Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 30 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 299

Onderwerp: Baseball / Honkbal in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties

  1. Top | #31
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    52

    Standaard

    Wat een super topic zeg !! Ik ben helemaal sportfanaat en had gehoopt tijdens ons verblijf in de VS een nascar of indycar race bij te wonen maar die zijn helaas niet in de buurt tijdens ons verblijf.

    Maar na het lezen van dit topic is het voor mij duidelijk..... ik zit eind juni bij een wedstrijd van de Devil Rays !! dank Michael !

  2. Top | #32
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    52

    Standaard

    Michael,

    Ik wil op 17 of 18 juni naar de Rays, maar zie door alle keuze mogelijkheden van de zitplaatsen het veld niet meer.

    Welk(e) vak(ken) zou jij aanraden voor mij, ik wil 50 a 60 $ uitgeven maar wil het spelletje wel een beetje kunnen volgen!

    Groet,

    Henri

  3. Top | #33
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    32

    Standaard

    Ik ga ook in juni naar een wedstijd van de Devil Rays en ga niet zo'n duur kaartje nemen. Ik ga als toerist zijnde een beetje heen en weer lopen en op diverse plekken zitten.

    Gemiddeld aantal toeschouwers bij hun is 10.000 dus plek zat.

    Maar als ik mocht kiezen vind ik het leuk om achter de thuisplaat te zitten of bij eerste honk. Vind ik toch waar de meeste actie is.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-02-09 om 09:12. Reden: full quote eruit

  4. Top | #34
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door True1969
    Ik wil op 17 of 18 juni naar de Rays, maar zie door alle keuze mogelijkheden van de zitplaatsen het veld niet meer.

    Welk(e) vak(ken) zou jij aanraden voor mij, ik wil 50 a 60 $ uitgeven maar wil het spelletje wel een beetje kunnen volgen!
    17 en 18 juni spelen de Rays inderdaad thuis, beide dagen tegen de St. Louis Cardinals. De 17e begint de wedstrijd om 19.15u, op de 18e een uurtje eerder.
    Helaas voor je portemonnee betreft het hier wedstrijden met "Prime Pricing" oftewel je betaalt zo'n $ 10 dollar meer voor je kaartje.

    Bedoel je die $50-60 per persoon of voor twee personen?

    Ik wil zelf altijd een beetje overzicht op het veld hebben en toch niet te ver van het veld af zitten. En ik vind het prettig om ter hoogte van het 3e honk te zitten. Dan kom je uit in de blauw/paarse secties (Lower Box) in de vakken 117-119-121, en dan kaartjes voor plaatsen haverwege het vak en aan het gangpad ("isle"). Die kaartjes kosten $ 35 bij "normale" wedstrijden en $ 45 bij "prime pricing"-wedstrijden.

    Wil je liever iets goedkoper zitten? Dan kom je uiteraard altijd wat verder weg te zitten, zoals de Terrace Box (lichtblauw, $ 20 - 32) of veel goedkoper op het Upper Deck (geel $ 5 - 16, oranje $ 5 - 10). Of in het outfield (groen $ 17 - 22). Maar die laatste twee raad ik je niet aan: te ver.

    Tickets kun je het beste ter plekke kopen, dan kun je duidelijk aangeven welke plaatsen je wilt. Via Ticketline kan dat niet. En je betaalt via Ticketline allerlei opslagen en kosten.

    Klik ook maar eens op deze link. Dan krijg je de plattegrond van het staddion te zien en kun je op verschillende vakken klikken waarvan je dan het uitzicht te zien krijgt. Geinig.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-02-09 om 09:12. Reden: niet meer werkende plaatjes eruit

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #35
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Strijen
    Berichten
    33

    Standaard

    Ik ga binnenkort naar de Phillies, wel wat anders geloof ik als ik de statistieken lees. Troosteloos onderaan, maar ja ik ben een BB-nono en ga gewoon een keer de sfeer proeven. Ik heb weleens iets gehoord over dat ze voor het begin van een wedstrijd Take me out to the ball game zingen. Gaat dat overal zo, of is dat voorbehouden aan een bepaald team?

  6. Top | #36
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door clafra92
    Ik ga binnenkort naar de Phillies, wel wat anders geloof ik als ik de statistieken lees. Troosteloos onderaan, maar ja ik ben een BB-nono en ga gewoon een keer de sfeer proeven.
    De Phillies staan momenteel inderdaad helemaal onderaan in hun divisie met 17 gewonnen en 22 verloren wedstrijden. Maar zij hebben - net als de Devil Rays - wel te maken met een hele sterke divisie. In de National League East spelen verder nog de Atlanta Braves (de laatste 15 jaar of langer steeds winnaar van de divisie), de Florida Marlins (2x World Champion in de laatste 10 jaar), de Washington Nationals (tot vorig seizoen nog de Montreal Expo's, en ze doen het dit jaar uitstekend) en de New York Mets (het 2e clubje uit New York).
    Ook de Devil Rays saan helemaal onderaan hun divisie, en die hebben dan ook te maken met de twee sterkste teams in de Major Leagues, de Yankees en de Red Sox.

    Je hebt dan ook helemaal gelijk: ga lekker sfeer proeven en laat het allemaal over je heen komen. Eet wat, drink wat, klets wat met je vriend(en) en geniet van de omgeving. America's Pastime.

    En wie weet spelen de Phillies net als jij er bent tegen een aansprekend team. Wie weet zie je de Braves met Antilliaan Andruw Jones.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door clafra92
    Ik heb weleens iets gehoord over dat ze voor het begin van een wedstrijd Take me out to the ball game zingen. Gaat dat overal zo, of is dat voorbehouden aan een bepaald team?
    Voor het begin van de wedstrijd wordt - zoals bij elke andere sportwedstrijd - het Amerikaanse volkslied gespeeld en/of gezongen.

    Waar jij op doelt is de "seventh inning stretch". Een honkbalwedstrijd duurt nogal lang (understatement!!) en na een uurtje of twee - tweeëneenhalf is het tijd om de benen even te strekken. Halverwege de zevende inning (als de uitspelende ploeg hun slagbeurt heeft gehad) staan alle toeschouwers dan op om "Take me out to the ballgame" te zingen, de traditionele honkbal-song.
    Sinds 9/11 is daar een tweede lied bijgekomen: "God Bless America", dat meestal eerst wordt gezongen. Niet alle clubs doen hier volgens mij nog aan mee.

    NB: In het liedje heben ze het over "Get me some peanuts and Crackerjacks ..." maar die crackerjacks zijn niet te vreten!! Het is een soort mierzoete popcorn met een laagje caramel erover. Jakkes!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #37
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    O ja, hier alvast eventjes de tekst van het liedje:

    Take me out to the ball game,
    Take me out with the crowd.
    Buy me some peanuts and Cracker Jack,
    I don't care if I never get back,
    Let me root, root, root for the home team,
    If they don't win it's a shame.
    For it's one, two, three strikes, you're out,
    At the old ball game.


    Dit is het refrein van het volledige liedje, maar meer dan het refrein wordt niet gezongen. De tekst is van Jack Norworth, de muziek van Albert von Tilzer, en het is geschreven in 1908.

    Klik maar eens op deze link, daar kun je de melodie beluisteren en de hele tekst vinden.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #38
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Zondag 15 mei: Nieuws van de afgelopen week:

    Alvast een stukje over de Devil Rays. Het nieuws over de Florida Marlins komt later vandaag of zo.

    Tampa Bay Devil Rays

    Straffen en schorsingen:
    Naar aanleiding van de ongeregeldheden in de wedstrijden tussen de Tampa Bay Devil Rays en Boston Red Sox zouden er deze week officials van MLB naar St. Petersburg komen voor een hoorzitting. Maar er is nog niets van de bond gehoord, dus ook nog geen datum bekend. Lance Carter (5 wedstrijden en $ 3.000): Maybe they’ll forget about it ….

    Uitslagen:
    Het lukt de Devil Rays nog steeds maar niet om een goede reeks wedstrijden neer te zetten. Zondag werd de laatste wedstrijd tegen de Minnesota Twins met 6-9 verloren, ondanks een homerun van Jorge Cantu die drie punten opleverde. Geen goed vooruitzicht, zeker niet als de drie dagen daarna de best presterende club in de Majors op bezoek komt, de Chicago White Sox. Maar dan is er toch weer een opwelling van goed spel. Maandag staan de Rays al in de eerste inning met 2-0 achter, maar door knap slagwerk van onder anderen Chris Singleton sprokkelen de Rays 4 punten bij elkaar. Hideo Nomo moet helaas na 5 innings afhaken met kramp, maar Lance Carter en Danys Baez houden de slagmensen van de White Sox keurig in bedwang. 4-2 winst dus. Dinsdag is het een gelijk opgaande wedstrijd. In de vierde inning slaat Toby Hall drie punten binnen met zijn homerun met twee man “aan boord”. En weer is er een hoofdrol voor Jorge Cantu: in de negende inning betekent zijn homerun het winnende punt: 7-6. "Isn't that nice," manager Lou Piniella said. "Couldn't have come at a better time." Dat de wedstrijd op woensdag dan uiteindelijk met 5-2 werd verloren kon de pret niet drukken. Wel voor Dewon Brazelton, want hij kreeg die verliespartij op zijn conto. Met slechts 1 keer winst en 7 verliespartijen heeft Lou Piniella even genoeg van hem en hij stuurde hem dan ook naar de Minor Leagues om weer wat vertrouwen op te doen.
    Na die wedstrijd was het snel alles inpakken en op weg naar de Kansas City Royals, de club waar manager Lou Piniella zelf ooit debuteerde op het hoogste niveau in het profhonkbal. Uitwedstrijden zijn dit jaar nog niet de lievelingsbezigheid van de Devil Rays. Dat bleek ook alweer in de eerste wedstrijd, die met 7-5 werd verloren. Een 5-0 achterstand kon nog wel worden goedgemaakt. Slecht werpen resulteerde echter in nog 2 punten voor de Royals en na 6 ½ inning gooide regen verder roet in het eten. Uithuilen en vrijdag opnieuw beginnen. Met Doug Waechter als startende werper ging dat erg goed. Weinig scores aan beide kanten en na 8 innings staat het 2-2. Als het dan langzaamaan weer eens begint te regenen weet Alex Gonzalez de bal zeer goed te raken en slaat een homerun. Als Danys Baez dan de laatste inning uitgooit is er weer eens een uitwedstrijd gewonnen: 3-2. Met vertrouwen het weekend in? Nee hoor, twee verliespartijen. Zaterdag slaat Julio Lugo nog wel zijn eerste homerun van het seizoen, maar wordt het uiteindelijk 6-5 voor de Royals. En zondag scoren de Rays nog wel 2 punten in de laatste inning, wat net te weinig is om het verlies te voorkomen: 3-4.
    Maandag een rust-/reisdag en dan uitseries tegen de Detroit Tigers en de Florida Marlins.

    Foto’s hieronder:
    Jorge Cantu na zijn 3-punten homerun, Chris Singleton glijdt veilig naar het derde honk, mooie actie van Julio Lugo.


    Foto’s hieronder:
    Jorge Cantu na zijn winnende homerun, voorlopig even de laatste wedstrijd voor Dewon Brazelton, Damon Hollins in actie.


    Regen in Kansas City:


    Kort Nieuws
    Free tickets: De Rays hebben een deal gesloten met Popeye’s Chicken & Biscuits. Als je bij een van de geselecteerde restaurants van deze keten een meal bestelt (8 stuks of meer) dan krijg je gratis een paar kaartjes voor de wedstrijd van 25 mei aanstaande (tegen de Oakland A’s).
    Zangtalent: Aubrey Huff heeft meegewerkt aan een CD waarop diverse Major League-spelers hun lievelingsliedjes zingen. Aubrey zingt “Letters from Home” van John Michael Montgomery. Op 28 mei is er in het Westshore Plaza om 11.00u een signeersessie. Komt allen!
    Blessures: Werper Jesus Colome is sinds dinsdag weer beschikbaar. Donderdag is Franklin Nunez weer op de 15-daagse blessurelijst gezet, gevolgd door werper Rob Bell, die sinds zaterdag kampt met persoonlijke en psychologische problemen. Travis Lee en Rocco Baldelli zijn nog steeds geblesseerd. Genoeg blessures voor het moment dus. Het was maandag dan ook even schrikken toen werper Hideo Nomo met kramp van het veld ging. Gelukkig was het niet ernstig en kan hij gewoon weer spelen.
    Team-wijzigingen: Buitenvelder Jonny Gomes is weer terug naar de Durham Bulls, het triple-A farmteam van de Devil Rays. Woensdag kreeg hij daar gezelschap van Dewon Brazelton, die zijn zonden van de afgelopen weken mag gaan overdenken. Vanuit double-A team Montgomery Biscuits is de linkshandige werper Jon Switzer opgeroepen om hem te vervangen. Casey Fossum wordt startend werper. En Seth McClung blijft voorlopig nog even, ter vervanging van de zieke Rob Bell.
    Promotions & GiveAways: Zondag 8 mei was het “Mother’s Day Surprise” en “MLB Strikes out Breast Cancer Day”. Ik heb helaas geen details van de eventuele activiteiten of extraatjes die er die dag waren. Voorlopig zijn er geen GiveAways ….. Jammer!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #39
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Vervolg van het nieuws van de afgelopen week: De Florida Marlins.

    Florida Marlins

    Uitslagen:
    Zondag was er nog de laatste wedstrijd uit de thuisserie van de Florida Marlins tegen de Colorado Rockies. Met twee vroege homeruns namen Rockies snel afstand van de Marlins. Na 4 innings stond het al 1-8 en zelfs het perfecte slagspel van Juan Pierre (vijf honkslagen in vijf beurten) kon die achterstand maar tot 3-8 verkleind worden.
    Maandag tot en met woensdag waren dan de Houston Astros te gast. En de eerste wedstrijd brachten de Astros direct hun beste werper naar voren: Roger “The Rocket” Clemens. Pas na zeven innings konden de Marlins iets tegen hem inbrengen, terwijl de Astros toen al met 2-0 voorstonden. Clemens behaalde met de 2-1 overwinning zijn 330e winst als werper binnen en is daarmee de succesvolste nog in leven zijnde werper. Dinsdag kon er weer gejuicht worden in Dolphins Stadium. In de achtste inning scoorden de Marlins vijf punten, onder anderen door een homerun van een homerun van Carlos Delgado en een 2-honkslag van Mike Lowell die twee punten opleverde. Starter Brian Moehler hield de boel samen met vier opvolgers op de heuvel aardig dicht, wat resulteerde in een 6-2 overwinning. Woensdag de derde wedstrijd, en Dontrell Willis begon voor de Marlins op de heuvel. Hij gooide achte hele goede innings en na de twee punten-homerun van Damion Easley gaf hij Todd Jones de kans om de laatste inning te gooien. Dat ging weer zeer goed en de kleine 2-1 voorspring kon verdedigd worden.
    Na een rustdag waren de San Diego Padres de gastheer voor de weekend-sessie. Die Padres roken bloed en wisten met goed geconcentreerd spel alledrie de wedstrijden te winnen, een “clean sweep”. Als je maar repectievelijk twee, één en vier punten kunt scoren en je tegenstander er drie, twee en twaalf (!!) scoort dan heb je geen reden tot klagen. Vrijdag kregen Miguel Cabrera (homerun) en Josh Beckett (9x 3-slag) geen ondersteuning van hun mede-Marlins, zaterdag waren er maar vijf honkslagen van de Marlins en werden teveel kansen gemist waardoor Al Leiter zijn vierde verlies van het seizoen voor zijn kiezen kreeg. En zondag gingen de San Diego Padres helemaal “los”: A.J. Burnett kon een 4-1 voorsprong tot de zevende inning verdedigen en toen scoorden de Padres achter elkaar 10 punten, met als dieptepunt een 3-punten homerun.
    In de National League East staan de Marlins nog wel tweede achter de Braves met 19 gewonnen en 15 verloren wedstrijden, maar door deze slechte week zijn de Nationals, Mets en Phillies behoorlijk dicht genaderd.
    Voor de komende week staan series tegen de Los Angeles Dodgers en de Tampa Bay Devil Rays op het programma. Hopelijk kan hier het goede seizoensbegin een vervolg worden gegeven.

    Foto’s hieronder:
    Juan Encarnacion kon het niet maken tegen de Rockies, Roger Clemens valt niet te stoppen, zelfs Juan Pierre staat machteloos.


    Foto’s hieronder:
    Josh Beckett verliest ondanks goed werpen, Paul Lo Duca raakt gefrustreerd, één van de twaalf punten op zondag.



    Nieuw Stadion: voorlopig niet!
    Deze week zijn er geen officiële berichten over het nieuwe stadion (of juist geen stadion). Wel wordt er veel gespeculeerd over de toekomst. De meningen lopen uiteen van vertrekken uit Miami tot een soort van stadion-toeslag op de prijs van de kaartjes, waarbij het over één of enkele dollars per ticket zou gaan. Zolang er echter geen beslissing is, blijft het speculeren.

    Kort Nieuws
    Interesse: De Marlins hebben interesse getoond in de woensdag door de New York Yankees ontslagen ervaren werper Steve Karsay. Er is echter nog geen overeenstemming bereikt.
    Blessures: Relatieve rust aan het blessure-front. ”Closer” Guillermo Mota gooit alweer bijna op niveau en krijgt van de coaches alle tijd die hij nodig heeft. Werpers Ismael Valdez en Antionio Alphonseca zijn nog geblesseerd.
    Promotions & GiveAways: Zondag was het weer “Marlins Family Sunday” en “Marlins Snapshot Sunday”. Dinsdag was het “Two for Tuesday” waarbij je met de bon uit de Miami Herald twee tickets voor de prijs van één krijgt. Woensdag was “Paraguayan Heritage Night”, waarvan ik niet precies weet wat dat inhield. Volgende week tijdens de wedstrijden tegen de Tampa Bay Devil Rays zijn er leuke presentjes voor de toeschouwers, waaronder zelfs echte kinder-honkbalhandschoenen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #40
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    52

    Standaard

    Onwijs bedankt voor de tips over de zitplaatsen.... ga zeker 17 of 18 juni kijken...... helaas alleen... want ik heb nog een kleintje van 2,5 dus die kan mooi met moeders in de villa blijven zitten...
    :wink:



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •