Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 13 van de 30 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 299

Onderwerp: Baseball / Honkbal in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties

  1. Top | #121
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    waalwijk
    Berichten
    108

    Standaard

    Ik ben dit jaar ook geweest op sectie 143 in het outfield. Eerst wat gegeten op het picknicgedeelte caarna op de stoelen gaan zitten. De wedstrijd die wij zagen was helaas saai, gewoon pech. De overige thuiswedstrijden later in de week waren bloedstollend. De totaalbeleving is super. Mijn kinderen vonden het ook heel leuk.


    Groet
    Joost
    weer aan het werk

  2. Top | #122
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Seaction 143 is net aan de andere kant van het outfield, aan de linkerkant. Voor "the Beach". Daar wil ik ook eens een wedstrijdje volgen, lijkt me ook erg leuk. Over het algemeen komen dar ook iets meer homerun-ballen terecht dan aan de andere kant.

    Dat de wedstrijd saai was .... ach, dat kan gebeuren. De sfeer maak je vooral zelf maar de wedstrijd is ook van belang. Een eindstand van 1-0 of 2-1 is vaak wat minder spectaculair met minder geslagen ballen, maar de spanning van de wedstrijd is dan weer anders. Mijn eerste wedstrijd dit jaar was op 22 juli, met een eindstand van 13-12 voor de Rays. Veel punten, veel honkslagen, spanning aan het eind. Leuke wedstrijd. Maar vooral ook erg lang: ruim 4 uur. Vanaf 7 uur 's avonds en dan nog in het donker naar je hotel terugrijden .... :cry: Om 11 uur belde mijn vrouwtje me om te vragen waar ik bleef ....

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #123
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Wie de (honk)bal gooit .... AUW!!

    Tsja, honkbal brengt nou eenmaal ook gevaren met zich mee. Een werper gooit een bal met snelheden oplopend tot bijna 100 mijl per uur. Als de slagman hem dan "goed" raakt, kan de werper de bal wel eens erg hard terugkrijgen.
    Dat gebeurde deze week met werper Rafael Soriano van de Seattle Mariners.



    Voor een filmpje van het gebeuren klik je hier. Op die website klik je dan op "350K" achter de tekst "Soriano struck by line drive"

    NB: Het gaat inmiddels beter met hem. Alleen "maar" een hersenschudding ....

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #124
    Newbie Phileas's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    The Hague, Netherlands, Netherlands
    Berichten
    14

    Standaard Wedstrijd Florida Marlins - wanneer moet ik gaan?

    Beste ervaren Florida-honkbal-fans,

    Net aan het begin van onze vakantie eindigt het honkbalseizoen; helaas! Toch zou ik het heel leuk vinden om nog een wedstrijd mee te maken, maar heb daarover de volgende vraag: Wanneer zouden we het beste kunnen gaan?

    1. Zijn alledrie de wedstrijden even belangrijk/even gezellig?

    2. Onze aankomstdatum is 29 september (vrijdag) in Miami (13.30 uur 's middags). Volgens het overzicht van de Florida Marlins spelen zij op:
    vrijdagavond - lijkt me een beetje vermoeiend na de vlucht;
    zaterdagavond - lijkt me prima en er zijn nog veel (te veel?) kaarten te krijgen. Minpuntje misschien, dat we nog moe zijn (?) van de reis en dat het donker (eng?) is als de wedstrijd is afgelopen.
    zondagmiddag - ziet er drukker uit qua kaartjes, maar lijkt ons ook wel OK. Minpuntje is misschien, dat we 2 dagen in Miami hebben, waarvan deze (2e) dag helemaal op gaat aan de wedstrijd.

    Dat verhaal van de drukte qua kaartjes, baseer ik op de plaatsen die ik toegewezen krijg als ik zou bestellen.

    HELP!

  5. Top | #125
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Ik denk dat ik de aangewezen persoon ben om je te beantwoorden.

    1a. Zijn alledrie de wedstrijden even belangrijk? Ja en nee. Dat hangt sterk van e situatie / stand op de ranglijst op dat moment af. De MLB (Major League Baseball) is verdeeld in 2 leagues (American en National League), die elk 3 divisies (East, Central en West) hebben. Aan het einde van het "normale" seizoen gaan de kampioenen van elke divisie door naar de Play-offs, de nacompetitie. Om het aantal per League tot 4 op te krikken gaat per league het beste team dat tweede is geworden in een divisie ook door. Dat noemen ze de Wildcard. En in die Wildcard-race zijn de Marlins betrokken (kampioen in hun divisie wordt bijna zeker New York Mets). En het is dus zeer afhankelijk hoe op de door jou genoemde datums de stand in die Wildcard-race is. Maken de Marlins dan nog een kans, dan zal het erg druk zijn.

    Dus iets om op dat moment even te bekijken.

    1b. Zijn alledrie de wedstrijden even gezellig? Dat hangt grotendeels ook af van de stand / kansen in de wildcard-race. Daarnaast kun je er ook vanui gaan dat de zondagmiddag sowieso redelijk gevuld en gezellig zal zijn, aangezien het een middagwedstrijd is waarbij vaak veel kinderen aanwezig zijn, en de laatste wedstrijd is nou eenmaal "de laatste wedstrijd". De Marlins noemen het laatste weekend van de competitie dan ook Fan Appreciation Weekend en er is een heleboel te doen om de wedstrijd heen, wat precies kun je t.z.t. het beste even zelf bekijken op de website.

    2. Welke dag? Tsja, da's ook afhankelijk van wat je zelf wilt en kunt. Je geeft al duidelijk je eigen beperkingen aan.
    Vrijdagavond lijkt me inderdaad erg vermoeiend na de lange reis, de wedstrijd begint om 19.00u plaatselijke tijd, wat één uur 's nachts is in jouw hoofd, dat nog op Nederlandse tijd leeft. En met een vermoeiende reis achter de rug en een gemiddelde wedstrijdduur van een uur of drie vraag ik me af of je dan het einde van de wedstrijd gaat halen .... Maar ja, misschien is het voor jullie toch een optie, je kunt altijd op dat moment nog beslissen.
    Zaterdagavond is traditioneel een goede honkbalavond. Gemiddeld wat drukker, maar ook gezelliger dan de andere avonden. Qua vermoeidheid zul je nog wel wat problemen hebben vanwege het tijdverschil, maar als je je overdag een beetje rustig houdt valt het wel mee. Als je - vanwege je schema - het liefst naar een avondwedstrijd gaat, dan lijkt deze dag de beste optie.
    Zondagmiddag slaat inderdaad een behoorlijk gat in je vankantieschema. In jullie geval zou ik op die dag alleen gaan als je kids hebt, vanwege de tijd op de dag. Of als de Marlins nog op de laatste dag kans maken op een plaats in de playoffs, dan is de sfeer en spanning in het stadion uiteraard zeer leuk om mee te maken.
    Houd er wel rekening mee dat het weer soms roet in het eten kan gooien. Als er een forse regenbui is wordt de wedstrijd vaak uitgesteld tot later, of onderbroken. In geval van langdurige regenval kan de wedstrijd zelfs worden afgelast, en op een andere/volgende dag worden gespeeld. Bij de laatste wedstrijden in het seizoen zal dat altijd direct de volgende dag zijn, in geval van zaterdag of zondag spelen ze dan twee wedstrijden op een dag.

    Wat betreft het bestellen van kaarten, dat hoef je alleen te doen als de Marlins nog in de wildcard-race zitten, dus als er grote drukte wordt verwacht. Dus wat is daarn wijsheid? Dat hangt van jezelf af, welk risico je wilt nemen. Wil je nu al zeker zijn dat je naar de wedstrijd kunt, dan is nu bestellen het veiligst. Daar betaal je wel wat extra's voor, de bestelkosten. En je zit dan vast aan de dag waarop je gaat, moe of niet moe. Wil je ter plaatse nog beslissen of en wanneer je naar een wedstrijd gaat, koop dan aan het stadion pas een kaartje. Als er nog voldoende plaats is kun je dan ook zelf exact je plaatsen uitkiezen, vak, rij en plaats in de rij (aan het gangpad is het prettigst).

    Heb ik je zo voldoende handvatten gegeven voor je keuze?

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #126
    Newbie Phileas's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    The Hague, Netherlands, Netherlands
    Berichten
    14

    Standaard

    Michael, je bent geweldig!

    Alles beantwoord en meer zelfs. Ik ga me de komende weken inlezen, zodat ik daar geen flater sla (zeg maar, juichen voor de tegenpartij ofzo?!)

    Het plan: Op dit moment, doe ik nog niets. Kinderen zijn er niet, dus zowel zaterdag als zondag is een mogelijkheid. We kijken eerst aan hoe de zaterdag is qua weer. Mocht de hel losbreken, dan gaan we zondag anders zijn we zaterdag van de partij.
    Ik heb er onwijs zin in! Het lijkt me een hele leuke belevenis.
    Nogmaals bedankt voor het uitgebreide antwoord!

  7. Top | #127
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phileas
    Michael, je bent geweldig!


    O ja, neem een regencape en/of een paraplu mee, het kan wel eens hard regegen en het stadion is niet geheel overdekt.

    En aangezien het buiten is, kan het ook behoorlijk warm zijn, en zonnig (overdag). Dus als je op zondag gaat: neem sunblock factoor veel mee! Of neem kaartjes in het gele gedeelte, daar zit je redelijk veilig. Het gele deel (Club Zone A) heeft ook "airco": koude lucht wordt naar beneden geblazen. En er is bediening voor drankjes en zo. Kost wel $40 per kaartje .... Ik heb daar in 1998 gezeten, in vak 249 of 250.


    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #128
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Berichten
    123

    Standaard Re: @michael66

    Afgelopen zondag zijn wij weer thuis gekomen na een fantastische vakantie. Op zondag 10 september zijn wij zoals eerder besproken afgereisd naar het Bilmar Resort waar we nog niet in mochten checken maar wel onze koffers in bewaring mochten geven. Meteen weer de auto in op weg naar Tropicana Field. Daar aangekomen trof je op de parkeerplaats meteen de rokende bbq's aan.
    Met behulp van de vele aanwezige stewards waren kaartjes snel aangeschaft. Ik koos voor sectie 115 ter hoogte van honk drie. Ik was bang dat de goedkope kaartjes van 8 dollar te ver van de actie af zouden zijn maar niets is minder waar. Het allereerste dat mij opviel toen ik de tribune betrad was dat het geheel kleiner was dan ik verwacht had. Zelfs vanaf de goedkoopste plaatsen valt het spel goed te volgen.

    Kwa catering kan menig europees sportstadion hier iets van leren. Werkelijk alles is verkrijgbaar in de categorie 3 V's (vlees, vet en veel) Gevolg is dat echt iedereen om je heen de gehele wedsrijd loopt te schransen. Bij het betreden van de sectie kreeg ik het idee dat wij een kaartje hadden gekocht voor de 70+ sectie. Zeer grappig. Vooral het kwartet dat direct voor ons zat. De gehele wedstrijd werd er eigenlijk niet gecommuniceerd met elkaar maar zodra de aanvalstune werd gezet en het publiek diende te antwoorden met "Charge!!" werd oma verschrikkelijk fanatiek en schreeuwde ze het zo hard uit dat ik toch wel hoopte dat ze de kukident niet vergeten was aangezien iemand vijf rijen beneden dan toch nog iets onplezierigs in zijn/haar nek mocht verwachten.

    De eerste honkbalwedstrijd die ik ooit live gezien heb dus ik kan niet zeggen dat ik al te veel kennis heb van het spelletje maar ik heb mij prima vermaakt. Binnen enkele innings enkele home runs mogen bewonderen, enkele vangballen en een dubbelspel. Naar mijn idee pitchte de werper (Sato??)van de Rays niet al te sterk waardoor ze al snel in de problemen kwamen na aanvankelijk de leiding genomen te hebben. Na de vijfde inning stond het 3-6 voor de A's waarna de Rays nog goed trachten terug te komen. Dit lukte aanvankelijk goed maar de A's wonnen uiteindelijk met 7-9.

    Conclusie: fantastische dag uit, heerlijk veel gegeten (een jumbo hotdog hoort hier uiteraard bij), we zaten in de lucky section waardoor we een gratis lunch wonnen bij het hardrock hotel seminole (ofzoiets), dit tot grote vreugde van de vele bejaarden. Helaas geen winstpartij.

    Een absolute aanrader en in ieder geval ook zeker de rit vanuit Orlando waard mocht je een dag op en neer willen.

    Michael66 bedankt voor de vele info mede namens mijn vrouw. Je zal het niet geloven maar zij stond nog wel het hardst "charge!" te schreeuwen van de gehele sectie om elke keer in lachen uit te barsten.
    Laatst gewijzigd door Marco Tiel; 27-09-06 om 15:15.

  9. Top | #129
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: @michael66

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco Tiel Bekijk Berichten
    het publiek diende te antwoorden met "Charge!!" werd oma verschrikkelijk fanatiek en schreeuwde ze het zo hard uit dat ik toch wel hoopte dat ze de kukident niet vergeten was aangezien iemand vijf rijen beneden dan toch nog iets onplezierigs in zijn/haar nek mocht verwachten.

    Michael66 bedankt voor de vele info mede namens mijn vrouw. Je zal het niet geloven maar zij stond nog wel het hardst "charge!" te schreeuwen van de gehele sectie om elke keer in lachen uit te barsten.
    Hoi Marco,

    Een leuk verhaal, maar zit er een link in beide stukjes hierboven? :lol:
    Grz
    Dr. Phlox
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  10. Top | #130
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Berichten
    123

    Standaard Re: @michael66

    #-o ](*,)

    haha, ik moet je teleurstellen. het verschil in leeftijd tussen mijn vrouw en de schreeuwende oma bedroeg toch zeker 50 jaar. Deze ochtend heb ik mijn vrouw haar tanden nog zien poetsen. Ik ben er toch wel vrij zeker van dat ze me niet al 6 jaar voor de gek loopt t houden



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •