Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Functie 'zoeken'

  1. Top | #1
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Functie 'zoeken'

    Hoi Mickey99 of Michael66,

    Ik heb een vraag m.b.t. de zoekfunctie. Zou de minimale woordlengte van 4 naar 3 kunnen gaan? Ik wil soms wat terugzoeken en telkens zonder resultaat, omdat ik een woord gebruik van minder dan 4 letters. Om wat voorbeelden te noemen: Key West (wat toch een duidelijk onderwerp is op dit forum) of Bed and Breakfast.

    Alvast bedankt!

    Groetjes Natasja

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Functie 'zoeken'

    Ik zal dit aan Daniel (de beheerder) voorstellen. Ik weet zelf namelijk niet of dat makkelijk aan te passen is, wordt vervolgd.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Functie 'zoeken'

    Ondanks het feit dat ik blijkbaar niet mag reageren doe ik dat toch

    Dit is een technische beperking. De Forum software gebruikt een database. Voor het zoeken gebruiken we de index die door de database software wordt aangemaakt.
    Om de performance acceptabel te houden zit er een limiet in voor de lengte van de woorden (volgens mij minimaal 4, maximaal 15). Als je ook woorden van 3 letters lang aan de index laat toevoegen dan heb je kans dat de performance achteruit gaat. De index wordt namelijk een stuk groter. Dit is ook een instelling die op server nivo ingesteld wordt.

    Er zijn wel wat manier om toch te kunnen zoeken naar kleine woorden:

    - Gebruik een wildcard. Vul bij het zoekscherm bijvoorbeeld key* west in. Je zult dan waarschijnlijk wel wat meer vinden dan je wilt maar het werkt wel.
    - Gebruik Google. Dit is eigenlijk het handigste. Google indexeert het Forum zeer regelmatig. De Google index is ook een stuk groter dan de Forum index.

    Vul daarvoor in het Google vak onderin het scherm je zoekopdracht als volgt in:

    key west site:floridaforum.nl of
    'key west' site:floridaforum.nl
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: Functie 'zoeken'

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mickey99 Bekijk Berichten
    Ik zal dit aan Daniel (de beheerder) voorstellen. Ik weet zelf namelijk niet of dat makkelijk aan te passen is, wordt vervolgd.
    Dank je Mickey99. Het zou wel makkelijk zijn, want zodra er een vraag wordt gesteld op het forum die in het verleden al eens is beantwoord, wordt er door bepaalde mensen gelijk naar de zoekfunctie verwezen. Dan is het makkelijk als deze ook op een drieletterwoord reageert. Ik vind het een beetje omslachtig als deze mensen eerst naar Google moeten, om daar verder te gaan zoeken. Het was me een paar keer opgevallen, vandaar mijn vraag. Als het niet kan, ook prima. Ik weet mijn weg inmiddels wel te vinden op het forum.

  5. Top | #5
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Functie 'zoeken'

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Natasja L. Bekijk Berichten
    Ik vind het een beetje omslachtig als deze mensen eerst naar Google moeten, om daar verder te gaan zoeken.
    Overigens kun je ook Phrase Search gebruiken. Plaats de zoektermen dan binnen dubbele quotes.

    Bijvoorbeeld "key west" of "usa fun vacations"
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    29

    Standaard Hoe te zoeken op het forum?

    Hoi forumleden
    Ik heb een vraag over florida met kleine kinderen,. Ik weet dat er vast iets op het forum staat dus ik wil graag zoeken. Maar als ik bij zoeken Kleine Kinderen inyp, dan krijg ik gewoon alle topics te zien waar de woorden in voorkomen (en dat zijn er veeeeel :?) ik zoek dus echt naar reiservaringen met kleine kinderen. Zoek ik verkeerd? Of moet ik de vraag gewoon stellen?

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker annette's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Nijmegen (voorheen Oosterhout)
    Berichten
    29

    Standaard Re: Hoe te zoeken op het forum?

    Wat wil je weten dan? Wij hebben 2 kids van nu 5.5 en 2.5 jaar oud. Wij gaan in juli voor de 2e keer naar Florida. De eerste keer was 2 jaar geleden in 2006. Groet Annette...
    USA vakantie 10 juli t/m 5 augustus 2011: http://www.knabbelbabbelenkids.blogspot.com

  8. Top | #8
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Hoe te zoeken op het forum?

    Klik in de bovenste blauwe balk op zoeken.
    Er verschijnt een uitklapvenster. Klik daarin op "geavanceerd zoeken".
    In het venster dat dan verschijnt kun je dan verschillende zoektermen invoeren. En daaronder verander je het beste "zoek in volledige berichten" in "Zoek alleen in titels".
    Dan kun je daaronder nog wat andere zoekopties invoeren om de selectie te verkleinen, maar dat is meestal niet nodig.

    Zoektermen om reizen met kinderen te vinden?
    • kids
    • kind
    • kinderen
    • kleine
    • jaar

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    47

    Standaard Re: Hoe te zoeken op het forum?

    ik denk dat ze bedoelt dat ze alle topics krijgt waar het woord kleine of het woord kinderen n voorkomt.

  10. Top | #10
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Hoe te zoeken op het forum?

    Dat denk ik ook. Daarom heb ik ook aangegeven dat het beter zoeken is in alleen de titels van de onderwerpen, dan krijg je namelijk veel minder en gerichtere onderwerpen in je selectie. Per aangegeven woord zo'n 10-12.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •