Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 18 van de 30 EersteEerste ... 8161718192028 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 299

Onderwerp: Baseball / Honkbal in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties

  1. Top | #171
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Berichten
    43

    Standaard Re: Florida Marlins - Rick van den Hurk heeft bij zijn debuut 4 innings stand gehoude

    Uit de Miami Herald
    MARLINS

    Rain, Julio delay victory

    The Marlins endured rain delays, but still could have won until Jorge Julio blew another save opportunity. The game was suspended and will resume tonight.

    BY MIKE PHILLIPS

    mphillips@MiamiHerald.com

    (); }
    Joe Rimkus Jr. / Miami Herald Staff
    Marlins pitcher Rick Vanden Hurk pumps his fist after getting a strikeout to end the 1st inning Tuesday, April 10, 2007. (Joe Rimkus Jr./Miami Herald Staff)
    The Marlins couldn't have asked for much more from Henricus ''Rick'' Vanden Hurk, an unheralded pitching prospect from the Netherlands who stepped out of obscurity and into the big leagues Tuesday.
    They obviously need to ask a lot more from their closer, Jorge Julio, who again could not nail down a save opportunity and is quickly becoming the biggest story on this young team.
    The Marlins and Brewers endured three rain delays before the game was finally suspended with the score tied 2-2 in the top of the 11th at 12:03 a.m. today.
    Because of a new rule, the teams will continue the game in the top of the 11th at 7:05 tonight before they play the final game of the three-game series.
    Both teams would have been dry and on their way home if not for Julio, who couldn't hang on to a 2-1 lead in the ninth.
    That's not news in South Florida, where fans are getting use to booing Julio, who has given up runs in all four of his appearances, and has two blown saves. He almost had a blown save Sunday against the Phillies before Lee Gardner got two outs with the bases loaded to rescue the Marlins.
    Julio, who pitches behind in the count more than any Marlin, opened the ninth by walking Rickie Weeks, who stole second and scored on J.J. Hardy's one-out double to deep center.
    The Marlins, who traded for Julio at the end of spring training to bolster their bullpen, would be 7-1 today if not for his ineffectiveness as a closer. He has allowed six runs and 10 hits with six walks in just 3 2/3 innings, and has pitched behind in the count to almost every batter.
    GONZALEZ ENDORSES
    ''We've got to keep running him out there,'' Marlins manager Fredi Gonzalez said. ``He's got to pitch. We need him to get over this hurdle.
    ``We have to keep running him out there and get his confidence up.''
    The night should have belonged to Vanden Hurk, 21, who became the first pitcher from the Netherlands to start a major-league game since Bert Blyleven, and only the sixth to play in the big leagues.
    Vanden Hurk, an emergency starter who had never pitched above Single A, was called up because of Ricky Nolasco's elbow injury and, in part, because prospect Gabby Hernandez pitched Sunday and wasn't available. Vanden Hurk went 4 2/3 innings, but didn't return after a 49-minute rain delay. He gave up one run and five hits, and struck out five consecutive batters during a stretch.
    ''The kid did a good job,'' said Marlins general manager Larry Beinfest, who has a knack for finding and bringing unknown talent to the Marlins.
    ``You never know. We liked him, but you don't know. He's got a good head on him. He really did a nice job tonight.''
    Said Gonzalez: ``I thought he was outstanding. He did a great job. He was composed and he threw strikes.''
    Vanden Hurk's parents flew in at the last minute from the Netherlands.
    ''It took 14 hours and it cost a fortune,'' said his father, Wim. ``But it was worth it, every second of it. It was awesome the way he pitched.''
    Vanden Hurk, whose last victory was with the Waikiki Beach Boys in the Hawaiian Winter League and had a career record of 5-12 in the minors, said: ``They helped to settle me down.
    ''I was nervous. Getting that first out was a big relief,'' he said.
    ``I didn't even know I had five strikeouts in a row. I was just going from pitch to pitch. I'll probably be a little more settled next time.''
    TAKING THE LEAD
    Vanden Hurk left with the score tied at 1-1, and the Marlins got the go-ahead run in the bottom of the fifth when Alejandro De Aza reached on an error, raced to third on Alfredo Amezaga's single and scored on Dan Uggla's sacrifice fly to right.
    The Marlins' lead held up through a 22-minute rain delay in the seventh inning, and would have been enough, except for another poor effort from Julio.
    Vanden Hurk started his career as a catcher, and became a pitcher before he was signed by the Marlins as an undrafted free agent in November 2002.
    But there he was Tuesday, giving the Marlins just what they needed -- a decent start in an emergency. He will get another chance Monday in Houston as the Marlins wait to see how long Nolasco will be out.
    It was a big night for the Dutchman and the Marlins -- at least until the rain came and Julio blew another save

  2. Top | #172
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Berichten
    43

    Standaard Rick vd Hurk / Zondag 10/6 Rays at Marlins

    Een leuk uitje voor de zondagmiddag



    Van den Hurk zondag opnieuw in actie

    Rick van den Hurk keert bij Florida Marlins terug op de heuvel. De Nederlandse pitcher komt morgenavond in actie tegen Tampa Bay Devil Rays. In eerste instantie was Sergio Mitre aangewezen als startend werper voor dit duel. Hij heeft echter nog altijd teveel last van zijn hamstringblessure. Auteur: RedactieGeplaatst op: 09-06-2007, 08.30 Werper Mitre kwam afgelopen dinsdag al in actie in de dubbel tegen Atlanta Braves. Daarin maakte hij meteen indruk. In de eerste vijf innings kreeg hij geen enkel punt en vier honkslagen tegen. Mitre gooide drie strikeouts, alvorens hij bij het ingaan van de zesde inning uit voorzorg werd gewisseld.
    Toch heeft de pitcher van Marlins nog altijd veel last van zijn rechter hamstring. Om het herstel goed te laten verlopen, heeft manager Fredi Gonzalez besloten Mitre morgen toch niet in te zetten tegen Tampa Bay Devil Rays. Naar verwachting speelt de pitcher nu pas op vrijdag 15 juni zijn eerstevolgende wedstrijd.
    Als vervanger voor Mitre is de Nederlander Rick van den Hurk aangewezen. De Double A-pitcher was als reserve bij de ploeg gehouden voor het geval Mitre niet in actie zou kunnen komen. Van den Hurk maakte afgelopen dinsdagavond in Atlanta zijn rentree in de Major League. Tegen de honkballers van de Braves gooide de Nederlander tot de zevende inning een no-hitter. Uiteindelijk stond hij slechts drie lopers op de honken toe, één daarvan met een tweehonkslag. Van den Hurk stond daarmee aan de basis van de 1-5 overwinning.
    Voor Van den Hurk wordt het zijn vijfde start in zes wedstrijden in de Major League. Tot dusver won hij één wedstrijd en verloor er één. In achttien innings gooide hij negentien keer drie slag, twaalf keer vier wijd en kreeg twintig honkslagen tegen. Hij heeft met zeventien verdiende punten tegen momenteel een ERA van 8.50.

    bron www.honkbalsite.com

  3. Top | #173

    Standaard Baseball

    Van 28juli tot ongeveer 11augustus ben ik oa met mijn honkbal verslaafde zoon (12jr) in Florida.
    Wat is een leuke wedstrijd om te gaan zien? Wat is een goede plaats om te zitten, waar de tickets een beetje betaalbaar zijn. Moet je die tickets nu bestellen of kan je dat beter daar doen, vlak voor de wedstrijd?
    Hebben we ook nog het probleem van 2 dochters die honkbal niets vinden.
    Zijn er andere activiteiten voor de wedstrijd die ook voor hen leuk zijn om ze te lokken?
    En nog een vraag, zijn er nog Nederlanders die we dan ook in aktie kunnen zien?

  4. Top | #174
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Baseball

    Tsja, dit is dus een vraag voor mij, mede-honkbal-verslaafde en Florida gek als ik ben.

    Ikzelf ben ook ongeveer dezelfde periode in Florida (30-7 t/m 20-8) en ga op zaterdag 4 en zondag 5 augustus nar een wedstrijd van de Tampa Bay Devil Rays in St. Petersburg. Opde zondag gaan vrouw en zoon ook me, dat in namelijk een middagwedstrijd, begint om 1 uur. Ze spelen dan tegen de Baltimore Orioles, niet mijn eerste keus qua tegenstander om te gaan bekijken, maar de meest practische datums dus daarom die keuze.

    In de periode 28-7 t/m 11-8 kan ik je de volgende wedstrijden aanraden:
    • Zondag 29-7 Tampa Bay Devil Rays tegen Boston Red Sox (topper!!), start om 13.40u (wordt wel behoorlijk druk)
    • Zondag 5-8 Tampa Bay Devil Rays tegen Baltimore Orioles, start om 13.40u (niet zo druk)
    • Zondag 5-8 Florida Marlins tegen Houston Rockets, start om 13.05u (geen topper, wel leuk)
    Voor alle wedstrijden verwijs ik je graag naar het schedule van de teams:
    Tampa Bay Devil Rays
    Florida Marlins

    Als je nog vragen hebt: laat maar komen!!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-06-07 om 18:41.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #175
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Baseball

    Helemaal vergeten je andere vragen te beantwoorden:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door delphine Bekijk Berichten
    Wat is een goede plaats om te zitten, waar de tickets een beetje betaalbaar zijn.
    Wat noem je betaalbaar? Betaalbaar is een erg subjectief begrip.

    Ik kan je wel een antwoord geven, maar alleen voor bij de Tampa Bay Devil Rays: Family Fun Days. Bij alle thuiswedstrijden op zondag kun je dan voor $15 p.p. een outfield-ticket kopen en daar krijg je dan gratis een hotdog, een Pepsi (of andere frisdrank) en een snack bij. NB: Prime-games (o.a. als ze tegen de Red Sox of Yankees spelen) = $21 p.p.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door delphine Bekijk Berichten
    Moet je die tickets nu bestellen of kan je dat beter daar doen, vlak voor de wedstrijd?
    Als je naar een wedstrijd van de Red Sox gaat en je wilt heel zeker zijn van een bepaalde (gewilde) plaats, dan is vooraf bestellen jouw beste optie. Maakt het je niet heel veel uit waar je zit, dan gewoon op de wedstrijddag tickets kopen. Dat laatste maakt je ook wat flexibeler: mocht er iets tussen komen dan ben je je geld tenminste niet kwijt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door delphine Bekijk Berichten
    Hebben we ook nog het probleem van 2 dochters die honkbal niets vinden. Zijn er andere activiteiten voor de wedstrijd die ook voor hen leuk zijn om ze te lokken?
    In de catacomben zijn een aantal spelletjes te doen, hebben wel allemaal iets met honkbal van doen. Dan is er in het outfield nog de Rays Touch Tank, een groot bassin waar roggen (rays) in zwemmen en die kun je voeren en aanraken. Na de wedstrijd is er nog het "kids run the bases", waarbij de kinderen vanaf de tribune bij het 1e honk het veld op mogen om een rondje over de honken te rennen, met als afsluiter een high-five van mascotte Raymond.

    Op de website van de Rays staat ook nog een gedeelte speciaal voor kids: http://tampabay.devilrays.mlb.com/ml...ex.jsp?c_id=tb
    Alvast te gebruiken als voorbereiding.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door delphine Bekijk Berichten
    En nog een vraag, zijn er nog Nederlanders die we dan ook in aktie kunnen zien?
    Momenteel alleen bij de Florida Marlins:Rick Vanden Hurk (zoals de amerikanen het schrijven). Maar het is nog lang niet duidelijk of en wanneer hij speelt. Hij speelt sinds kort in de hoofdmacht van de Marlins, maar het kan zomaar gebeuren dat ze hem weer terugsturen naar de Minors.

    Ten slotte: Het kan ook erg leuk zijn om naar een minor league wedstrijd te gaan. Voor de mogelijkheden daarover verwijs ik je graag naar het topic Honkbal in Florida: Waar en wanneer.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-07-07 om 02:35.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #176
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Berichten
    43

    Standaard Re: Baseball

    Als je naar een Minor League wedstrijd gaat, kan ik je de Miracles in Fort Myers aanbevelen.
    Ze spelen alleen wedstrijden in Florida, dus je zou ook naar een uitwedstrijd kunnen gaan.

    Daar heb je grote kans pitcher Alexander Smit tegen te komen.
    Zie de afzondelijke topic over Alexander Smit

    Of op

    http://www.miraclebaseball.com/team/...&sportcode=afa

    gr
    Arno

  7. Top | #177
    Stamgast pieterpostma's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Burgum, The netherlands
    Berichten
    181

    Standaard Re: Florida Marlins - Rick van den Hurk heeft bij zijn debuut 4 innings stand gehoude

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnovdb Bekijk Berichten
    De 21-jarige Nederlandse werper Rick van den Hurk heeft bij zijn debuut voor de hoofdmacht van Florida Marlins vier innings stand gehouden. Daarin moest hij het opnemen tegen de zeer ervaren slagploeg van Baltimore Orioles, waarbij Jason Dubois met drie seizoenen Major League het minste ervaring had. Uiteindelijk kregen vier pitchers van Florida Marlins deze wedstrijd slechts zeven honkslagen tegen, waardoor de ploeg van Van den Hurk met 3-5 aan het langste eind trok.

    Hallo, misschien heb ik iets gemist maar is er een speciale reden waarom deze man op dit forum gevolgd wordt? Wie kent nog meer Nederlandse sporters in Florida?

    groet,
    Pieter Postma \\/
    Laatst gewijzigd door Njit; 18-06-07 om 08:16. Reden: Quote ingekort

  8. Top | #178
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Berichten
    43

    Standaard Re: Florida Marlins - Rick van den Hurk heeft bij zijn debuut 4 innings stand gehoude

    1. Het is toch redelijk uniek voor een Nederlander om op het hoogste niveau te honkballen in de USA/Florida.

    2. Voor de Florida bezoekers: Een kleine/uitgelezen kans om een wedstrijd met een landgenoot te zien (Als ik maar enigszins in de buurt van Miami zou zijn, dan wist ik het wel).

    Verder weet ik nog dat je in Florida nog Loek van Mil en Alexander Smit hebt spelen. beiden in Fort Myers bij lagere teams van de Minnesota Twins.

    groet
    Arno

  9. Top | #179
    Regelmatige Bezoeker RDGR's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28

    Standaard Re: Baseball

    Je kan naar een Minor League honkbalwedstrijd van de Clearwater Threshers gaan. Ik ben er zelf ook geweest en het is een hele leuke ervaring. De tickets zijn goedkoop en het stadion is mooi. Hier het schema voor juli en augustus: genoeg leuke thuiswedstrijden!

    http://www.threshersbaseball.com/sch...m=07&yyyy=2007

    http://www.threshersbaseball.com/sch...m=08&yyyy=2007

    Ook kun je hier eens kijken welke andere Minor League honkbal-teams er in Florida zijn: http://web.minorleaguebaseball.com/m...sp?mc=_florida
    Laatst gewijzigd door RDGR; 05-07-07 om 11:33. Reden: edit

  10. Top | #180
    Vaste Bezoeker Veronique maastricht's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    100

    Standaard Baseball wedstrijd

    Hallo,

    Kan iemand mij helpen hoe ik kan vinden wanneer er baseball wedstrijden zijn in juli in Florida? Basketball heet de NBA in USA maar hoe heet de baseball competitie. Lijkt me leuk om eens zo'n wedstrijd bij te wonen. Nu wil ik eens kijken of er een wedstrijd is als ik in Florida ben.

    Alvast bedankt!!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •