Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 23 van de 45 EersteEerste ... 13212223242533 ... LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 230 van de 442

Onderwerp: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

  1. Top | #221
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    64

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Bij Walmart staan trouwens pinautomaten van Walmart zelf, daar betaal je geen kosten. Let op, dat zijn NIET de automaten van Suntrust !
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-05-11 om 22:23. Reden: fqe

  2. Top | #222
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2010
    Berichten
    81

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Wij zijn eigenlijk gewoon van plan om op het vliegveld bij aankomst op Orlando of eventueel in Chicago (bij tussenstop) te pinnen. Gewoon met de wereldpas van de Rabobank. Kan toch net zo goed en het voordeligste om te doen lijkt me? Of is het wél slimmer om in Nederland al te wisselen?

  3. Top | #223

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Wat je van plan bent is prima. Betaal daarna gewoon met je CC en waar mogelijk ook pinnen (kan steeds meer) en vergeet niet cashback bij Publix, Walmart en Target etc.

    Op bovenstaande manier heb je dan de minste kosten.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-05-11 om 03:30. Reden: fqe

  4. Top | #224
    Regelmatige Bezoeker LVO's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    35

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    De beste koers in Amsterdam heeft volgens mij Lorentz exchange. ff googlen voor de website waar de actuele omrekenkoers op staat. Ze zijn iig veel voordeliger als GWK en de grote banken.

    Ze hebben nu 5 kantoren in de binnenstad van Amsterdam.
    Laatst gewijzigd door LVO; 17-05-11 om 22:11.
    Laatste bezoek aan Florida is van 23-07-2013 t/m 08-08-2013.

  5. Top | #225
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    29

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Ik vlieg morgen naar miami.
    Nou betaal ik bijna alles met creditcard, maar ik wil eigenlijk wel een groot pak 1 - biljet dollars in mijn linkerzak hebben. Waar kan ik het beste wat euro's omwisselen? ING hier in Nederland? ABN op Schiphol? GWK? Of pas op Miami airport?

  6. Top | #226
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rune Bekijk Berichten
    Waar kan ik het beste wat euro's omwisselen? ING hier in Nederland? ABN op Schiphol? GWK? Of pas op Miami airport?
    ICE Save??? :lol: :lol: :lol:

    Even serieus nu... Maakt op zich niet veel uit... hoewel in Mami is het ietsje goedkoper...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  7. Top | #227
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    29

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Uit je reactie kan ik opmaken dat het blijkbaar niet zoveel scheelt. Dan maakt het me niet zoveel uit. Ik was echter in de veronderstelling dat het echt een hoop kon schelen. Vooral over GWK heb ik niet veel goeds gelezen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-06-11 om 22:16. Reden: fqe

  8. Top | #228
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Berichten
    19

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Zouden jullie in Nederland al gaan wisselen? Heb net Rabo gesproken. Zij vertelden mij dat als ik geld opneem in de USA dat ik 2 euro per opname betaal en 1% toeslag betaal. En als ik betaal met mijn pinpas dat ik 1% opslag betaal.... WIST IK NIET!!!
    Dacht dat het gratis was. Koers konden ze me zo niet vertellen.

    Ik kon ook geld opnemen al in NL...

    Wat zouden jullie doen? Hebben jullie tips?

  9. Top | #229
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Wisselen bij een van de in dit topic vaak genoemde wisselkantoren in Amsterdam.
    Of anders gewoon bestellen bij de Rabobank, dat bevalt ons ook uitstekend.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #230

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Het wisselen van geld in NL heeft alleen zin als je grote bedragen wilt meenemen. Ook de bank en wisselkantoren in NL hebben niet altijd een gunstige koers.

    Wat ik de afgelopen jaren heb berekend dat je net zo goed in US kunt pinnen ondanks de 2 euro extra. Wij gaan altijd op het vliegveld waar we tussen landen geld pinnen, rond de 200 dollar. Daarna alleen of nog pinnen of cash back bij de winkels (dit laatste doen we altijd het meeste).

    Hier in NL wisselen levert alleen geld op als je duizenden dollars koopt. En de meeste willen hier niet mee rondlopen op vakantie.

    Wat vaak vergeten wordt (ik zeg niet dat dit bij iedereen het geval is) dat naar de bank of wisselkantoor ook geld kost. Benzine en parkeergeld moet je ook betalen. Hierbij valt het pinnen in US voor 2 euro toch bijna in het niets.

    Trouwens cash back kost niets extra dan alleen de 1% opslag.
    Vergeet ook niet dat de wisselkoers hier in NL alle kosten al verrekend zijn. Ga altijd na wat de netto koersen zijn en niet de bruto.
    Bedoel hiermee vraag maar eens bij de bank wat de koers is van de dollar als je hem nu koopt (en wat eventueel de extra kosten zijn). Kijk dan ook meteen op bijvoorbeeld op xe.com. Neem ongeveer het gemiddelde van de laatste uur. is dit bv. 1,41758 dan trek hier ongveer 2,5 cent af, in dit geval ongeveer 1,39. Dit is dan de koers bij cash back en credit card. Afhankelijk hoeveel je pint gaat hier ongeveer nog 1 cent af voor de 2 euro die je betaald. (200 dollar voor 2 euro). Daarom ook zoveel mogelijk cash back gebruiken en of je credit card. Tegenwoordig kan je ook steeds meer pinnen in winkels (bedoel aankopen afrekenen, geen pinautomaat in een winkel).

    Persoonlijk, maar ik begrijp dat niet iedereen dit zo doet, pin ik alleen om tips te kunnen geven, de rest pin ik of gebruik ik mijn credit card. Zelfs hele kleine bedragen gaan meestal via de kaarten (bijna) nooit cash.
    Om het gevoel niet te hebben dan mijn kaarten onuitputtelijk zijn (was het maar) schrijf ik wel mijn grote uitgaven met de kaarten op.
    Laatst gewijzigd door jarjarbinks; 27-06-11 om 15:53.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •