Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 30 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 299

Onderwerp: Baseball / Honkbal in Florida: Nieuws, tips, vragen en suggesties

  1. Top | #11
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    32

    Standaard

    Die dag heb ik gepland staan voor bezoek aan Devil Rays.

  2. Top | #12
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Elk jaar als we van Treasure Island naar de pier rijden komen we langs het Tropicana Field. Sport is niet mijn eerste interesse, maar een keer een wedstrijd bijwonen staat steeds op de lijst. Dit jaar zijn we er helaas maar drie dagen en neem ik me voor om te gaan. Verleden jaar dus ook maar toen speelden ze uit. Nu spelen ze thuis. Waarom spelen ze drie wedstrijden tegen dezelfde club Oakland Athletics??
    Harm

  3. Top | #13
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    ik zou best eens een bezoek aan een honkbalwedstrijd willen brengen als ik in Kissimmee ben. Dat heb ik daar nog nooit gedaan. Welk stadion zou jij me aanraden? Mag Kissimmee zijn, maar ook verder weg.

    En ik heb wel eens gehoord dat er lieden zijn die zich verregaand misdragen door op het publiek op de lagere tribunes te piesen. Ik hoop dat dat incidenten zijn! Wat is jouw ervaring met dit soort hooligans?
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  4. Top | #14
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm
    Waarom spelen ze drie wedstrijden tegen dezelfde club Oakland Athletics??
    Een wat langere uitleg is hiervoor nodig:
    In een seizoen speelt elk team 162 wedstrijden: 81 thuis en 81 uit. Dat seizoen loopt van begin april tot begin oktober. Dat betekent dat er zowat elke dag een wedstrijd wordt gespeeld. Elke wedstrijd duurt zo'n 3 1/2 uur, soms wat korter of langer. Tel daar de tijd voor omkleden, warming up, weer omkleden etc. bij op en je hebt een behoorlijk gevulde dag. Om dan ook elke dag nog eens een behoorlijk stuk te gaan reizen (bus, vliegtuig, weer bus) zou dan een erg zware belasting voor de spelers zijn. Daarom is gekozen om steeds 2 tot 4 wedstrijden (een "serie" achter elkaar tegen dezelfde tegenstander te spelen.

    Daarnaast kun je in het speelschema (deze link is naar de Devil Rays) zien dat elk team langere periodes heeft dat ze uit-series en thuisseries spelen. De Devil Rays spelen bijvoorbeeld nu 3 series achter elkaar thuis: 3x tegen de Toronto Blue Jays (wel leuk: Rays tegen Jays), dan een dag vrij, 3x tegen de Oakland Athletics, dag vrij en ten slotte 3x tegen Dde Baltimore Orioles. Dan vertrekken ze voor een "Roadtrip", een serie uitwedstrijden tegen de New York Yankees Yankees en de Boston Redsox. Etcetera ...... Dus steeds een tijdje thuis in (relatieve rust) en dan een tijdje de hektiek van een aantal uitwedstrijden.

    Als je goed naar het speelschema kijkt, dan zie je dat de eerste wedstrijd van een serie altijd een avondwedstrijd is (start om 7 of 8 uur), en de laatste wedstrijd (bijna) altijd in de middag wordt gespeeld (start tussen 1 en 4 uur). Zo is er aan het einde van een serie wat meer tijd om te vertrekken.

    Nadeel van die 2-4 wedstrijden op rij of de periodes van uitwedstrijden is dat je tijdens een vakantie in Florida weinig keuze. Net die dagen spelen ze alleen maar tegen .... (vul maar in). Of als je helemaal pech hebt, is het team uitwedstrijden aan het spelen, en is er dan net helemaal geen wedstrijden.
    Voor ik mijn vakantie boek kijk ik daarom even goed na of er wel wedstrijden zijn als ik er ben. En dat is meestal zo, want ik ben er meestal 2 of 3 weken, en zo lang zijn de Rays nooit op pad.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #15
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ekkie50
    ik zou best eens een bezoek aan een honkbalwedstrijd willen brengen als ik in Kissimmee ben. Dat heb ik daar nog nooit gedaan. Welk stadion zou jij me aanraden? Mag Kissimmee zijn, maar ook verder weg.
    Als je naar honkbal wilt kijken, dan is het toch het leukst als je naar een wedstrijd gaat in de hoogste klasse, de Major League Baseball (MLB). In Florida zijn er maar 2 teams die daarin spelen: de Florida Marlins in Miami en de Tampa Bay Devil Rays in St. Petersburg. Zie voor adressen en linkst naar speelschema's en zo in het topic dat ik daarvoor heb aangemaakt. Vanuit Kissimmee is het zo'n anderhalf uur rijden naar St. Petersburg, naar Miami is het niet als dagtrip te doen.

    ALternatief is om naar een wedstrijd in een lagere klasse te gaan, de Minor Leagues. Daarin zijn de klassen (van laag naar hoog): Class A Advanced (single A), AA (double A) en AAA (triple A). In Florida zijn 13 teams in deze klassen actief, 12 in Single A en 1 in Double A (Jacksonville Suns). Klik op deze link, dan krijg je een kaartje van Florida te zien met de teams. Door op een logo te klikken kom je op hun websites, waar je de adressen en zo kunt vinden.
    Teams/clubs in deze klassen zijn meestal verbonden aan'één van de clubs in de Major League. Zij maken deel uit van het "Farming system". De lagere teams doen dan dienst als opleidingsploegen voor jonge spelers (vergelijk dit met Feyenoord en Exelsior, Ajea en Haarle, PSV en SV Eindhoven). Ook kunnen geblesseerde spelers uit de Major Leagua na een blessure in de lagere klassen langzaam aan weer opbouwen tot hun oude niveau.
    Zelf heb ik nog nooit een wedstrijd in deze lagere klassen bezocht, kan je dus ook geen ervaringen meegeven. Wie weet ga ik dit jaar in juli wel naar zo'n wedstrijd.

    Filmtip: Bull Durham (met Kevin Costner en Susan Sarandon).
    Filmtip: Summer Catch (met Freddie Prinze jr. en Jessica Biel).
    Beide films gaan over het wel en wee van (een) speler(s) in de Minor Leagues.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ekkie50
    En ik heb wel eens gehoord dat er lieden zijn die zich verregaand misdragen door op het publiek op de lagere tribunes te piesen. Ik hoop dat dat incidenten zijn! Wat is jouw ervaring met dit soort hooligans?
    Heb ik nog nooit meegemaakt. Misschien ligt het wel aan het team dat je bezoekt. Het enige incident dat ik heb meegemaakt was dat er een paar rijen voor me een paar zeer enthousiaste toeschouwers waren die opsprongen vanwege een goede actie op het veld, daarbij hun drankjes in hun handen hadden en de ihoud daarvan (dat is nogal wat) deels over andere mensen morsten/gooiden. Die werden uiteraard boos, maar een naderende vechtpartij werd direct in de kiem gesmoord door de aanwezige agent (1 agent voor een heleboel tribunevakken). Die wees één keer naar de boosdoeners, en wenkte ze naar zich toe. Ze hadden geluk dat ze meteen excuses maakten en beloofden zich verder koest te houden, anders waren ze waarschijnlijk zonder pardon meegenomen naar ....
    Om problemen door alcoholmis- of gebruik nog meer te voorkomen zijn er dit jaar nieuwe maatregelen uitgevaardigd door de bond (MLB): de bekers zijn kleiner gemaakt (ja dat blijkt ook te kunnen) en je mag er maar 1 of 2 tegelijk kopen. Dus geen meters bier meer tegelijk.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #16
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Nog een aanvulling, gevonden in de Security Regulations van Tropicana Field, home of the Pampa Bay Devil Rays:

    5. Fan Behavior is important to the comfort of our other guests. Profanity, abusive language, inappropriate dress or conduct deemed disorderly, unruly or disruptive by Tropicana Field management is grounds for ejection. Solicitation of contributions and distribution of literature on stadium property are prohibited.

    en

    9. Noise makers, air horns, laser pointers and any other irritating or distracting items are prohibited and will be confiscated.

    En neem van mij maar aan dat overtreding snel zal worden ontdekt (heel actieve stewards) en bestraft zal worden. Voor de goedwillende bezoeker een echte geruststelling.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #17
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Kijk, dit vind ik dus zo prettig. Niets hele peletons ME'ers, niks zangkoren, geen vernielingen. Ik heb 15 jaar geleden een paar NBA wedstrijden gezien en daar ging het er ook keurig aan toe. De fans leken zich soms meer druk te maken om hun Pizza Hut pizzatjes dan om wat anders!

    Volgens mij kun je stellen dat op een enkele uitspatting (meestal tijdens finales) daar gelaten het live kijken naar sport in Florida (en ws. heel Amerika) een verademing is vergeleken met het voetballen hier in Europa.

    Overigens mijn complimenten, Michael! Je posts bevatten heel veel nuttige info! Keep 'em coming!

    Daniel

  8. Top | #18
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Heden toegevoegd: Het waar en wanneer van Minor League Baseball. Zie de 1e post van dit topic.
    Op 13 locaties in Florida. Kosten per ticket: 3-5 dollar!!

    Binnenkort meer.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #19
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
    Niets hele peletons ME'ers, niks zangkoren, geen vernielingen. Ik heb 15 jaar geleden een paar NBA wedstrijden gezien en daar ging het er ook keurig aan toe. De fans leken zich soms meer druk te maken om hun Pizza Hut pizzatjes dan om wat anders!
    Volgens mij kun je stellen dat op een enkele uitspatting (meestal tijdens finales) daar gelaten het live kijken naar sport in Florida (en ws. heel Amerika) een verademing is vergeleken met het voetballen hier in Europa.
    Slechts enkele agenten i.p.v. pelotons ME, aanmoedigingen i.p.v. kwetsende zangkoren ("Let's go Rays!! Let's go Rays!!"). Honkbal heet ook niet voor niets "America's Pastime", een lekker dagje uit, lekker wat (heel veel!!) eten en drinken, lekker potje honkbal zien, lekker je vrienden ontmoeten, en dan weer lekker naar huis (vaak al voordat de wedstrijd is afgelopen, heiligschennis!).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
    Overigens mijn complimenten, Michael! Je posts bevatten heel veel nuttige info! Keep 'em coming!
    Bedankt voor het compliment. Ik ga gewoon door, er is nog genoeg over te vertellen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #20
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    32

    Standaard

    Eerder weggaan zoals je beschrijft is eigenlijk de kern van de zaak en waarom mijn voorkeur toch echt wel ligt bij het (Europese) voetbal.

    En ach zangkoren wordt ook vaak overdreven en vernielingen ook. In het uitgaansleven wordt meer gesloopt dan bij voetbal.

    Desalniettemin ga ik wel gezellig dagje van maken bij 2 honkbalduels.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •