Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 45 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 442

Onderwerp: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

  1. Top | #111
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chablis Bekijk Berichten
    Potchange in Amsterdam rekent geen kosten.
    Onzin. Niemand leeft van de lucht.

    Huidige koers US$: 1,3485
    Ophalen bij/kopen bij Pott Change US$: 1,3157
    Inleveren bij/verkopen aan Pott Change US$: 1,4084

    Dit zijn respectievelijk 2,5% kosten als je US$ koopt en 4,4% kosten als je US$ inlevert.
    Laatst gewijzigd door Marco Stern; 01-04-10 om 14:04.

  2. Top | #112
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Yep, maar dat is vaak ook zo bij je bank, er zit niet veel verschil in met de rabobank bv.
    Hoe je het ook bekijkt, de goede ouwe tijd komt niet meer terug dat je voor iedere euro 1.5 dollar had
    2010: Florida | 2012: Washington DC | 2013 : Las Vegas | 2014 : California | 2015 : NYC/AC/WasDC | 2016: Florida


  3. Top | #113
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels82 Bekijk Berichten
    Yep, maar dat is vaak ook zo bij je bank, er zit niet veel verschil in met de rabobank bv.
    Het is maar wat je niet veel vind. Als je 1.000 euro omwisselt bij Pot Change of bij de Rabobank, betaal je bij Pott Change 78% meer kosten dan wanneer je voor 1.000 euro aan Dollars (in 2 keer) zou pinnen met je Rabobank kaart in het buitenland.

    Zie ook het kostenoverzicht van de Rabobank

    Toen ik mijn huis in Florida gekocht heb, heb ik goed onderzocht hoe je het goedkoopst aan Dollars kon komen en in het buitenland pinnen of overschrijven naar een buitenlandse rekening is toch echt de goedkoopste optie. Dollars in Nederland bemachtigen is altijd veel duurder.

  4. Top | #114
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Hey Marco,

    Niet helemaal waar, de rabobank heeft een eigen koers welke nogal wat hoger ligt dan de koers die je op andere pagina's ziet staan. zo was 1 dollar daar 0,79 euro terwijl de algemene koers 0,74 euro aangaf.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-10 om 04:44. Reden: full quote eruit
    2010: Florida | 2012: Washington DC | 2013 : Las Vegas | 2014 : California | 2015 : NYC/AC/WasDC | 2016: Florida


  5. Top | #115
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Misschien als je Dollars ophaalt in Nederland dat de koers ongunstiger is, maar dat is logisch en daar had ik het ook niet over. Ik had het over pinnen in het buitenland met de pinpas van de Rabobank.

    Ik heb het even gecheckt en ik zie dat de Rabobank zelfs nog minder koersopslag berekent dan het zelf aangeeft op de website. Ik heb slechts iets meer dan 0,5% koersopslag hoeven betalen.

    9-mrt
    koers Rabobank 1,34885
    Fixing ECB 1,3557
    Opslag 0,505%

    28-feb
    koers Rabobank 1,345291
    Fixing ECB 1,3525
    Opslag 0,533%

    Je kan zien wat de echte koers was op de site van de ECB, die een lijst publiceert met de fixing van de koersen. Dit zijn de koersen die gebruikt worden om valuta om te wisselen;

    Fixing koersen ECB
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-10 om 04:45. Reden: full quote eruit

  6. Top | #116
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Op schiphol kun je bij de automaat van de ABNAMRO dollars pinnen. Krijg je gewoon de dagkoers en geen extra pinkosten. Heb je toch alvast wat dollars bij je voor het geval je niet meteen kunt pinnen op het vliegveld van aankomst.

  7. Top | #117
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hrjhaan Bekijk Berichten
    Op schiphol kun je bij de automaat van de ABNAMRO dollars pinnen. Krijg je gewoon de dagkoers en geen extra pinkosten.
    De dagkoers? Was het maar waar Je betaalt een onwijs ongunstige koers bij die pinautomaat van ABN. Dit geloof je zelf toch zeker niet?

    Zie hier: ABN AMRO wisselkoers tool

    Voor iedere euro krijg je vandaag $ 1,2297 bij de ABN AMRO. De laatste koers was EUR 1 = $1,3479. Dat is dus maarliefst bijna 9% aan kosten!!

    Mensen, laat je toch niet gekmaken door "kostenloos" geld wisselen of opnemen. Kostenloos bestaat niet. Alleen is het merendeel van Nederland niet slim genoeg om verder te kijken dan het al dan niet hoeven betalen van eenmalige kosten. En daar spinnen de wisselkantoortjes weer garen bij :-k
    Laatst gewijzigd door Marco Stern; 04-04-10 om 17:31.

  8. Top | #118
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Ik heb mijn transactie van afgelopen november even nagekeken. Bij de pinautomaat op schiphol krijg je de "middenkoers". Dit was op dat moment 1.3540778 terwijl de koers 1.48660 was. Inderdaad zoals Marco zegt een verschil van 9%. Ook moet ik mijn uitspraak van "geen extra pinkosten" herzien, want het kost € 3,25 aan transactiekosten. Volgens mij maakt het qua kosten niet uit of je dan op schiphol dollars pint, of dat je dat pas in Amerika doet. Het enige voordeel is dat je dan al wat dollars op zak hebt. Als je geld uit een pinautomaat neemt, kun je beter wat meer pinnen want die € 3,25 is een vast bedrag.

  9. Top | #119
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hrjhaan Bekijk Berichten
    Volgens mij maakt het qua kosten niet uit of je dan op schiphol dollars pint, of dat je dat pas in Amerika doet.
    Toch klopt dat ook niet hoor, sorry Zoals ik al eerder aangaf rekent de Rabobank volgens eigen zeggen 1% koersopslag en 2 euro kosten per transactie - in de praktijk blijkt het slechts 0,5% koersopslag te zijn. Dat is veel minder dan de 9% van de ABN op Schiphol.

    Ga er maar vanuit dat geld in Nederland halen altijd een stuk duurder is. Ze moeten het koersrisico afdekken en daarnaast moet bij hen ook brood op de plank komen. Geld opnemen bij een pinautomaat in Amerika is vrijwel risicoloos - waardoor de kosten ook laag zijn.

  10. Top | #120
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Marco,
    Toch nog een paar vraagjes:
    Als je bankiert bij de ABNAMRO krijg je toch de koersen van de ABNAMRO en niet die van de Rabobank?
    En die € 3,25 is toch ook ABNAMRO gebonden?
    Als ik in Amerika bij een pinautomaat geld ga halen betaal ik deze kosten ook.
    Het kan best zijn dat de Rabobank goedkoper is, maar daar heb ik als ABNAMRO klant toch geen voordeel van?
    En als ik in Amerika geld ga pinnen krijg ik toch ook de "middenkoers"?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •