Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 25 van de 30 EersteEerste ... 152324252627 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 250 van de 299

Onderwerp: Baseball / Honkbal in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties

  1. Top | #241
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Spring 2011: International Baseball in St. Petersburg

    Farley maakt selectie voor St. Petersburg International Baseball bekend


    Brian Farley heeft de selectie van het Nederlands honkbalteam bekend gemaakt voor St. Petersburg International Baseball. De bondscoach heeft voor het evenement 28 spelers geselecteerd. Het gezelschap dat op vrijdag 25 februari naar Florida vertrekt is een mooie mix van gevestigde routiniers en jonge talenten.
    De selectie bestaat uit de volgende namen:
    Pitchers (11): David Bergman (Kingheim), Leon Boyd (Neptunus), Rob Cordemans (L&D Amsterdam), Berry van Driel (Neptunus), Kevin Heijstek (Neptunus), Diegomar Markwell (Neptunus), Kevin Miner (Mr. Cocker HCAW), Nicky Stuifbergen (Corendon Kinheim), Nick Veltkamp (Corendon Kinheim), Orlando Yntema (UVV) en Jurjen van Zijl (UVV).
    Catchers (3): Jason Halman (Corendon Kinheim), Sidney de Jong (L&D Amsterdam) en Bas Nooij (L&D Amsterdam).
    Infielders (9): Jeffrey Arends (Neptunus), Michael Duursma (Konica Minolta Pioniers), Bryan Engelhardt (Corendon Kinheim), Roelie Henrique (L&D Amsterdam), Dwayne Kemp (Neptunus), Raily Legito (Neptunus), Michael Pluijmers (Mr.Cocker HCAW), McVince Rooi (L&D Amsterdam) en Rien Vernooij (Neptunus).
    Outfielders (5): Shaldimar Daantji (Neptunus), Bas de Jong (L&D Amsterdam), Eugene Kingsale (Neptunus), Dirk van ’t Klooster (Corendon Kinheim), Danny Rombley (UVV).
    Coaching staff: Brian Farley, Steve Janssen, Wim Martinus, Ben Tijssen en Tjerk Smeets.
    St. Petersburg International Baseball is een internationaal honkbalprogramma gecreëerd door Bill Foster, de burgemeester van deze stad in de staat Florida. Onderdeel van dit programma is een Spring League waar het Nederlands team aan meedoet. In totaal zijn er tussen 21 februari en 13 maart 13 duels. Foster wil St. Petersburg als een internationale honkbalstad positioneren en op deze manier meer toeristen uit de hele wereld trekken.
    Het Nederlands honkbalteam speelt de eerste wedstrijd van St. Petersburg International Baseball tegen Seoul Nexen Heroes, een topclub uit de Koreaanse competitie. Oranje speelt het eerste duel op dinsdag 1 maart om één uur ’s middags lokale tijd in het Al Lang Stadium in St. Petersburg. Korea werd tweede bij de World Baseball Classic in 2009 en won Olympisch goud in Beijing drie jaar geleden.
    Nederland speelt op donderdag 3 maart (zeven uur ’s avonds lokale tijd) nog een keer tegen Seoul Nexen Heroes. Twee dagen later, op zaterdag 5 maart, is Canada de tegenstander, wederom ’s avonds om zeven uur. Op woensdag 9 maart is Tampa Bay Rays de tegenstander (één uur ’s middags), op vrijdag 11 maart St. Petersburg College (om zeven uur ’s avonds) en Nederland sluit de trip af met een duel tegen de Philadelphia Phillies op zondag 13 maart om één uur ’s middags. Alle wedstrijden zijn in Al Lang Stadium.

    Kijk voor meer informatie op www.stpeteinternationalbaseball.com.


  2. Top | #242
    Banned User
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Berichten
    7

    Standaard Re: Honkbal in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties.

    Hoe ver van te voren moet je tickets hiervoor reserveren? Als we naar een bekender team willen.

  3. Top | #243
    Vaste Bezoeker Sanibel's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Big city
    Berichten
    108

    Standaard Re: Honkbal in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties.

    Christal,

    Bedoel je een reguliere wedstrijd of spring-training?
    Voor wat betreft een reguliere wedstrijd hebben wij in 2006 een dag voor de wedstrijd tussen de Tamba Bay Devil Rays en de New York Yankees nog tickets gekocht bij het stadion(en de Yankees zijn volgens mij het meest populaire team). Er waren op dat moment nog genoeg tickets over in het outfield. Als je betere plaatsen wil hebben b.v achter de plaat zal je on-line tickets moeten bestellen denk ik omdat dit gewilde plaatsen zijn.

    Wat spring training betreft kan ik je geen antwoord geven want hier ben ik helaaaaaaas nog nooit bij geweest.


    Sjon, Bianca en Romy
    Laatst gewijzigd door Sanibel; 25-02-11 om 10:22.
    Sinds jaren helaas geen vakanties in het vooruitzicht

  4. Top | #244
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2011
    Berichten
    42

    Standaard Re: Baseball / Honkbal in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties

    beste

    hoe kunnen we op de gemakkelijkste manier een sportgebeurtenis bijwonen,
    dit moet een geweldige ervaring zijn, ergens in een stadion te zitten vol met sfeer

    het moet geen topwedstrijd te zijn, als er maar wat te beleven valt
    we reizen van 11 juli tot 3 aug door florida
    een periode dat er vele sporten hun zomerstop hebben

    zijn er centrales waar we ons kunnen inlichten, of zijn er misschien kaarten te reserveren via bepaalde wegen, welke sporten maakt niet zoveel uit, als het maar spannend kan zijn

    wie kan ons uit onze droom helpen
    bedankt
    paull

  5. Top | #245
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Baseball / Honkbal in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties

    Hoi Paul,
    Je zet je oproep in het honkbal-onderwerp, dus ik neem maar even aan dat je een honkbalwedstrijd wilt bijwonen.
    Voor top-honkbal kun je in Florida terecht in St. Petersburg (Tampa Bay Rays) en in Miami (Florida Marlins). Hun schema's kun je vinden op hun websites, die je het beste kunt bereiken via www.mlb.com
    Medio juli spelen de Rays een aantal topwedstrijden in St. Petersburg, namelijk tegen de New York Yankees en de Boston Red Sox. Kijk voor de precieze data op de website van de Rays. Kaarten voor die wedstrijden kun je het beste via de website bestellen, dat gaat via Ticketmaster. Aangezien het topwedstrijden zijn is de kans groot dat het stadion vol zit en dus op de dag van de wedstrijd geen kaarten meer beschikbaar zijn.

    Andere sporten? Nee, niet in de zomer. Zie ook: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=744

    Veel plezier.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #246
    Newbie John Florida Marlin's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Krommenie.
    Berichten
    5

    Standaard Re: Baseball / Honkbal in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties

    Hoi Michael66,

    Ik ben zelf ook fan van baseball & Football,mijn vraag aan jouw is,de samenstelling van de american & national league en dan met name de samenstelling divisions east,central en west altijd het zelfde ?

    Een volgende vraag is : speelt ieder team tegen elk team ( ik had laatst begrepen dat de Cubs voor het eerst in 6 of 7 jaar weer in Boston speelde)of zijn er uitzonderingen.

    Ik ben nu 2 keer in Florida geweest ( 2008 & 2009 )ik hoop in 2012 wederom terug te gaan en dan wil ik zeker proberen om de Tampa Bay Rays te zien.

    Vriendelijke groet,

    John Florida Marlin.
    Laatst gewijzigd door John Florida Marlin; 28-05-11 om 11:04.

  7. Top | #247
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Baseball / Honkbal in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John Florida Marlin Bekijk Berichten
    de samenstelling van de american & national league en dan met name de samenstelling divisions east,central en west altijd het zelfde?
    Ja. De laatste keer dat het gewijzigd is was in de jaren 90:
    In 1993, the National League added the Florida Marlins in Miami and the Colorado Rockies in Denver. In 1998, the Milwaukee Brewers switched leagues by joining the National League and two new teams were added: the National League's Arizona Diamondbacks in Phoenix and the American League's Tampa Bay Devil Rays in St. Petersburg, Florida.
    speelt ieder team tegen elk team (ik had laatst begrepen dat de Cubs voor het eerst in 6 of 7 jaar weer in Boston speelde)of zijn er uitzonderingen.
    Nee. Ze spelen binnen hun League (dus National of American) wel tegen alle teams, het meest tegen de teams in de eigen divisie. Een paar keer per jaar zijn er interleague-wedstrijden, waarin dus teams van de verschillende leagues tegen elkaar spelen. Dit is sinds een aantal jaren pas zo, is gedaan om toeschouwersaantallen op te schroeven en in deze wedstrijden spelen meestal teams uit dezelfde regio tegen elkaar (een soort van derby's dus). Denk aan wedstrijden in NY tussen de Mets (National) en Yankees (American), in Florida tussen de Marlins (National) en de Rays (American). En in Chicago natuurlijk de Cubs tegen de White Sox.
    ik hoop in 2012 wederom terug te gaan en dan wil ik zeker proberen om de Tampa Bay Rays te zien.
    Ik zeg: DOEN!!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-05-11 om 23:07.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #248

    Standaard Re: Baseball / Honkbal in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John Florida Marlin Bekijk Berichten
    en dan wil ik zeker proberen om de Tampa Bay Rays te zien.
    Moet je zeker gaan doen. Wij zijn bijna iedere keer dat we in Florida waren naar een wedstrijd geweest. Kaartjes via internet (en printen) of soms direct aan de kassa (maar dan zou het eens uitverkocht kunnen zijn). Echter uitverkocht heb ik het nooit gezien, altijd wel een plekje te vinden.

    Parkeren is gewijzigd. Vroeger kon je in de buurt makkelijk parkeren, wij konden altijd gratis omdat we met 4 personen waren, omdat we zo genaamd aan car-pool doen. Nu zijn de meeste parkeerplaatsen van particulieren. Maar goed voor $10-$15 sta je heel dicht bij en goed.

    Trouwens denk eraan dat je binnen zit. Ja het hele veld is overdekt en enigszins ook nog airco aanwezig. De eerste keer dat wij gingen op een zondag dachten we oke genoeg zonnebrand mee en veel drinken want de eerste keer was op een zondag en dan is de wedstrijd 's middags. Dus niet alles heerlijk overdekt. Geweldig om dit mee te maken.

    Ook heel mooi is dat iedereen door elkaar zit, maakt niet uit voor wie je bent. En geen rotzooi van wie dan ook. Is gelukkig heel wat beter dan een voetbal wedstrijd in NL.

    Denk er wel aan als je weer richting Orlando rijd na de wedstrijd dat je meestal de eerste 30-45 minuten in de file rijdt. Duurt meestal lang voordat je weer op de autoweg zit. Maar dan kan je lekker even de wedstrijd bespreken.
    Laatst gewijzigd door jarjarbinks; 28-05-11 om 19:43.

  9. Top | #249
    Newbie John Florida Marlin's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Krommenie.
    Berichten
    5

    Standaard Re: Baseball / Honkbal in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties

    Michael ik heb nog een vraag betreffende het Baseball maar misschien ga ik er nu wel te diep op in maar ik stel hem toch,laatst keek ik naar ESPN America waar een game werd uitgezonden van de Cubs vs Boston Red Sox en daar kwamen in beeld de gegevens van een pitcher : Games 18,Saves/Opps 8/9,ERA 2.41,Opp BA .238,K/BB 25/3.
    Games spreekt voor zichzelf maar de andere gegevens zijn voor mij nog vraagtekens,weet jij mischien waar de andere gegevens voor staan ?
    Vriendelijke groet,
    John Florida Marlin.

  10. Top | #250
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Baseball / Honkbal in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties

    Hier een link waar je alle afkortingen van de stats kan vinden welke in Amerika gebruikt worden.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Baseball_statistics

    In Amerika zijn ze helemaal gek van statistieken en houden ze bijna alles bij. Er wordt zelfs geteld hoeveel ballen een pitcher heeft gegooid in de wedstrijd. Vaak is dit ook een leidraad om een pitcher te gaan wisselen na een x aantal gegooide ballen om te voorkomen dat hij te ver inzakt qua gooien.




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •