Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 45 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 442

Onderwerp: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

  1. Top | #11
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Karin: Dat stokbrood is echt SUPER !!
    Denk er wel om dat je toch wat dollars bij je hebt, je hebt ze nodig voor bagagekarretje op de airport, en bv. als je in Miami aankomt, en je moet naar Collins (de meeste toeristen) dan moet je $1 toll betalen.
    Prettige vakantie,
    Eric

  2. Top | #12
    Stamgast
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    131

    Standaard

    Dollars kun je altijd scoren op Schiphol....of je nu gaat pinnen of in de rij gaat staan.....het moet wel heeeeeel gek lopen willen ze daar geen dollars meer hebben.
    Florida: juli 2001, augustus 2003, juli 2004, december 2004 en februari 2005. Nou maar weer alvast gaan plannen voor november 2005......

  3. Top | #13
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Keiharde dollars tegen een gunstige koers vindt je nog altijd bij het aloude GWK. Zo veel je wilt :wink:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #14
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    GWK heet tegenwoordig Travelex.

    Mijn ervaring leert dat het allemaal niet zoveel ontloopt waar je contante dollars in Nederland gaat halen. Ze lichten je allemaal op. Is het niet met de commissie dan is het wel met de koers.

    Het beste is om in Amerika dollars uit de eerste de beste pin automaat te halen. Het liefst een pinautomaat van een bank dan hoef je geen extra kosten te betalen. Zijn deze niet voor handen kan je het altijd bij een andere pinautomaat doen. De kosten, tussen de usd 1 en de usd 2,50 die je moet betalen wegen niet op tegen de woekeromwisselkoersen en commissies die men in Nederland bij de bank berekend.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  5. Top | #15
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    'Cash Back' vragen als je pint of met CC betaald :!:

  6. Top | #16
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Dat zal je bij een Creditcard niet lukken, het moet om een heel klein bedrag gaan.
    de ontvanger van de creditcard moet namelijk tussen de 3 en 5 % provisie aan de C.C. maatschappij betalen.
    Dus als jij $ 100 cash vraagt, kost hem dat 3 a 5 dollars.
    Alleen in een hotel, als je daar verblijft, willen ze je in een noodgeval wel eens terwille zijn, maar dan krijg je soms een charge aan je broek.
    Die tip van cash back bij pinnen is wel prima, dat is de goedkoopste manier om aan dollars te komen.
    Eric

  7. Top | #17
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Zelf heb ik het Cash Back systeem nooit gebruikt in USA.
    Ik heb namelijk het postbank betaal pakket dat bestaat uit een pinpas, chipknip en creditcard. Met dit betaalpakket kan je zonder kosten geld uit de muur halen. Zeer voordelig!

    :idea: Als je al deze 3 kaarten van de Postbank bezit maar het zit nog niet in het betaalpakket, zet het dan om in zo'n pakket anders blijf je gewoon 1,82 euro kosten betalen per pin transactie uit de muur.....

    http://www.postbank.nl/ing/pp/page/p...l?linktype=int

  8. Top | #18
    Stamgast meisje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    154

    Standaard Dollars: hier wisselen of in Florida

    Hallo,

    wij gaan in augustus naar Orlando en ik vraag me af of we beter in Nederland al euro's voor dollars kunnen omwisselen of in Amerika. we nemen ook een credit card mee maar je moet toch ook iets van contanten op zak hebben..

    groet, meisje

  9. Top | #19
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Om meteen fooien en tol te kunnen betalen is het handig om in Amerika aan te komen met dollars, liefst ook 1 dollar biljetten. Die kun je op Schiphol gewoon uit de muur halen.

    Bai,

    Maartje

  10. Top | #20
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3

    Standaard

    ja, lijkt me wel verstandig om hier al wat dollars te kopen. GWK heeft de hele maand mei een actie waar bij aankoop van dollars je 25% provisie korting krijgt

    chari0110



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •