Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 32 van de 45 EersteEerste ... 22303132333442 ... LaatsteLaatste
Resultaten 311 tot 320 van de 442

Onderwerp: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

  1. Top | #311
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Ik heb gehad dat de ING bank op de dag dat wij naar Amerika vlogen een nieuwe CC had opgestuurd met daarbij een briefje dat de andere na 7 dagen zou vervallen, lekker makkelijk als je 3 weken weg gaat. Erger was nog dat de geldigheidsduur van de CC nog 2 jaar over had dus dan verwacht je ook geen nieuwe pas.

    Dus pas geblokkeerd op vakantie en daar sta je dan bij een hotel om in te checken, gelukkig hadden we net dat jaar besloten om "voor de zekerheid" een CC aan te vragen bij de Rabobank. Just to be sure.

    Blokkade van de CC hebben wij ook al 2x meegemaakt vanwege een transactie voor een huurauto of hotel, inmiddels staat duidelijk vermeld bij de CC dat wij geregeld in Amerika zijn of daar dingen aankopen en dat als er een verdachte transactie is er ook meteen met mij gebeld wordt. Sindsdien geen last meer gehad van blokkades.

    En wij zorgen ook altijd dat we cash geld hebben om een paar dagen door te komen, ik sta ook liever niet voor verrassingen.

    Wij hebben in het verleden wel gewisseld bij Pott in Amsterdam en daar kun ej voor grotere coupures te wisselen bellen voor een betere deal, nu gebruiken we voornamelijk cash back bij de supermarkten.
    Laatst gewijzigd door Anthon14; 17-02-14 om 21:23.

  2. Top | #312
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utah Bekijk Berichten
    1 van de grootste voordelen is dat je ziet wat je uitgeeft. Een ander voordeel is dat je meestal kan gaan afbieden als je cash betaald ( en ja..ik ben een Belg...). Track and trace via cc hou ik niet zo van. Misbruik van je kaart is ook een voordeel als je er geen hebt.
    allemaal voordelen die ik niet zo zie. Maar goed, een ieder z'n mening
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #313
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    52

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Ben onze Florida reis aan het voorbereiden.
    Nu wil ik ook wat cash in de knip, vooral voor kleine uitgaven, markt, tolpoortje, etc.
    Mijn bank is ING en deze zegt over kosten voor geldopname in niet Europeses landen:
    € 2,25 opnamekosten per transactie plus 1,0% koersopslag, dagmaximum 500 euro.
    Ik heb ook een Visacard.

    Nu ben ik van plan om bij aankomst op het vliegveld (Sanford) wat cash te pinnen.
    Is dat de juiste "strategie" of bijv. beter dollars vanuit Nederland meenemen,
    of maakt het voor een paar honderd dollar eigenlijk niet veel uit ?

  4. Top | #314
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Al is het niet de goedkoopste manier (maar voor die paar honderd dollar) op Schiphol opnemen/pinnen, je kan ze maar vast hebben.
    In de USA kan je bij bijv. Walmart als je iets koopt cashback nemen, dat is de goedkoopste methode.

  5. Top | #315
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Tot nu toe bestelden wij elk jaar via de Rabobank dollars. Niet een hoog bedrag maar tussen de 100 en 200 dollar. Wij vonden het fijn om contant geld bij ons te hebben.
    Ik zag dat je via de Rabobank vanaf 1/12/16 geen vreemde valuta meer kunt bestellen. Je wordt dan doorverwezen naar GWK.
    Jammer, maar helaas. Wellicht op Schiphol wat dollars kopen en anders gewoon geduldig wachten totdat we in Amerika zijn
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  6. Top | #316
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Wij zorgen er altijd voor dat we nog wat overhouden bij het einde van de reis zodat we voor de volgende reis nog wat hebben. En gebruik maken van cashback of bij de WAWA pinnen.

  7. Top | #317
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Ik vond vorige week maar liefst 1 dollar in een oude portemonnee Wij besteden onze laatste dollars altijd aan lekkere chocoladerepen op het vliegveld....
    Dat cashback ga ik dit jaar ook uitproberen. Wat is WAWA?
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  8. Top | #318
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephie Bekijk Berichten
    Ik vond vorige week maar liefst 1 dollar in een oude portemonnee Wij besteden onze laatste dollars altijd aan lekkere chocoladerepen op het vliegveld....
    Dat cashback ga ik dit jaar ook uitproberen. Wat is WAWA?
    WAWA is een keten van benzinestations waar je zonder extra kosten kunt pinnen uit de ATM, dit kan overigens ook bij de benzinestations van RaceTrack
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  9. Top | #319
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    159

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Als je een tegoed hebt op je (Visa) card dan betaal je maar 1% (met een max van €1,50) over het opgenomen bedrag uit je tegoed.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PENPE Bekijk Berichten
    WAWA is een keten van benzinestations waar je zonder extra kosten kunt pinnen uit de ATM, dit kan overigens ook bij de benzinestations van RaceTrack
    Je bank bepaalt toch die extra kosten ?

  10. Top | #320
    Florida Groupie Hans uit Koekelare's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Koekelare, Belgium
    Berichten
    390

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Dat dacht ik ook
    Love to Travel



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •