Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 30 van de 45 EersteEerste ... 20282930313240 ... LaatsteLaatste
Resultaten 291 tot 300 van de 442

Onderwerp: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

  1. Top | #291
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    51

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sleepwalker Bekijk Berichten
    De euro gaat 100% weer omhoog. De vraag is: wanneer en hoe ver omhoog.

    Het verhaal gaat wel wat verder dan dat. Europa heeft ook veel schulden. Het gaat om het draaiend krijgen en houden van de economie, en daar zijn de Amerikanen mede dankzij hun federale systeem veel beter in.
    Onze economie wordt verstikt door het gebrek aan mogelijkheden van de ECB en niet ver genoeg gaande maatregelen vanuit landen die nog NOOIT hun zaken op orde hebben gehad (Griekenland, Italië, Spanje, Portugal) en liever teren op de rest van Europa. Voorlopig zullen wij Europeanen de zaken niet op de rit hebben.
    Kun je het je voorstellen dat er geen geld meer is in Griekenland om ambtenaren te betalen of uitkeringen te betalen? Dat kunnen wij onze mede Europeanen toch niet aandoen?
    In de USA kan dat gewoon.Californië hangt al jaren aan de afgrond. De andere staten laten het gewoon afweten en richten zich, zelf ten koste van CA op hun eigen economie.

    Eerst zelf zaakjes op orde, dan anderen helpen. Klinkt goed.

    Althans, dat is mijn mening.
    Sjaakie zegt : HULDE

  2. Top | #292
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    39

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Wat is wijsheid....

    Ik heb wat contanten gespaart voor de vakantie. (hiep hiep hoera)
    Dit zijn euro''s en het moeten Dollars worden voor de vakantie.
    Ik heb zo' n bank zonder bank dus ik kan
    1 het opsturen naar de bank per post
    2 Het op schiphol gaan wissellen (of grenswissel in Groningen)
    3 Het in Amerika wissellen

    Wat is de beste optie...ik ben iemand die van cash houd dus als het naar de bank opgestuurd gaat worden, zal er in de states toch een groot bedrag in 1x worden opgernomen (hoogstwaarschijnlijk de max)

    Wat is het maximale wat je bij een ATM in Florida kunt opnemen?

    greezz
    Johan
    Ik heb last van het Disneyvirus
    22-10-2012/12-11-2012 in Florida

  3. Top | #293
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrjojo13 Bekijk Berichten
    ik ben iemand die van cash houd dus als het naar de bank opgestuurd gaat worden, zal er in de states toch een groot bedrag in 1x worden opgernomen (hoogstwaarschijnlijk de max)
    Ik zou zeggen, lees de voorwaarden van je reisverzekering nog eens door en ga na hoeveel cash er verzekerd is. Ik ben zelf ook gek op cash (hoe meer hoe liever en graag in flinke stapels.......) maar om daar nu mee rond te gaan lopen tijdens de vakantie.......



  4. Top | #294
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    51

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Johan :

    Al jaren de meeste Dollars voor je euries :

    http://www.lorentzchange.com

    Zitten op 3 locaties in Amsterdam

  5. Top | #295
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    39

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Rondlopen met veel cash is niet nodig natuurlijk...een deel zal in de villa blijven en daggeld zal worden meegenomen.
    Dat wisselkantoor in Adam is geen optie omdat ik daar niet meer kom.
    Ik denk dat er zo'n € 2500,- gewisseld gaat worden
    Ik kan me zo voorstellen dat op Schiphol de hoofdprijs gevraagd word door het wisselkantoor.
    De vraag is meer van is wisselen op Schiphol (veel) duurder dan dat ik dat in Groningen zal doen? (gwk)

    greezz
    Johan
    Ik heb last van het Disneyvirus
    22-10-2012/12-11-2012 in Florida

  6. Top | #296
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Johan: Toen ik naar de VS ging, zowel bij Rabobank als ABN amro(op Schiphol, zakelijke rekening) gewisseld. Ik kreeg een betere wisselkoers, van rond de 1,27 euro terwijl ik toen bij het GWK maar 1,19 euro kreeg en veel meer kosten betaalde voor het omwisselen(betaalde dus meer voor minder bij GWK, voor ponden paar maanden later zelfde verhaal, GWK stuk duurder dan de banken, wissel sindsdien niets meer bij het GWK). Zou als tip geven: kijk goed rond voor je wisselt, hou het paar dagen in de gaten. Weet dat je bij de ABN Amro oven de 200 of 300 euro geen extra kosten betaald. Je moet dit wel bestellen van te voren. Geen idee of je ook echt klant moet zijn bij de ABN Amro, volgens mij niet, maar kijk dit even na. Kijk ook bij je eigen bank wat de kosten zijn voor het pinnen in het buitenland. Ik had het gemeld bij zowel de Rabobank als de ABN Amro, heb uiteindelijk voor het pinnen in het buitenland maar 1x extra hoeven te betalen voor het pinnen in plaats van iedere keer wat vaak gebruikelijk is(zoals ik paar jaar geleden bij de ING had, geen idee hoe ze nu zijn, geen klant meer daar). Hierdoor gewoon na 3 dagen dagelijks tegen dezelfde koers geld kunnen pinnen voor uiteindelijk bij de ABN voor rond de 2 euro en de Rabobank voor 5 euro.

  7. Top | #297
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Wij gaan vaker naar Pottchange, die zitten ook op de damrak in Amsterdam.

    http://www.pottchange.com/change/wis...FSbMtAodVGQAag

  8. Top | #298
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Innieminnie Bekijk Berichten
    , heb uiteindelijk voor het pinnen in het buitenland maar 1x extra hoeven te betalen voor het pinnen in plaats van iedere keer wat vaak gebruikelijk is(zoals ik paar jaar geleden bij de ING had, geen idee hoe ze nu zijn, geen klant meer daar). .
    Hmmm...klopt dat nou echt wel wat je schrijft? Ik zou de afschriften nog eens nakijken. De kosten voor pinnen bij de ABNAMRO worden met je maandbijdrage verrekend:
    Wat kost het om te betalen via een betaalautomaat?
    Betalen in euro's in Nederland en alle Eurolanden is gratis. Betalen in andere valuta dan euro kost: € 0,15 en 1,2% valutakoersopslag per betaling. U betaalt geen kosten als u een Young Professionals Pakket of Studenten Pakket heeft.

    Wat kost het om geld op te nemen bij een geldautomaat?
    Het opnemen van euro's bij een geldautomaat in Nederland en alle Eurolanden is gratis. Bij het opnemen van andere valuta dan euro zijn de kosten: € 2,25 en 1,2% valutakoersopslag. U betaalt geen kosten als u een Young Professionals Pakket of Studenten Pakket heeft.



  9. Top | #299
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Hmmm...klopt dat nou echt wel wat je schrijft? Ik zou de afschriften nog eens nakijken. De kosten voor pinnen bij de ABNAMRO worden met je maandbijdrage verrekend:
    Ja, heb het toen meerdere keren nagekeken. Anders zou ik het niet zeggen.

  10. Top | #300
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: FAQ: Actuele dollarkoers en historisch overzicht

    Net bij Lorentz Change in de Leidsestraat in Amsterdam 400 dollars aangekocht voor 300 euro (75 eurocent/dollar).



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •