit of is het beter om wat meer uit te geven?

    Staan er bij deze wedstrijd nog acties gepland? soevenirs ofzo.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  6. Top | #46
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Zoals ookal geantwoord op het andere forum:

    Daar is Michael66 dan eidelijk weer terug op het forum en ik zal proberen je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

    Allereerst is het van belang om te weten dat het stadion (Dolphins Stadium) een open stadion is. Dit kan betekenen dat je te maken krijgt met het typisch Florida-weer: zware of langdurige regenbuien. In dat geval wordt de wedstrijd uitgesteld (soms wel tot drie uur) of afgelast. In het laatste geval krijg je meestal een tegoedbon (rain-check) voor de volgende wedstrijd of zo. Specifieker kan ik hierover niet zijn, check de website van de Marlins.

    Als de wedstrijd gewoon doorgaat, dan kun je rekenen op een redelijke rekening voor alle drankjes die je nodig hebt. Door het warme weer heb je veel vocht nodig, je mag zelf absoluut niets meenemen en de prijzen voor drankjes zijn aanzienlijk. Ach, maar dat hoort er toch bij ....

    Dan de kaartjes. De 16e september spelen ze tegen de Philadelphia Phillies. Geen topclub, dus kaartjes genoeg te krijgen aan de kassa.
    Er is die avond een GiveAway: een poster voor de eerste 12.500 toeschouwers. Geen grote aanloop te verwachten, maar als je die poster (meestal iets van 30 bij 40 centimeter) wil hebben raad ik je aan toch op tijd te komen. Op tijd betekent zeker 2 tot 2 1/2 uur voor de wedstrijd. Zo'n 2 uur voor de wedstrijd gaan de meestal de deuren open, maar dat kan ook 1 1/2 uur zijn, dat wisselt nog wel eens. Check hiervoor ook even de website www.marlins.com

    En de route. Vanuit noord-miami is het allemaal heel gemakkelijk. Laat je vantevoren even goed uitleggen door het personeel aan de receptie hoe je moet rijden, zij weten het het beste. Echt waar. Als ik je een route op ga geven ga je alleen maar zoeken, en dat is niet handig.

    Videocamera? Geen probleem. de wensite zegt daarover: "Cameras: Cameras and videotaping are allowed in the stadium. However, fans may not reproduce any film shot at Dolphins Stadium for any commercial use without the written permission of the Florida Marlins. Please be courteous and careful not to obstruct the view of others when taking pictures."

    De prijs van de kaartjes en de plaats? Prijzen lopen van $ 95 tot $ 6. kijk maar eens op deze link naar de website van de Marlins
    Voor een lager bedrag zit je wel behoorlijk ver weg. De eerste keer dat ik in Dolphins Stadium naar de Marlins ben geweest (1998) heb ik ruim $ 60 p.p. betaald voor kaartjes in vak 140 of 150. Daar heb je dan wel "airco": koude lucht wordt van bovenaf naar je toegeblazen. Zal nu ook wel zo zijn.
    Overigens heb ik dit jaar voor het eerst wedstrijden (van de Devil Rays in St. Petersburg) bekeken vanaf een plekje in het outfield ($ 5 per kaartje), en dat vielme heel erg mee. Het zicht op het spel is heel anders. Wel was daar de verzorging van drankjes en hapjes op de tribune een stuk minder.

    Tipje: koop op de dag dat je naar de wedstrijd wilt gaan een Miami Herald. Daarin staan vaak bonnen waarmee je goedkoop kaartjes voor de wedstrijd kunt krijgen. Twee voor de prijs van één, of je krijgt er iets van pizza's of drankjes bij. Dat zijn dan meestal wel de allergoegkoopste plaatsen, outfield of upperdek. Altijd de moeite van het proberen waard, zo'n krant kost bijna niks.

    Heb je nog andere vragen of zo, stuur me dan een pb'tje
    In ieder geval: ga lekker naar de wedstrijd en GENIET van de sfeer.

    Veel plezier!!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-12-08 om 08:56.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #47

    Standaard

    Thx voor de antwoorden!

    Ik weet dat het een open stadion is en heb dat zelf ondervonden toen ik naar de Dolphins ging in 2000.Helemaal weggeregend en tot mijn onderbroek nat.Heel erg was het niet want dat hadden we er wel voor over maar minder was dat ik na thuiskomst mijn paspoort kon vervangen We gaan nu ook in september dus ben benieuwd.

    Klopt dat de drankjes wel prijzjg zijn maar ja de dollar is laag en meestal krijg je wel meer als hier in Nederland.

    Zo'n poster is leuk heb er bij het basketbal ook 1 gekregen alleen die was van Spiderman en niet van het basketballen.En bij het football kregen we zo'n grote hand om te zwaaien die heb ik helaas niet meer vanwege de regen

    Het rijden komt wel goed we vragen het en kijken op de kaart.

    Mooi dat word filmen!

    We kijken wel welk kaartje we nemen,niet al te duur want we hoeven niet precies alles mee te krijgen we gaan voor de wedstrijd in het algemeen en niet voor een bepaalde club hoewel ik natuurlijk wel ben voor de thuisclub.

    Zal kijken voor een krant , misschien ligt er smorgens wel 1 voor onze deur

    Voor de rest niet veel vragen meer,maar hoe lang duurt ongeveer een wedstrijd? Dat verschilt natuurlijk maar dat kan best 3,5 uur worden ofzo?

    Ik heb de rest ook ingelicht en zij wilden ook graag heen dus het komt goed nogmaals bedankt.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  8. Top | #48
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2005
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3

    Standaard

    Vorige week naar de twee slechtste teams van het honkbal geweest: Tampa tegen Kansas. 4 kaartjes a 20 dollar de man (starten al bij 5 dollar) met een mooi uitzicht op het veld.
    Een geweldige wedstrijd gezien: slaggeweld (1 speler van Tampa sloeg 3 homeruns, voor het eerst in de historie van Tampa dat dat gebeurde), mooi veldspel en een aantal spectaculaire acties.
    En lekker droog gezeten. Tampa heeft een overdekt stadion. In deze tijd van het jaar hadden we elke dag last van een donderbui, maar daar nu tijdens de wedstrijd geen last van gehad.
    Publieke belangstelling viel met ongeveer 12.000 toeschouwers nog niet eens tegen.

  9. Top | #49
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Strijen
    Berichten
    33

    Standaard

    Bedankt voor alle honkbaltips. Ik ben vorige week naar de Phillies tegen de Cubs geweest. Spectaculaire pot, waarbij de mascotte met een kanon tussen de innings door hotdogs in het publiek schoot.
    Ik zat ter hoogte van het 3e honk.
    De Phillies hadden de avond ervoor verloren maar wisten nu met de laatste bal van de wedstrijd te winnen met 4-3.
    Het mooiste vond ik wel het entertainment tussendoor. Ik dacht dat ik het saai zou vinden maar omdat je nu de hele wedstrijd vanaf het begin volgt vergezeld van deskundig commentaar links en rechts van je was het juist geweldig. Wagner was spectaculair met een pitch van 101 mph!!!! Jeezus gewoon gevaarlijk zo'n projectiel op je af zien komen!
    Een lekkere hoagie roast beef en een biertje voor 3 man kostte wel 49 usd maar ach je kan niet kwaad blijven, toch!
    Goed dat me de 7th inning stretch was verteld anders had ik het gemist.

  10. Top | #50
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orangedevil
    We kijken wel welk kaartje we nemen,niet al te duur want we hoeven niet precies alles mee te krijgen we gaan voor de wedstrijd in het algemeen en niet voor een bepaalde club hoewel ik natuurlijk wel ben voor de thuisclub.
    EEn mooie hulp om vantevoren een beetje te bepalen welke kaartjes je wilt nemen is om te kijken op de website van de Devil Rays onder Seating & Pricing: http://tampabay.devilrays.mlb.com/NA...ng_pricing.jsp
    Door op de verschillende vakken te klikken krijg je te zien hoe het uitzicht vanuit daar is.
    Bijvoorbeeld: ik zat dit jaar in het outfield in de picknick-area:

    Voor die Area kun je geen kaartjes kopen maar geldt "free seating": gewoon het goedkoopste kaartje kopen en dan snel na de opening van het stadion een plekje inpikken. Kosstte mij maar $ 5 voor een kaartje op het 3e level en had toch een mooi plekje.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orangedevil
    Voor de rest niet veel vragen meer,maar hoe lang duurt ongeveer een wedstrijd? Dat verschilt natuurlijk maar dat kan best 3,5 uur worden ofzo?
    Tja, dat kan nog wel eens verschillen. Basis is dat iedere ploeg 9 slagbeurten krijgt. Als er dan een gelijke stand is wordt er steeds verlengt met een slagbeurt voor iedere ploeg totdat er een winnaar is. De langste wedstrijd ooit heeft volgens mij meer dan 6 uur geduurd (weet ik niet precies). De eerste wedstrijd die ik dit jaar bezocht was na iets meer dan 2 uur afgelopen. Maar de hele "belevenis" duurt altijd langer, zeker als er beperkte oplagen "GiveAways" zijn. Dan sta ik al minstens drie uur voor begin van de wedstrijd voor de deur. Die deur gaat 2 uur voor aanvang open. Dus in totaal was het ruim 5 uur. Niet gek voor $ 5.

    En natuurlijk ben je voor de thuisploeg. Ga vantevoren even langs een WalMart en koop een paar T-shirts van de Rays (kosten daar maar een paar dollars). Even vragen of zoeken naar de sports-gear en dan de donkergroenen shirts.

    Heel veel plezier.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •